Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 blir et faktum.

Startet av Teslanewbie, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:51

« forrige - neste »

Norleif

Sitat fra: Car-El på torsdag 10. april 2014, klokken 16:20
Hadde en hyggelig samtale med en representant fra Tesla. Der var valgene:
1. Beholde 4års servise med ranger, som vi hadde betalt 24000kr (ink. MVA)
2. Utvide til 5år uten ranger og få tilbake 6500kr (cirka, da æ husker dårlig)
3. Utvide til 8år uten ranger og betale 1900kr?

Ingen problem. Æ gikk for 8 år. Så no e æ 1900kr fattigere, og må bare kjøre 1144km til Trondheim for servise!

(Grunn for 1900kr er at det var et gavekort hos Tesla på 2500kr siden vi måtte vente på adapter. Så det var egentlig 4400kr å betale.)

Fikk du avtalevilkårene for 8-års service som .PDF du kan dele med oss andre?
Jeg har uten hell forsøkt å få tak i denne siden 17 februar...

Car-El

Nei, men etter som jeg forsto med representanten som "lurte" meg så er den lik den som jeg hadde. Det vil si at dem har en service på bilen og bytter slitedeler som bør byttes.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Dr.Ling

Sitat fra: Voll1 på fredag 11. april 2014, klokken 13:53
Og da hadde du serviceavtale med ranger? Eller vanlig serviceavtale?

Serviceavtale med Ranger. Men jeg har enda ikke forstått om avtalen også sikrer meg Ranger ved garantireparasjoner mens de uten må kjøre til nærmeste servicesenter for slikt. Jeg tror Tesla plikter å enten hente bilen eller komme til meg ved servicereparasjoner, uavhengig av hva slags pakke jeg har betalt for når det gjelder årlig service. Men jeg husker det var mye diskusjon rundt dette i høst.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

snurrehue

Sitat fra: Dr.Ling på fredag 11. april 2014, klokken 15:03
tror Tesla plikter å enten hente bilen eller komme til meg ved servicereparasjoner, uavhengig av hva slags pakke jeg har betalt for når det gjelder årlig service. Men jeg husker det var mye diskusjon rundt dette i høst.

De må nok hente bilen dersom den ikke er i en stand som gjør at du kan kjøre den til de selv. Men når det gjelder hente bilen etter reparasjon, står følgende å lese i garantivilkårene under "Rimelig tid for reparasjoner":
"... er du ansvarlig for umiddelbart å hente kjøretøyet for egen regning".

Voll1

Tror dere de kommer hjem til oss for å fikse; trekk fra trekantvindu, bytte lykter med vann, taklukeproblemer, montere titanplater, justere/bytte dørhandtak, braketter i speil, løst hjuloppheng, drivverk, etc? Hvis de gjør alt dette (tvilsomt) , så blir det dyrt for Tesla. Og enkelte reparasjoner kan/ønsker de helt sikkert ikke utføre med Ranger (bytte takluke, drivverk, bakrute, etc). Hva skjer da? Skal de eller vi frakte bilen til nærmeste servicesenter (100 mil)?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Dr.Ling

#125
Jeg tror Tesla tenker sånn:

Garantireparasjoner:
1) hvis en bor mindre enn én dags kjøring fra servicesenter, og kan kjøre bilen, vil de nok kreve at en kommer til dem, ikke urimelig.
2) hvis en bor mer enn én dags kjøring fra servicesenter, eller ikke kan kjøre bilen, vil de sende ranger eller hente bilen. Hvor raskt ranger kommer avhenger av hvor stor feilen er, og oppsamlingsheat vil vel være det vanligste. Noen reparasjoner kan vel til og med gjøres ved neste normale service, hvis eier går med på det.

Oppgraderinger ifm service:
Hvor dette gjøres avhenger om du har servicepakke med ranger eller ei.

Som nevnt før må en selv sørge for hjemtransport når bilen er reparert.

Da ranger kom til meg (720km fra Trondheim) ble det byttet taklukemotor, skiftet bakre glassplate i taket, og en laderoppgradering og annet småsnacks. Han hadde også med seg blått adapter. Dette var ca 1 mnd etter jeg rapporterte om ødelagt takluke, og jeg på Teslas regning hadde fått takluken lukket først, på lokalt verksted slik at bilen kunne brukes frem til endelig reparasjon.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Kallagtunet

Folkens nå surrer dere sammen reklamasjonsreparasjoner og service! Ranger service handler om å slippe å reise til verksted ved perjodisk frivillig service. En bil som på grunn av reklamasjon ikke lar seg kjøre til verksted er Tesla sitt problem/kost de er ansvarlig for å fikse om de velger å sende mekaniker hjem til deg eller få bilen transportert til verksted er opp til dem... Det du har krav på i tillegg alternativ transport så lenge bil ikke er tilgjengelig for deg.

Johnny

Var innom butikken her en dag for å hente det røde adaptert. Benyttet samtidig anledningen til å nevne at jeg ville oppgradere serviceavtalen fra fire til åtte år. Grunnen til at jeg ikke har gjort dette før er at jeg vet at de har det travelt, og jeg ikke kunne tenke meg at at tilbudet hadde begrenset varighet. Det hadde det nemlig. Nå ser det ut til å ordne seg. Jeg har i alle fall fått en regning, og har betalt.

Noen andre som har opplevd dette? Nå skal vistnok døra være stengt for godt!
TMS og eGolf.

Sofus

Sitat fra: Car-El på torsdag 10. april 2014, klokken 16:20
Hadde en hyggelig samtale med en representant fra Tesla. Der var valgene:
1. Beholde 4års servise med ranger, som vi hadde betalt 24000kr (ink. MVA)
2. Utvide til 5år uten ranger og få tilbake 6500kr (cirka, da æ husker dårlig)
3. Utvide til 8år uten ranger og betale 1900kr?

Ingen problem. Æ gikk for 8 år. Så no e æ 1900kr fattigere, og må bare kjøre 1144km til Trondheim for servise!

(Grunn for 1900kr er at det var et gavekort hos Tesla på 2500kr siden vi måtte vente på adapter. Så det var egentlig 4400kr å betale.)

Er det flere som har endret fra 4 år med Ranger til 8 år uten?
Hvor mye har dere betalt for det?

Jeg har i lang tid prøvd å få en pris på det, og etter gjentatte purringer fikk jeg i dag en mail på at 5 års serviceavtale koster 17.750,-

Da jeg for n'te gang opplyste at jeg allerde har betalt 24.000,- for Ranger og ønsker å endre til 8 år uten, fikk jeg en ny pris på 35.500,-!! for 8 år.
Model S

fonberg

Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 12. april 2014, klokken 13:41
Forskjellen på Ranger og ikke Ranger er vel at:

UTEN:
Må du selv sørge for å bilen til verkstedet enten den går eller ikke, og uavhengig om det er service eller garantireparasjon.  O skulle Tesla sørge for å få hentet bilen for deg, så må du i vertfall regne med å måtte betale for det selv.  (Og da er kanskje Falk eller Viking eller NAF rimeligere?)


Hvis bilen ikke går pga. driftstans (som ikke skyldes brukerfeil) er naturligvis Tesla ansvarlig for å besørge transport til verkstedet hvis de ikke kan fikse bilen på stedet, innenfor garantiperioden.

Generelt er det som Kallagtunet skriver over her.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA