Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 blir et faktum.

Startet av Teslanewbie, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:51

« forrige - neste »

Real EoN

What ?   Jeg forventer også 1250,- tilbake og fra 4 til 5 års servicepakke inkl ranger. Om ikke blir jeg jo forbanna såklart... sier seg selv. Nok om dem skal forskjellsbehandle litt med mennekes ladekladd, ikke forskjellsbehandle folk som har og ikke har ranger i avtalen !! >:(
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Amoss

Sitat fra: Mons på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:39
... men kommunikasjonen deres er veldig dårlig.

Det som overrasket meg mest på møtet med Elon tidligere i år var at ingen så ut til å ta opp denne generelt dårlige kommunikasjonen fra Tesla til kundene, og tydeligvis også internt i Tesla. Dette er - og har vært lenge - Teslas "akilleshæl".

Var ikke der selv, ellers hadde jeg garantert prøvd å få fatt på mikrofonen og tatt opp dette.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Gusse

Sitat fra: Plahat på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:43
Har kjøpt 4 års service med ranger. Fikk epost i dag at det ikke er noe endringer på ranger avtale, kun de uten ranger.
Prisene er:
Ny, 5 årig pakke: NOK 17,750 incl VAT
Ny, 8 årig pakke: NOK 28,400 incl VAT
Nei, dette kan bare ikke stemme. Er det endring i serviceprisen, så er det endring. Har fått mail at servicepris reduseres med tilbakevirkende kraft, å da forholder jeg meg til det. Hvis dette er tilfelle, så blir utgangspunktet for å velge ranger et helt annet.

Plahat

Sitat fra: Gusse

Nei, dette kan bare ikke stemme. Er det endring i serviceprisen, så er det endring. Har fått mail at servicepris reduseres med tilbakevirkende kraft, å da forholder jeg meg til det. Hvis dette er tilfelle, så blir utgangspunktet for å velge ranger et helt annet.

Spennende å høre hva de sier til deg.

krister461

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:32
Men det de svarte på, om ikke helt overbevisende, var at slitedeler (hva enn det nå ender med å være) er bare inkl på avtaler, ikke enkeltservice.
Jeg har fått motsatt svar skriftlig fra Tesla Bergen. Hmf!

Orcuz

Hva som er inkludert og ikke i enkeltservicer kan jo endres hele tiden, uansett hva de har sendt deg skriftlig. En service avtale er en avtale og kan ikke endres ;)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

AreLib

slitedeler er inkuldert så lenge bilen er inne til service til riktig tid, er feil å inkuldere slitedeler til de som har bestemt seg for første service når hjullagre knaser og leddene klikker :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Oreo

Jeg valgte 4 års serviceavtale med bilen.
Fikk telefon fra Tesla om å få ut fingeren og bestemme meg for hva jeg skulle ha.
Så hva velger folk, utvidet 8 år og betaler 9400,- ekstra eller holder seg til 5 år og får igjen 1250,-?

Forutsigbarhet er jo greit, men er det noen andre fordeler med forhåndsbetalt serviceavtale enn bare å spare noen hundrelapper i forhold til nåværende service pris. Det er jo ingen garanti for at servicenprisen ikke går opp.
Må innrømme at jeg hadde egentlig glemt hele greia, men synes det er hyggelig at den årlige serviceprisen er satt til 3600,- noe som er lavere enn Nissan tar for Leaf. Har hatt en del utgifter i det siste så jeg må nok grave litt dypt etter de ekstra pengene Tesla vil "låne" av meg. I tillegg har jeg planlagt en del andre kommende utgifter.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

D.O

Ranger avtalen går ut. Så jeg betalte meg opp til 8år uten ranger. Bekymringsløst bilhold. Tror jeg beholder bilen til model E kommer, evt kjøper den i tillegg hvis rekkevidden er for lav og bytter S i noe med 4hjulstrekk etter 8år.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Voll1

Hva betyr det at "rangeravtale går ut"? Vi som har bestilt og betalt dette, beholder vel avtalen? Jeg har ikke hørt noe annet i alle fall. Men jeg skulle gjerne sett at vi også fikk noe tilbakebetalt. Prisen for "service-delen" av avtalen har jo gått litt ned. Men Tesla kan vel kanskje hevde at "Ranger-delen" har gått opp?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Brede

Rangeravtalen forblir uforandret for de som har tegnet denne, samme tidsbegrensing og pris.
Jeg droppet denne i dag og gikk til 5-års service pluss noen kroner tilbake på konto.

Car-El

Hadde en hyggelig samtale med en representant fra Tesla. Der var valgene:
1. Beholde 4års servise med ranger, som vi hadde betalt 24000kr (ink. MVA)
2. Utvide til 5år uten ranger og få tilbake 6500kr (cirka, da æ husker dårlig)
3. Utvide til 8år uten ranger og betale 1900kr?

Ingen problem. Æ gikk for 8 år. Så no e æ 1900kr fattigere, og må bare kjøre 1144km til Trondheim for servise!

(Grunn for 1900kr er at det var et gavekort hos Tesla på 2500kr siden vi måtte vente på adapter. Så det var egentlig 4400kr å betale.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

sindrejoh

Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

Brede

Sitat fra: sindrejoh på torsdag 10. april 2014, klokken 19:30
Sa dei noko om kvifor dei har slutta med ranger service?

Han jeg snakket med hadde ikke hørt noe offisielt, men regnet med at det eksepsjonelle salget hadde en innvirkning.
Vil tro det er ganske belastende å drive en ranger-tjeneste i tillegg til å bygge opp en så stor servicetjeneste som vedlikehold i Tesla Norge nå blir.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA