Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 blir et faktum.

Startet av Teslanewbie, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:51

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2014, klokken 16:07
Forsikringsselskap kan ihvertfall være vanskelige på dette. En gang gikk Gjensidige sin takstmann og målte hvor mange millimeter dekkene på en skadet bil var slitt, for så å redusere erstatningen i forhold til dette.

Nå har jeg ikke generelt så veldig mye til overs for forsikringsselskaper selv, og de er de fødte kverrulanter når det kommer til skadeoppgjør.
MEN når du inngår en forsikringsavtale på bil, forplikter du deg til å holde bilen i forskriftsmessig stand. Blant annet dekk. Slurver du med mønsterdybden, er jeg helt enig i at det skal medføre avkorting. Det er altfor mange rundt om som kjører med altfor dårlige dekk.

Muffinman

Det går vel ikke an å misforstå mer enn du gjorde her. Kanskje litt utydelig skrevet.

Dekkene var slitt ca. 30% i forhold til nye. Det betyr at det var 70% mønster igjen, og dermed nesten nye. Et av dekkene var ødelagt etter skaden og måtte byttes. Forsikringsselskapet betalte altså ut 70% av nypris for å kjøpe et nytt dekk. Det betyr at jeg ville sitte igjen med et dekk som var nytt hvor jeg måtte betale 30% selv, samt et som stod igjen med 70% mønster.

Nå var det tilfeldigvis slik at akkurat denne dekktypen var gått ut av produksjon, noe som gjorde at jeg måtte kjøpe 1,3 dekk for egen regning for å få godkjente dekk på foraksel. Det synes jeg var svært smålig av forsikringsselskapet, spesielt med tanke på at jeg var 75+6 kunde. Uka etter mistet de en kunde på to biler, villa, innbo, reise, MC pluss litt til.

Det hører med til historien at første takst på skaden var så lav at ingen verksteder villa ta jobben.

Orcuz

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 22. februar 2014, klokken 11:26
På tesla sine sider koster nå 5års service 14200kr dvs dette er angitt som pris sammen med bilen. Moms ikke lagt på ?

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/design

Det står også at pakken inkluderer 24timers berging etc

Hmm... Kanskje vi slipper mva på avtalen allikevel? Sto jo fullprisen der på den forrige avtalen.
Er 24 timers beregningen god nok til at jeg kan melde meg ut av NAF tro..?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:16
Nå var det tilfeldigvis slik at akkurat denne dekktypen var gått ut av produksjon, noe som gjorde at jeg måtte kjøpe 1,3 dekk for egen regning for å få godkjente dekk på foraksel. Det synes jeg var svært smålig av forsikringsselskapet, spesielt med tanke på at jeg var 75+6 kunde. Uka etter mistet de en kunde på to biler, villa, innbo, reise, MC pluss litt til.

Helt riktig reaksjon, har selv gjort dette noen ganger, viktig å huske på å oppgi årsaken til at de mister en kunde. Problemet er at det begynner å bli en del forsikringsselskap på "svartelista", så det blir få å velge mellom  :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Jejl

Kan vi bruke kompenasjonen på 2500,- vi fikk for for sent adapter på å oppgradere til 8 års serviceavtale?

ebbrey

Du kan bruke kreditten på hva du vil. De trekker den av på neste faktura. Service/ekstra utstyr. Kopper. T-skjorter. Bare kjøre på.

Kreditten trekkes fra på totalbeløp eks mva.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Hyperstress

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 22. februar 2014, klokken 11:26
På tesla sine sider koster nå 5års service 14200kr dvs dette er angitt som pris sammen med bilen. Moms ikke lagt på ?

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/design

Det står også at pakken inkluderer 24timers berging etc

Sjekket opp dette ang mva: Det blir lagt til da dette er en tjeneste, dessverre.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

heimabrygg

Sitat fra: heimabrygg på mandag 17. februar 2014, klokken 12:29
Ser dessverre ikke ut til at serviceavtalene tilbys med tilbakevirkende kraft, i alle fall i følge Tesla i Bergen.

Jeg kunne vært interessert i å kjøpe serviceavtalene til ny pris, men valgte det bort med gammel pris og det har gått mer enn 30 dager siden jeg fikk bilen, som var kriteriet Tesla Bergen henviste til.

Hyggelig kontramelding fra SC i Bergen i dag. Kan bestille serviceavtale inntil 6 mnd etter levering.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

teslAudun

Sitat fra: heimabrygg på mandag 03. mars 2014, klokken 16:00
Sitat fra: heimabrygg på mandag 17. februar 2014, klokken 12:29
Ser dessverre ikke ut til at serviceavtalene tilbys med tilbakevirkende kraft, i alle fall i følge Tesla i Bergen.

Jeg kunne vært interessert i å kjøpe serviceavtalene til ny pris, men valgte det bort med gammel pris og det har gått mer enn 30 dager siden jeg fikk bilen, som var kriteriet Tesla Bergen henviste til.

Hyggelig kontramelding fra SC i Bergen i dag. Kan bestille serviceavtale inntil 6 mnd etter levering.

Veldig bra. For oss som fikk biler i høst: vil Tesla gi tilbud på forlengelse av serviceavtalen, eller må vi selv nå ta kontakt med dem vedrørende dette?
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

getor

Jeg responderte på tilbudet på 8 år sporenstreks men her er ikke alt på plass enda:

"Takk for henvendelsen din. Det vil bli mulig for deg og oppgradere servicepakken til 8 år. Men nøyaktig hvordan dette vil skje er ikke avklart enda. Vi vil snart ha mer informasjon om dette."

Men ingen hasteverk. Den som venter på noe godt osv.

Brosme

Sitat fra: Harlex på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:41
Sitat fra: ElKjell på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:27
Sitat fra: JWinterburn på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:28
Slik jeg forstår det kostet servicen før 5000 kroner, når den satt ned 500 kroner til 4500?? Dere må huske mva i norge people. Sjønner ikke fuzzet? Den hadde jo 5 års garanti i starten og... ?

Den var 6.000 før.
Da med rangerdeal... Er det avklart om det er inkl. her?
I følge min DS så sier han at om jeg oppgraderer til 5 eller 8 år så blir det uten ranger. Jeg har bestillt 4år med ranger.  Vil dette si at de kun forlenger 4års service avtale uten ranger til 5år, mens vi som har med ranger ikke får forlenget uten å skippe hele ranger dealen?
P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr utenom +|Bekreftet 22.10.13|Bygges 30.01.14|Ønsket 03.2014|Est 03-04.14

timingbeltkiller

Sitat fra: sindrej på mandag 17. februar 2014, klokken 09:56
5 år / 100k er vel fremdeles blandt det dårligste i markedet vil jeg tro ?
NEI, dette er langt på vei standardgarantien i N.

Ellers er kvaliteten på garantien vel så viktig som år/km.
Og her er det stor forskjell på bilmerkene:

De beste godtar som prinsipp at kunden har rett
og fixer uten videre det du klager på.

De dårlige er full av liten skrift med unntak +
umulige å ha med å gjøre når du må reklamere.

De verste betrakter enhver feil som bevis på brukerfeil
og følgelig null garantisak.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Plahat

Har kjøpt 4 års service med ranger. Fikk epost i dag at det ikke er noe endringer på ranger avtale, kun de uten ranger.
Prisene er:
Ny, 5 årig pakke: NOK 17,750 incl VAT
Ny, 8 årig pakke: NOK 28,400 incl VAT

Hyperstress

Var nettopp hos Tesla, Drammen. De kunne ikke svare enda på hva som var inkludert i avtalen, feks om bremseskiver var inkl. Servicesjefen hadde etterspurt retningslinjer internt i Tesla, så de forventet å komme med mer info etter hvert.
Men det de svarte på, om ikke helt overbevisende, var at slitedeler (hva enn det nå ender med å være) er bare inkl på avtaler, ikke enkeltservice.

Får håpe de kommer med mer info før jeg må bestemme meg for avtale eller ikke.. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Mons

Sitat fra: Plahat på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:43
Har kjøpt 4 års service med ranger. Fikk epost i dag at det ikke er noe endringer på ranger avtale, kun de uten ranger.
Prisene er:
Ny, 5 årig pakke: NOK 17,750 incl VAT
Ny, 8 årig pakke: NOK 28,400 incl VAT

Førpris var 19000,- for 4 år uten ranger, og 5 tusen i tillegg for ubegrenset rangerservice i perioden.
Nypris for 4 år uten ranger tilsvarer 14200,- hvis vi regner litt enkelt. Da blir det nesten 10000,- for ranger i fire år, eller en dobling av prisen i forhold til før.

Dårlig gjort først å annonsere at de setter ned prisene på service, og så i etterkant si at de tar igjen hele rabatten på dyrere rangerservice. Ranger er noe Tesla har skrytt nesten uhemmet av, og har vært en del av tryggheten ved å kjøpe en bil som nær sagt er en betaversjon av en bil.

De nye prisene rimer sikkert bedre med utgiftene til Tesla, men kommunikasjonen deres er veldig dårlig. Kunne de ikke bare sagt dette rett ut, istedenfor å "lure" kundene? Nå utgjør ikke dette noe særlig på totalkostnadene, men denne gjentakende elendige kommunikasjonen fra Tesla gjør at jeg av og til får lyst til å selge bilen og avslutte hele forholdet til det firmaet.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA