Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 blir et faktum.

Startet av Teslanewbie, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:51

« forrige - neste »

M.SKEIDE

Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

pej

Ferdinand Motor AS klinker til med 2018mnd garanti....løp og kjøp:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Thor2014

Sitat fra: laumb på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:20
Alt unntatt dekk.

http://www.teslamotors.com/sites/default/files/pdfs/no_NO/Tesla_Service_Plan_Agreement_4yr.pdf

Såvidt jeg kan se dekkes nesten ingen ting?

Kun dekkrotasjon, hjulkontroll og normale slitedeler.
Det vil vel være vindusviskere, friskluftfilter, bremseklosser og evnt skiver.

Blir andre ting definert som slitedeler?

snurrehue

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 19. februar 2014, klokken 22:27
http://www.teslamotors.com/sites/default/files/pdfs/no_NO/Tesla_Service_Plan_Agreement_4yr.pdf

Såvidt jeg kan se dekkes nesten ingen ting?

Kun dekkrotasjon, hjulkontroll og normale slitedeler.
Det vil vel være vindusviskere, friskluftfilter, bremseklosser og evnt skiver.

Blir andre ting definert som slitedeler?

Endelig fikk jeg litt tid til å sette meg ned på My Tesla og lese litt på garantivilkårene. Så i service-avtalen som du linket til at det faktisk står at de etter eget skjønn kan velge å bytte til brukte deler når de gjør service! Når jeg nå ser i garantivilkårene står faktisk det samme der. Du kan altså risikere at de bytter ut en brukt del med en brukt del (bearbeidet, riktignok, men dog).

Amoss

Sitat fra: snurrehue på onsdag 19. februar 2014, klokken 22:56

Endelig fikk jeg litt tid til å sette meg ned på My Tesla og lese litt på garantivilkårene. Så i service-avtalen som du linket til at det faktisk står at de etter eget skjønn kan velge å bytte til brukte deler når de gjør service! Når jeg nå ser i garantivilkårene står faktisk det samme der. Du kan altså risikere at de bytter ut en brukt del med en brukt del (bearbeidet, riktignok, men dog).

Slik jeg oppfatter det (behøver ikke være rett :p ):
Om du har kjørt 100.000km og batteriet ryker, så skal du få byttet dette på garantien. Men de kan da velge å gi deg ett batteri som har gått 100.000km, eller er slitt ca tilsvarende dette - som batteriet *skulle* være etter 100.000km.  Selv om jeg også stusset med en gang da jeg så dette, så gir dette mening når man ser på det slik. Spesielt for batteriet. Tror ikke de setter inn f.eks. brukte bremseklosser på garantien om en skulle ryke ;)

Men er enig i at ordlyden er litt ullen her....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

snurrehue

Sitat fra: Amoss på onsdag 19. februar 2014, klokken 23:20
Om du har kjørt 100.000km og batteriet ryker, så skal du få byttet dette på garantien. Men de kan da velge å gi deg ett batteri som har gått 100.000km, eller er slitt ca tilsvarende dette - som batteriet *skulle* være etter 100.000km. 

Det står faktisk at de ikke garanterer noen restkapasitet i det hele tatt på batteriet. Om du etter 100 000 km bare har 30% batterikapasitet igjen som du kunne utnytte før batteriet gikk ad undas, kan Tesla fritt sette inn et byttebatteri som også bare har 30% resterende kapasitet.

Noe annet som slo meg nå når jeg leste garantivilkårene er at Tesla faktisk fraskriver seg ansvar for skader som oppstår på grunn av veirusk, søppel osv. Skulle batteriet begynne å brenne som følge av veirusk som slår oppi, faller faktisk garantien bort, selv om de har skrevet de dekker skader av batteribrann. Gi med den ene hånda, ta med den andre. Men vil tro at Tesla ikke ønsker den negative PR'en om de nekter å betale slike skader i fremtida etter hva de har gått ut i media med.

sigurdi

Husk dette er USA, de må beskytte seg i hue å ræva for å ikke bli saksøkt.
Men er vel blitt sakt at brann dekker de så lenge du ikke tenner på med vilje.
Mens blir batteriet ødelagt i krasj, må det dekkes på forsikring.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

stiantveitofficial

En helt grei garanti- og serviceavtale. Har hatt en tilsvarende serviceavtale på en leasingbil jeg hadde for noen år siden.
Det eneste som forundrer meg er dette med å bytte brukt med brukt!! Det var urovekkende.
Dette har jeg aldri hørt at andre bilprodusenter gjør (så lenge en er innenfor garantien).
Fikk helt ny girkasse på Audien jeg hadde før den jeg har nå.
Fikk helt ny clutch (produksjonsfeil) på en Opel jeg hadde for mange år siden.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

M.SKEIDE

Brukt et nok overhalt.. Ikke sikkert du fikk helt ny girkasse mest sannsynlig "ny" overhalt (alle slitedeler byttes ut men ikke hoved komponenter (f.eks girkasse hus)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Leif1

Sitat fra: M.SKEIDE på torsdag 20. februar 2014, klokken 00:27
Brukt et nok overhalt.. Ikke sikkert du fikk helt ny girkasse mest sannsynlig "ny" overhalt (alle slitedeler byttes ut men ikke hoved komponenter (f.eks girkasse hus)

Om de med brukt mener rekondisjonerte deler så er det å regne som fullgod erstatning det.
Konvertitt fra S til X

Brede

Helt normalt å presisere at "brukte" deler kan benyttes. Dette betyr, som nevnt over, i stort sett alle tilfeller overhalte komponenter. Har vært borti dette med både motorer, girkasser og dynamoer før.

Bjoris

Er det ikke slik at enkelte andre produsenter har tatt forbehold om at du kan bli krevd for "verdiøkningen" av motorbytte f.eks rett før bilen er 5 år? De garanterer vel ikke mer enn at bilen er i "normal" stand for alderen?

Tviler vel på at Tesla kommer til å kjøpe opp vrak for å bruke delene til reklamasjoner, hehe...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

Forsikringsselskap kan ihvertfall være vanskelige på dette. En gang gikk Gjensidige sin takstmann og målte hvor mange millimeter dekkene på en skadet bil var slitt, for så å redusere erstatningen i forhold til dette. Resulatatet var at jeg måtte ut med penger for å få ordnet bilen, uansett om jeg i utgangspunktet var fullforsikret. Riktignok lenge siden.

Teslanewbie

#74
På tesla sine sider koster nå 5års service 14200kr dvs dette er angitt som pris sammen med bilen. Moms ikke lagt på ?

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/design

Det står også at pakken inkluderer 24timers berging etc

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA