Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 blir et faktum.

Startet av Teslanewbie, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:51

« forrige - neste »

Sjøhyene

Moms må vel komme i tillegg. Gamle priser var ihvertfall oppgitt med moms.
Service er jo stort sett en jobb som må gjøres i norge, så neppe noen incentiver der i gården kontra fossil service.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Elkjell

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 17. februar 2014, klokken 12:50
Moms må vel komme i tillegg. Gamle priser var ihvertfall oppgitt med moms.
Service er jo stort sett en jobb som må gjøres i norge, så neppe noen incentiver der i gården kontra fossil service.

Sjekket med Tesla - mva kommer i tillegg ja.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

mrm

8 års service er knall!

På den amerikanske siden kan man kjøpe "Extended service agreement"
SitatExtended Service Agreement
Tesla's extended service program covers the repair or replacement of Model S parts due to defects in materials or workmanship provided by Tesla.

Vil den norske 8 års avtalen også dekke feil på deler som ikke defineres som slitedeler, etter at 5 års garantien utløper? 
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Bjoris

Jeg har noen ting ang service/serviceavtalen jeg ikke har klart for meg som kanskje flere lurer på som no noen vet hva Tesla sier om følgende:

1. Hvilke deler dekkes av serviceavtalen?
2. Er disse delene kun dekket om du har serviceavtale eller gjelder det også ved enkelt servicer?
3. Hva om deler må byttes ut, utenom service? Fortsatt dekket? Hvis ikke kan det jo kanskje være smartere å ta enkeltservicer så du kan ta service når noe må byttes og dermed få dette inkludert
4. Noe her som endres i det bilen er ute av garanti-tiden. Dvs det henger jo litt sammen med spm 1, om foringer, stag og mye annet også er inkludert er det jo veldig aktuelt å ta 8 år..., men antar de ikke er så snille på Tesla:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Newbee



Bjoris, som du er inne på kunne jeg også tenke meg noen betraktinger rundt det å sammenligne serviceintervall på enkeltservice eks hvert 2. år.



Sitat fra: Newbee på mandag 17. februar 2014, klokken 11:16
Noen som har reflektert alternativet å kun ha service annethvert år?

Hva vil følgende for teknisk tilstand være? Evt. bytte av bremseklosser og vindusviskere vil fremdeles være inkludert, og prissammenligning med 4- eller 8-årsplan vil se helt anderledes ut.

Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sjøhyene

Min plan er å betale enkelthvis og ta service nr. 1 etter ca ett år, mens etterfølgende servicer tas ca hver 1,5 år +/- noen måneder.
Kjører ca 15k km per år. Hadde jeg kjørt 20k+ hadde jeg sikkert tatt årlig service og betalt for pakka.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Bjoris

Det var vel på facebook gruppene det stod at Telsa krevd at du holdt servicenen innenfor 30 dager, 1600 km for at serviceavtalen skulle være gyldig så det er viktig å få opp ulempene med serviceavtalen slik at en vet hva en går til.

I utg.pkt vil jeg ha serviceavtale og service en gang pr år syns jeg er viktig og det blir jo bare viktigere og viktigere jo eldre bilen blir så 8 år er jo veldig ok syns jeg, men jeg vil være sikker på at det ikke har ulemper som jeg ikke er klar over...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Newbee

Jeg har litt problemer med å se hva jeg egentlig får igjen for en serviceavtale. En ting er en gammel fossil med bytte av olje på motor/drivverk, som ikke er relevant for mod S.
Mulig de inspiserer bremser, foringer, dempere osv, men dette bør ærlig talt ikke være noen issue på en ny bil. Og skulle det bli noen issues på Tesla, så vil garantien også dekke det.
Når jeg solgte min MB 2009 modell i høst hadde den gått 90.000, og bremseklossene som hadde sitti der siden de var nye var halvslitte. Teslaen bør gå minst like langt.

Jeg begynner å helle mot service hvert 2. år + evt. dersom noe oppstår.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Teslanewbie

#38
Sitat fra: bjoris på mandag 17. februar 2014, klokken 13:59
Det var vel på facebook gruppene det stod at Telsa krevd at du holdt servicenen innenfor 30 dager, 1600 km for at serviceavtalen skulle være gyldig så det er viktig å få opp ulempene med serviceavtalen slik at en vet hva en går til.

I utg.pkt vil jeg ha serviceavtale og service en gang pr år syns jeg er viktig og det blir jo bare viktigere og viktigere jo eldre bilen blir så 8 år er jo veldig ok syns jeg, men jeg vil være sikker på at det ikke har ulemper som jeg ikke er klar over...

huff , hvordan blir det med ferie til utlandet.. jeg legger ca 6000km i bilen ved hver ferie .. da må dette koordineres med serviceintervallet.. og hva om dette skjer når jeg på rivieraen ? Da mister jeg mitt serviceavtale?

Nå er det ikke bare rekkeviddeangst ,ladeangst, brannangst, bremseangst men også serviceintervallangst som må tilføres til angstfobier som TMS utløser :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

D.O

Håper du kødder? Ellers er du det jeg vil si er en sytepave... Topp nyhet fra Tesla. Slutt å klage over noe som er en forbedring.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Batteritralla

Det kan jo være litt god gammeldags "Toyota terminologi" over dette....

Det er jo liten tvil om at Mr. Musk har som mål og lage verdens beste bil, og at han faktisk mener det!

Jo flere kunder Tesla klarer å få til å signere service avtale - jo flere biler får de regelmessig inn årlig.

Når bilen er inne så kan de kjøre "Toyota trikset", dvs skifte ut/oppgradere kjente feil og svakheter uten å snakke høyt om det.

Her ligger ligger nøkkelen til mye av det gode ryktet Toyota HADDE .....
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

doglaus

Veldig gode nyheter! Men: Noen som vet om det blir prisrefusjon på rangeravtalen? Siden denne inkluderer 4 års service blir det helt urimelig hvis ikke også denne får tilbakevirkende kraft/refusjon.
S85, Pearl White, tan, 19", alt utst. minus barneseter.
Bil hentet i Trondheim 12.februar som avtalt :-)
23.01: Beskjed om levering i Trondheim den 12.februar.
23.12:Produksjon fullført. Din Model S er i transitt fra fabrikken.
VIN tildelt 05.november
Confirmed 25.august.

pej

Det står i avtalen hvert år eller 20.000km. Jeg kjører 35.000km pr år. Vil da en 5 års avtale gjelde kun i drøye 3 år? Er usikker på hva som er best. Bilen bør vel inn hver 20.000km uansett? Virker som denne avtalen er best for de som kjører mindre enn 20.000km pr år. Mulig jeg missforstår noe her. Har noen stilt dette spørsmålet til Tesla og fått svar? Altså..om man kjører 35.000km pr år, holder det med en service pr år?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

ebbrey

Sitat fra: pej på mandag 17. februar 2014, klokken 19:40
Det står i avtalen hvert år eller 20.000km. Jeg kjører 35.000km pr år. Vil da en 5 års avtale gjelde kun i drøye 3 år? Er usikker på hva som er best. Bilen bør vel inn hver 20.000km uansett? Virker som denne avtalen er best for de som kjører mindre enn 20.000km pr år. Mulig jeg missforstår noe her. Har noen stilt dette spørsmålet til Tesla og fått svar? Altså..om man kjører 35.000km pr år, holder det med en service pr år?

Tesla har sagt at om man kjører langt så holder det med service 1 gang per år. Liker greit å ta det utenom noe fast da.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

valvolainen

Sitat fra: Newbee på mandag 17. februar 2014, klokken 14:53
Jeg har litt problemer med å se hva jeg egentlig får igjen for en serviceavtale. En ting er en gammel fossil med bytte av olje på motor/drivverk, som ikke er relevant for mod S.
Mulig de inspiserer bremser, foringer, dempere osv, men dette bør ærlig talt ikke være noen issue på en ny bil. Og skulle det bli noen issues på Tesla, så vil garantien også dekke det.
Når jeg solgte min MB 2009 modell i høst hadde den gått 90.000, og bremseklossene som hadde sitti der siden de var nye var halvslitte. Teslaen bør gå minst like langt.

Jeg begynner å helle mot service hvert 2. år + evt. dersom noe oppstår.

Ja man slipper livsnødvendige oljeskift og kamreimbytte og slike ting.
På den annen side har bilen normale bremser og kjøling, så bremseveske og kjøleveske må byttes. Klimaanlegg trenger av og til etterfylling, filtre byttes (selv om det ikke er oljefilter er det andre.,.)
I tillegg går de over bremser, foringer og led. Vil anta at foringer og ledd slites i snitt fortere på en bil på 2.1 tonn med 400hk enn på en vw golf.
I tillegg identifiserer verkstedet andre ting som er galt, f.eks at dekkene slites skjevt, osv. Det er fortsatt en bil!
Samtidig er jo Tesla ganske fornuftige når de sier at service ikke MÅ taes for at garantien ikke skal brytes. Dette gir også mening når det faktisk ikke er behov for oljebytte. Manglende oljeskift på fossilbil er den sikre død, derav strenge krav fra produsent ifbm garanti.

Gode nyheter dette med garanti!!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA