Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til den franske riviera sommeren 2014 blir et faktum.

Startet av Teslanewbie, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:51

« forrige - neste »

Car-El

Min tipping: jeg bor nesten 1200km nordover fra Trondheim. Det koster penger å sende en Ranger opp til meg. Det er vel flere som bor veldig langt unna servicesenter, så det blir ikke dekkning med bare 1000kr ekstra hvert år.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OddB

Sitat fra: Car-El på torsdag 10. april 2014, klokken 16:20


Ingen problem. Æ gikk for 8 år. Så no e æ 1900kr fattigere, og må bare kjøre 1144km til Trondheim for servise!


I løpet av et år er vel servicesenteret i Tromsø åpnet ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Voll1

En handfull biler i Tromsø og nordover, fem ganger så mange i Bodø, og en god del midt i mellom. Jeg vedder på at det første servicesenteret ikke havner i Tromsø (eller Bodø). Showroom i Tromsø blir det sikkert med en gang, men noe servicesenter ser vi ikke der før det er solgt mange flere biler. Time will show.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Gusse

Har hatt en del småfiks på bilen, og jeg har endt opp(bill.mrk: utålmodig) med å kjørt de 24 mila til Trondheim....bare stas ;)
Tenkte som så at hvis jeg beholder 4 år med max 80.000, så har det tatt i underkant av tre år, så har avtalen vært over likevel. Jeg ville likevel valgt å tatt turene til Trondheim istedet for å vente på Ranger, dessuten ved total stopp så slår garantien inn.
Gikk for 5år + 6K

Car-El

Med sååååå mange biler som det er solgt i Nordland, Troms og Finnmark så tror jeg at det kommer til å bli tatt service på Elkjøp eller hos hvitevarereperatøren.

Elektriske biler er vi alt for skeptis til her oppe, noe jeg sliter med å forstå. Så at det kommer et service senter her i Tromsø, om noen "Tesla ÅR" kanskje. (Skulle vel være cirka 52 Tesla-uker.)

P.S. Så en multicoat rød TMS i dag. Så nå har jeg sett 7 Teslaer totalt. 2 var her i Tromsø for prøvekjøring 9 august 2013. Et par fra nabobyen Harstad, den "første" i nord (tull og tøys), min egen og denne MC TMS. LYKKE!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: Voll1 på torsdag 10. april 2014, klokken 20:53
En handfull biler i Tromsø og nordover, fem ganger så mange i Bodø, og en god del midt i mellom. Jeg vedder på at det første servicesenteret ikke havner i Tromsø (eller Bodø). Showroom i Tromsø blir det sikkert med en gang, men noe servicesenter ser vi ikke der før det er solgt mange flere biler. Time will show.

Nå vedder jeg av prinsipp ikke, og det skal du være glad for ;)

Nå har vel Tesla spesialisert seg litt på å legge egget først som sist for å slippe problemet med hva som kommer først av høna og egget :p  Så ja, jeg tror ganske bestemt at det blir begge SC'ene (både SuperChager og ServiceSenter) til Tromsø rimelig snart.

Men, må jo da så klart innrømme min brøde: Jeg har jukset! Tittet på hva Tesla selv sier her: http://www.teslamotors.com/no_NO/findus

Ved å velge Europa og Service Senter, og dra litt i kartet og klikke på "kommer snart" ikonet for service senteret i Tromsø....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dr.Ling

Jeg fikk også telefon igår fra Tesla Trondheim. Fikk valget: Beholde 4 år m/ranger som før, eller velge en av de nye pakkene. Jeg går ut ifra at dette med redusert pris da ikke gjelder meg. Ganske skuffende egentlig, for å si det mildt.

Dette med ranger var viktig for meg, selv om løsningen i Norge er langt dårligere enn i USA. Å kjøre Bodø -Trondheim for service annenhvert år vil koste meg mer enn å få ranger-service hvert år, derfor valgte jeg som jeg gjorde. Og det er nok mange nordboere som vil vegre seg for å kjøpe bil nå, om en må ta turen til Trondheim for service (eller Tromsø, blir samme greiene det for oss som bor midt i mellom).

Men rangers som kommer for garantireparasjoner har vi vel fortsatt? Dette er jo ikke en del av serviceavtalen.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Voll1

Fordeling av Nord-Norske kunder :

Nord, 5 kunder: 
Alta 3, Kirkenes 1, Vadsø 1

Tromsø-området, 8 kunder: 
Tromsø 6, Storslett 2

Hålogaland, 18 kunder:   
Harstad 6, Sortland 2, Narvik 9, Svolvær 1

Bodø 14 kunder,

Disse kjører til Trondheim:
Mosjøen 11, Mo 1,

Spørsmålet er hvor mange vi må være i NordNorge før de oppretter ett servicesenter. 45 kunder i hele dette området kan ikke være nok. Da må jo alle bilene på verksted 4 dager i året! Og så dårlig er ikke Tesla-bilene!!  :-)

Da er det jo billigere å tvinge alle inn til Trondheim. Men jeg tror jeg skal beholde min Ranger-avtale. 83 mil til Trondheim er for langt. Men jeg er litt bekymret for de mange garanti-reparasjonene som jeg mistenker IKKE vil bli utført av Ranger. Er det noen som vet med sikkerhet at Ranger kommer for garantireparasjoner?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

bosse

Jeg har bedre råd til å betale 4500 i året enn til å forhåndsbetale 3600 for åtte år fremover, spesielt nå etter skatteoppgjøret. Jeg har ikke sett noe som tilsier at jeg vil få noen dårligere servicedekning av den grunn.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

christian1986

Spørsmålet er jo om prisen på sikt går opp. Tror kanskje de har bommet litt på kostnadsnivået i Norge, men det blir spekulasjoner :P..


OddB

Sitat fra: Voll1 på fredag 11. april 2014, klokken 08:40
Fordeling av Nord-Norske kunder :

Nord, 5 kunder: 
Alta 3, Kirkenes 1, Vadsø 1

Tromsø-området, 8 kunder: 
Tromsø 6, Storslett 2

Hålogaland, 18 kunder:   
Harstad 6, Sortland 2, Narvik 9, Svolvær 1

Bodø 14 kunder,

Disse kjører til Trondheim:
Mosjøen 11, Mo 1,

Spørsmålet er hvor mange vi må være i NordNorge før de oppretter ett servicesenter. 45 kunder i hele dette området kan ikke være nok. Da må jo alle bilene på verksted 4 dager i året! Og så dårlig er ikke Tesla-bilene!!  :-)

Da er det jo billigere å tvinge alle inn til Trondheim. Men jeg tror jeg skal beholde min Ranger-avtale. 83 mil til Trondheim er for langt. Men jeg er litt bekymret for de mange garanti-reparasjonene som jeg mistenker IKKE vil bli utført av Ranger. Er det noen som vet med sikkerhet at Ranger kommer for garantireparasjoner?
Tror du må begynne å tenke litt på Tesla-måten.Tror du ikke salget i Nord-Norge vil ta seg opp når Tesla etablerer seg i Tromsø ? På samme måte som utbyggingen i Tyskland ikke står i stil med de 2-300 bilene de har solgt der... Trikset er å være i forkant :)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Voll1

Enig i at det gjelder å være i forkant. Men hvis man skal åpne noe i NordNorge, så kan det være lurt å gjøre det i området med mest folk. Midt i mellom Bodø og Tromsø (som begge har mange innbyggere) ligger midtre Hålogaland (Ofoten, Lofoten, Sør-troms, Vesterålen). Midtre Hålogaland har ca 120.000 innbyggere. Og siden det er mindre enn 30 mil i kjøreavstand fra både Bodø og Tromsø, så vil ETT servicesenter dekke store deler av befolkningen i NordNorge. Enkel matematikk og geografi.  :-)

On-topic:  Får man utført garantireparasjoner "on-site" eller må man inn til ett servicesenter? Noen som vet?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Dr.Ling

I begynnelsen av februar kom det Ranger fra Trondheim nordover på en samlerunde med garantireparasjoner. Jeg fikk reparert et ødelagt soltak dengang (ene motoren funket ikke) og gjort et par ekstra oppgraderinger.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Voll1

Og da hadde du serviceavtale med ranger? Eller vanlig serviceavtale?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA