Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av e-Golfer, tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: Ronny på mandag 24. februar 2014, klokken 20:58
Enkelte firmaer er ekstremt pirkete på bilen når du leverer den tilbake etter 3 års leasing, dette er grunn nok til å aldri lease en bil i 3 år. Jeg har sett folk få regninger i 30-50000 kr klassen uten at bilen var spesielt bulkete/slitt.

Stikk i strid med hva jeg har erfart. Jeg kjenner mange som leaser/har leaset, og jeg leaser selv. En eneste jeg av alle disse har fått ekstraregning ved innlevering. 45000 kroner fikk han takst på. Det var dog helt som forventet, ettersom han kolliderte en bauta da ha skulle levere bilen til taksering... Min forrige bil hadde noen småriper her og der, og en aldri så liten parkeringsbulk etter at noen hadde dultet borti bilen. Men ikke noe de definert utover normal slitasje.

Med leasingbil får du kanskje en ekstraregning ved unormal slitasje. Med privat bil som du skal selge, får du pruterne som krever stort trekk for selv den minste skavank. Eller dårlig takst dersom du skal bruke bilen som innbyttebil hos forhandler.

Men kommer jeg til å lease i fremtiden? Får jeg en god deal: ja. Om det blir dama som hovedsaklig skal kjøre bilen: nei. Om jeg da har småunger som herjer rundt: nei.

teslade

Venstre fikk presset gjennom mva-fritak på leasing og batteri, så vidt jeg har forstått. Flott, men tar det sååå lang tid å få gjennomført noe så tilsynelatende enkelt (det er jo allerede mva-fritak på elbil)?

Synes det er rart ingen i media tar tak i at dette tar så lang tid å få gjennomført.

Gikk inn på venstre.no, fant telefonnummer og ringte AUDUN RØDNINGSBY. Han sa de nylig hadde diskutert det og at det var ting på gang, men kunne ikke gi en dato. Finansdepartementet er visst ikke så positiv til denne ordningen.

Birkus

Sitat fra: Ronny på mandag 24. februar 2014, klokken 20:58
Enkelte firmaer er ekstremt pirkete på bilen når du leverer den tilbake etter 3 års leasing, dette er grunn nok til å aldri lease en bil i 3 år. Jeg har sett folk få regninger i 30-50000 kr klassen uten at bilen var spesielt bulkete/slitt.

Amen, ta alltid lån framfor og lease.. ikke glem at det er nordmenn som skal ha full lønn inn i bildet på leasing, de gjør det de kan for og tjene inn penger og då blir det alltid ett dyrere steg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA