Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lei av artikler mot el bil i Adresseavisen

Startet av alexander, tirsdag 25. februar 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Gratulerer med valget av grønn farge.  :)
Jeg synes det er flott at man tør velge noe annet enn de kjedelige fargene sort og grått på en sånn spennende bil.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Tai

Morsomtå lese hvor populær grønn er bblitt.  Da jeg bestilte i september var grønn den  nest minst populære fargen. Inntil nylig var det kun levert 3 grønne i Bergen og en var en demobil.  Det er en fantastisk farge og hadde jeg ikke hatt barn ville jeg  komplettere med beige interiør.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

RoadRunner

Sitat fra: alexander på mandag 17. februar 2014, klokken 07:54
Fargen blir grønn og beige perfomence seter med alt utstyr untatt + og barneseter.
Jeg har brun bil (den er ganske mørk) med "tanned" interiør/carbonfiber. Ser stilig ut, men vær oppmerksom på at disse lyse setene krever mye vedlikehold for at de skal se rene ut.
Kjører du med ny, blå olabukse en dag på jobb, så er setet blått... Har ikke små barn lenger, men er dine som mine 3 gutter var, så setter det sitt preg på baksetet når du henter de i barnehagen.

Hadde valgt sorte seter idag hvis jeg skulle bestilt på ny - de er mye mer praktisk i bruk.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

thawi

Sitat fra: alexander på mandag 17. februar 2014, klokken 09:07
Sitat fra: thawi på mandag 17. februar 2014, klokken 08:48
Jeg tror du har gjort ett godt valg ved å velge grønn bil. Selv om det var vanskelig å bestemme seg, valgte jeg også grønn (og har ikke angret på det etterpå) :)

Vilken sete farge har du?

Sitat fra: Tai på mandag 17. februar 2014, klokken 09:12
... Det er en fantastisk farge og hadde jeg ikke hatt barn ville jeg  komplettere med beige interiør.

Tai

Jeg har bestilt med standard svarte teksstilseter. Litt av samme grunn som Tai, jeg har barn. Samt at jeg ikke alltid har vært så fan av skinnseter tidligere. Etter å ha lest det du skriver og sett litt på bilder synes jeg absolut beige seter kunne vært utrolig flott. Jeg kjenner kanskje litt anger, bittelitt, på det området. Men kommer nok ikke til å prøve å endre på det.

alexander

Sitat fra: RoadRunner på mandag 17. februar 2014, klokken 11:31
Sitat fra: alexander på mandag 17. februar 2014, klokken 07:54
Fargen blir grønn og beige perfomence seter med alt utstyr untatt + og barneseter.
Jeg har brun bil (den er ganske mørk) med "tanned" interiør/carbonfiber. Ser stilig ut, men vær oppmerksom på at disse lyse setene krever mye vedlikehold for at de skal se rene ut.
Kjører du med ny, blå olabukse en dag på jobb, så er setet blått... Har ikke små barn lenger, men er dine som mine 3 gutter var, så setter det sitt preg på baksetet når du henter de i barnehagen.

Hadde valgt sorte seter idag hvis jeg skulle bestilt på ny - de er mye mer praktisk i bruk.

du har en poeng der. Men nå har jeg fått bestillt bilen. Gleder meg allerde :)
TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

Sjøhyene

Barn skal jo fram til de er ganske store kjøre med bilsete så ser ikke hvorfor det skal være så stort problem.
Kommer også til å kjøpe to sånne sparketrekk (en per unge).

Mtp matrester og annet gris er nok svart skinn best, men skinn generelt er vel lettere å holde reint enn f.eks stoff.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

charliefoxtrot

Denne sida gir et ganske godt inntrykk av de forskjellige fargene (tar litt tid å laste pga datamengden). 

Trykk på bildene for å se et større bildeutvalg av fargen.

Grå er desidert penest, og, tror jeg, lettest å leve med over tid.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/9956-Model-S-Shows-Its-True-Colors-(Photos)

alexander

TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

Stiania79

he he

som mange har sagt - smaken er som baken. Personlig synes jeg sort ser "fetest" ut, men da som nyvasket og nypolert... ergo ikke så ofte. Jeg falt ned på "safe mode" med mørke grå. Denne ser jo litt sånn blågrå ut noen ganger, mens nærmest gunmetal ut noen andre - så på Tesla Club og disse 10 bilene. nærbildet er jo veldig mørkegrå mens lengre fra ser den lysere ut... litt slik som min gamle 2012 audi a4 som var Quartz grå...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

BMW850

Joda, sort er en feit farge. Men lite holdbar. Falt etter mye grubling ned på Grå og det er ikke tvil i min sjel om at dette er den optimale for meg. Godt når man blir enig med seg sjøl. Det er det viktigste ;) Og røde calipere er jo virkelig perfekt til denne :)

Legger ved noen bilder som viser hvor forskjellig grå er i forskjellig type lys.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Sitat fra: BMW850 på mandag 17. februar 2014, klokken 14:02
Joda, sort er en feit farge. Men lite holdbar. Falt etter mye grubling ned på Grå og det er ikke tvil i min sjel om at dette er den optimale for meg. Godt når man blir enig med seg sjøl. Det er det viktigste ;) Og røde calipere er jo virkelig perfekt til denne :)

Legger ved noen bilder som viser hvor forskjellig grå er i forskjellig type lys.

Grå ser ut å være en av de vanligste fargene for TMS. Hadde gått for denne hvis jeg ikke hadde bestilt hvit.

Bestilte du før eller etter prisstigning? Jeg forsøkte å få de nye røde bremsekaliprene til min men det var umulig.. må etterlakkeres..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA