Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lei av artikler mot el bil i Adresseavisen

Startet av alexander, tirsdag 25. februar 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

alexander

Hei dette er min første innlegg.

Jeg skal bestille en tesla p85 med alt utstyr untatt barneseter,+ og pakkehylle. Fargen jeg har lyst å velge er grønn med beige perfomence seter og blank abachi tre og svarte turbinefelger. Problemet er at jeg tenker det blir litt gammeldags. Hva mener dere? Er 26år gammel. Eller skal jeg gå for det trygge valget perlehvit med sort performance seter og karbonfiber dekor?
TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

Bmw i3 fra 01.05.14 :)

Teslanewbie

Vansklig, grønn er en uvanlig farge men pen, den brune er også pen .
Jeg hadde gått for hvit som jeg valgte , sort eller delfingrå...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Brede

Følg lysten din og første innfall sier jeg!

Bilen kler alle farger og med grønn får du en uvanlig og lekker bil.

alexander

Hmm. Vil ikke gå for svart eller grå. Det blir enten hvit eller grønn. Vanskelig valg.
TMS P85 grønn,21" grå,beige seter, alt utstyr untatt + og barne seter. Levering i midten av juni 2014 :) Levert 03.03.14. Drøm å kjøre.

alexander

Sitat fra: Brede på søndag 16. februar 2014, klokken 20:55

hjernen min sier hvit men hjertet min sier grønn. blir litt vanskelig valg

tho

Brun og Grønn er utrolig pene. Jeg var virkelig imponert når jeg har sett dem live. For meg sto det mellom Blå og Grønn. Jeg gikk for Blå da jeg følte den så mest "proff" og "meg" ut. Fargevalg er en veldig personlig greie. Det nytter ikke be om råd du må nesten se fargene selv.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

alexander

Sitat fra: tho på søndag 16. februar 2014, klokken 20:57
Brun og Grønn er utrolig pene. Jeg var virkelig imponert når jeg har sett dem live. For meg sto det mellom Blå og Grønn. Jeg gikk for Blå da jeg følte den så mest "proff" og "meg" ut. Fargevalg er en veldig personlig greie. Det nytter ikke be om råd du må nesten se fargene selv.

Har sett grønn før. utroligt lekkert og uvanlig. tenker litt til. hvit har blitt mye av men ikke grønn

Mila

Med mørke felger så ser grønnfargen helt utrolig rå ut så jeg ville absolutt ikke byttet den ut med perlehvit. Jeg bestilte Teslaen i grå, men kunne jeg bestilt på nytt så  hadde det vært grønn. Fargen er undervurdert og ser veldig fint ut i virkeligheten. Det er også den fargen som det færrest har bestilt, noe som gjør at du ikke blir en av mengden. Beige seter er jeg derimot litt mer usikker på. Tror nok jeg hadde gått for sorte seter for å gjøre bilen litt "yngre" :)

Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

dotten

ta grønn, og folier om du angrer. da kan du selge en farge mange ikke har om du skal selge en gang i tiden.
S85

P85D fra mars 2015

El-Ing

Har selv bestilt grå, men etter å ha sett mange biler på veiene angrer jeg litt på at det ikke ble rød. Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men den brune er også utrolig fin, og sjelden. Ville da valgt mørkt/sort interiør.

Men som andre har poengtert over, farge er en smakssak, se på biler i virkeligheten, og velg etter hjertet!
Grå S85 mottatt 28.2.

Epleskreller

Jeg valgte brun og er fornøyd med den. Om du vil ha grønn, så gå for den! Den tar seg bra ut og er sjelden :)

Stem her når du har valgt :)
Hvilken farge velger du?

638 stemmer til nå :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

don

Sitat fra: alexander på søndag 16. februar 2014, klokken 20:57

Her synes jeg at du skal følge hjertet :-)
Hjernen er lett å påvirke - f.eks synes jeg personlig at hvit slettes ikke er ungdommelig - men mere motepreget - og alle "gamlinger" elsker jo å følge moter..
Nå er det mange muligheter med foliering og ikke minst andre felger som kan gi bilen et mere "ungt" og personlig preg. (foliering på mørke farge er vel stiligst!?)
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

alexander

Sitat fra: don på søndag 16. februar 2014, klokken 21:47
Sitat fra: alexander på søndag 16. februar 2014, klokken 20:57

Her synes jeg at du skal følge hjertet :-)
Hjernen er lett å påvirke - f.eks synes jeg personlig at hvit slettes ikke er ungdommelig - men mere motepreget - og alle "gamlinger" elsker jo å følge moter..
Nå er det mange muligheter med foliering og ikke minst andre felger som kan gi bilen et mere "ungt" og personlig preg. (foliering på mørke farge er vel stiligst!?)

Grønn er ganske mørk syns jeg da

turfsurf

Sitat fra: alexander på søndag 16. februar 2014, klokken 20:59
Har sett grønn før. utroligt lekkert og uvanlig. tenker litt til. hvit har blitt mye av men ikke grønn

Har Perlehvit og elsker det, men grønn med beige interiør er rålekkert og sjeldent. Er nok greiest for de uten små barn. Men er helt klart ett pluss hvis du vil ha en litt uvanlig farge...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

alexander

Har tenkt å ikke ha barn enda. Men jeg tror jeg velger grønn. For stikke en tur innom tesla butikken.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA