Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av trygvelo, tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:06

« forrige - neste »

trygvelo

Rudshøgda blir feil vei ja. Kommer til å ta like lang tid som å stå her. Samme med alrernativet på sjusjøen, opp dit er vel nesten bilen tom når vi kommer frem.

trygvelo

Takk for alle gode tips og stor takk til Marche som lar oss lade. 1,5 timer igjen nå så :)

@roger

Opplevde også dette ved førstegangs ladining på SC. Snakket med en dame i Nederland via telefonnummeret som står på SC, og hun gjorde en softwareendring på min bil der og da, og vips så funket det. Hun ville ikke svare på om noen hadde glemt å aktivere SC mulighet på min bil, men jeg har en misstanke om det. Husker ikke eksakt hvilken feilmelding jeg fikk, men mener det var noe med feil på ladekabel/ladekabel ikke på plass.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

trygvelo

Kom frem til slutt  :)

På vår bil talte den opp volt, men så dukket meldingen "Cannot Supercharge, unlatch cable and try again" opp. Jeg spurte Tesla assistance om de kunne ha glemt å slå på superlading, men det virket ikke slik på han jeg snakket med. Blir interresant å h
øre hva feilen er...

ArneS

Den feilen har jeg og hatt. Supercharging fungerte helt til Tesla tok inn bilen og satte inn dobbellader. Deretter fikk jeg det samme som deg...telte opp volt men ingen strøm og samme feilmelding. Tesla tok inn bilen igjen og byttet ladeport men samme problem igjen når jeg kjørte til Lyngdal. På nytt inn til Tesla og nå sa de at en kontakt til dobbelladeren ikke var satt riktig inn. Hørtes merkelig ut så jeg krevde at Tesla denne gang testet superchargingen før jeg fikk bilen igjen. Jeg fulgte med på appen og så at denne gang virket det.
Håper dette kan være til hjelp når du snakker med Tesla
P85+ Signature (solgt)
P85DL

janmb

Tydeligvis et punkt til passe på ved overtakelse.

Man av oss bor jo typisk mer enn halv tank unna superlader og får ikke testet selv uten å hoppe i det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OddB

Kanskje lurt å be om at de sjekker at SC er aktivert i software ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

trygvelo

Jeg kommer til å kreve at de faktisk tester dette når bilen er inne til rep. Det er uaktuelt å dra på SC basert langtur igjen uten å vite at det fungerer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA