Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Strålefare fra batteriet

Startet av TRM, tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:53

« forrige - neste »

Brede

Park-brems går bare på bakhjul og det er kun ett sett kalipere foran..

Muffinman

Havebigfun

Jeg tenkte nå at Tesla allerede hadde fått til hotfixen for at den parkerte bilen sklir på glatta med bakhjulene låst 8)- min havnet iallefall i en snøfonn på den måten :o

Teslanewbie

Sitat fra: Havebigfun på søndag 16. februar 2014, klokken 20:13
Jeg tenkte nå at Tesla allerede hadde fått til hotfixen for at den parkerte bilen sklir på glatta med bakhjulene låst 8)- min havnet iallefall i en snøfonn på den måten :o

Fortell ... Vurderer sterkt å ikke hente ut min bil nå..  :o
Ska kjøre småbarn og har ikke lyst til overraskelser ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

I så fall må du nok la være å kjøpe bil med bakhjulstrekk og parkbrems på bakhjula. Dette er nemlig ikke spesielt for Tesla!

Forhjulstrekkere kan du sette i gir og "låse" forhjulene på den måten. Og så er det vel mulig at enkelte bakjulstrekkere har parkbremsen foran, men neppe alle. Det handler om å skjønne hvordan ting fungerer, og parkere deretter.

Elkjell

Dette har jeg hatt på flere nye Touraner , så det er nok ikke en Tesla "feature"  :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Havebigfun

Det er riktig- dette er ingen Tesla feature- men det var nytt for meg etter forhulsdreven bil med parkeringsbrems bak. Det var hjemme på innkjørselen som har ca 7% fall- jeg visste det var glatt men skulle " bare" gjøre noe i garasjen- ingen skade skjedd men lært at det er stor forskjell om du låser 2 eller 4 hjul under parkering.

frskby

Har ekstremt dårlige bremser etter bilvask. Både med vanlig høyttrykk og i børsteløs på bensinstasjon. Første gang ble nesten krasj i første lyskryss. Må ta "rennafart" og bremse hardt ganske så mange ganger før det kommer seg. Føles ikke helt bra....
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

janmb

Sitat fra: cairnz på søndag 16. februar 2014, klokken 19:44
"Park"-bremsen når du står stille, aktiveres i alle fall på alle fire hjul hos meg.

Emergency brake (som jeg forøvrig ikke har testet enda) - går nok bare på bakhjul.

Det er jo en grunn til at det er to sett med kalipere foran også :)

Da tror jeg du har sett dobbelt gitt :)

Håper nye bremser blir retrofit ja - og det er vel god grunn til å tro det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cairnz

Sitat fra: janmb på søndag 16. februar 2014, klokken 21:17
Sitat fra: cairnz på søndag 16. februar 2014, klokken 19:44
"Park"-bremsen når du står stille, aktiveres i alle fall på alle fire hjul hos meg.

Emergency brake (som jeg forøvrig ikke har testet enda) - går nok bare på bakhjul.

Det er jo en grunn til at det er to sett med kalipere foran også :)

Da tror jeg du har sett dobbelt gitt :)

Håper nye bremser blir retrofit ja - og det er vel god grunn til å tro det.
Eller så må jeg ha vært full, aner ikke hvordan jeg har "sett" det.. setter meg stille i kroken jeg
Elbilist

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. februar 2014, klokken 20:16

Er du seriøs?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. februar 2014, klokken 21:27
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. februar 2014, klokken 20:16

Er du seriøs?

Nei, må jo hente ut bilen... :-)  men jeg kommer å være nøye på retrofit av sikkerhetsutstyr..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

El-Ing

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. februar 2014, klokken 20:18
I så fall må du nok la være å kjøpe bil med bakhjulstrekk og parkbrems på bakhjula. Dette er nemlig ikke spesielt for Tesla!

Forhjulstrekkere kan du sette i gir og "låse" forhjulene på den måten. Og så er det vel mulig at enkelte bakjulstrekkere har parkbremsen foran, men neppe alle. Det handler om å skjønne hvordan ting fungerer, og parkere deretter.

+1

Har hatt diverse biler i de siste 25 årene med både bak-, 4hjul- og forhjulstrekk, alle har parkeringsbrems/håndbrekk på bakhjul og ikke noe annet, Tesla skiller seg ut på mange områder, men ikke her :)
Grå S85 mottatt 28.2.

Teslanewbie

Sitat fra: El-Ing på søndag 16. februar 2014, klokken 21:35

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. februar 2014, klokken 20:18

+1

Har hatt diverse biler i de siste 25 årene med både bak-, 4hjul- og forhjulstrekk, alle har parkeringsbrems/håndbrekk på bakhjul og ikke noe annet, Tesla skiller seg ut på mange områder, men ikke her :)

Problemet er bare at bilen veier 2200kg.. De fleste biler med denne vekt har 4hjulstrekk og låser da alle hjul i park .. Blir litt risky med lås på bare 2 hjul på vintern da man parkerer i litt hellning...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Den har også mer vekt på hjulene med parkbremsen og dermed bedre grep. Synes vel du er litt i pessimistmodus nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA