Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av mulle, tirsdag 25. februar 2014, klokken 00:32

« forrige - neste »

erik e

Ho-Ho,de tror det er en Fransk bil. ;) Ha en god dag.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Bjornlon

Dette var ikke verst pris tatt i betraktning hva f.eks Auto Elite tok for min C-Zero på 2. gangs service - 6000 kr! Så sjekk først hva verkstedet skal ha for service. Enorme variasjoner på akkurat dette. Beste råd: Ikke vær trofast mot merkeverksted.
Rød C-Zero 2012
Outlander PHEV S Edition 2017, Ruby Black

svingen

skal ha min på 3 års service etterhvert blir "mini" konkuranse da ja....men den skal vel ikke være så dyr.
kanskje ta den i danmark som de 2 andre kontrollene (import bil) tipper det er en del billigere der,skal til Danmark på sommer ferie så kanskje ikke dumt og ta med bilen da :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

mulle

Sitat fra: Bjornlon på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:22
Dette var ikke verst pris tatt i betraktning hva f.eks Auto Elite tok for min C-Zero på 2. gangs service - 6000 kr! Så sjekk først hva verkstedet skal ha for service. Enorme variasjoner på akkurat dette. Beste råd: Ikke vær trofast mot merkeverksted.

Oi! 6000?! Var ikke det veldig dyrt da?

Nå har jeg pratet med selger igjen og det er, som en påpeker over her, inkludert alle service i fem år bortsett fra EU-kontrollen i tillegg til slitedeler samt leiebil under service og ved skader på slitedeler. På samme måte som nybilgarantien (som innebærer henting og guiding til nærmeste citroenverksted ved skade på de elektroniske delene via et integrert simkort) er dette nok en måte å holde kundene unna de uavhengige verkstedene på, men ut fra de prisene på service som er opplyst her tror jeg faktisk det blir serviceavtale på meg likevel. 3000 kr i året var kanskje ikke så ille likevel - jeg er ikke hverken kunnskapsrik eller handy når det kommer til bilreparasjoner og ser gjerne at verkstedet bytter pærer i lyktene og pollenfilter i bilen :-)

1000 takk for innspill til dere alle!

MortenH

Minner om mitt innlegg et annet sted. Jeg betalte 825 kr for 3.års service på merkeverksted. Litt rust på innsiden av skivene etter 25 000 km til tross for oppbremsing i N som anbefales.  Men de er ennå ikke modne for utskifting.  Tok for øvrig Dinitrolbehandling i sommer. Det var visst i siste liten. Ungikk å måtte sandblåse.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

MortenH

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Delvis

Kan man ta periodisk kjøretøykontroll på hvilket verksted som helst nå? Eller må man til spesialist?

svingen

Sitat fra: Delvis på onsdag 11. november 2015, klokken 13:26
Kan man ta periodisk kjøretøykontroll på hvilket verksted som helst nå? Eller må man til spesialist?

Betyr det EU kontroll? Hvis ja det kan du ta hvor du vil.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

erik e

Verkstedet må være godkjent for og ta "EU kontroll ".
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA