Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan jeg få "Autobahn" software til norsk bil ?

Startet av silverwrx, mandag 24. februar 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

silverwrx

Noen som har erfaringer?

Tar tid, men er mulig med godt tid.

Hurtigladere til Lillehammer, deretter er det 220v til Trondheim.

3 hurtigladinger
5 tregladinger (som tar tid).

Har satt opp etapper. Ingen ladestasjon i Oppdal, så må finne en 220v der.

Hvorfor det ikke er ladekorridorer her er jo merkelig. Trondheim er nesten utviklingsland på hurtigladere. Her i Lillestrøm er det 3hurtigladere innenfor få km.

Min far vil ha vår Leaf, og ønsker å kjøre den opp..
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

bjorn_2390

Spennende med disse langdistanserutene.
Hvordan er distansene du har satt opp?
Ikke vanskelig å skjønne at han ønsker seg Leaf i Trondheim, med tettheten på bommer som er der  ;)
Blå Euro-Leaf (2012)

thoru

Var ikke noe problem når jeg kjørte denne etappen i mai 2013.
Brukte to dager da. Overnattet på Dombås.
Oppdal er en utfordring. Fant ingen plasser egentlig. Endte opp på en campingplass.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5552.msg87434.html#msg87434

Trond Arve

Her er en beskrivelse av ruta vår sommeren 2012. Sjekket ladetilgang med tre campingplasser rundt Oppdal, men fikk ikke bruk for det.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

olaover1

Kom til å lure på en ting da jeg leste om din erfaring Oslo-Trondheim.
Vet du eller noen andre her på forumet om det er mange ladepunkter rundt omkring i landet som har denne typen konatkt http://labs.seln.no/nissanleaf/oslotur/vinstra-boks-16aamp.JPG ??
Har i tilfelle jeg kommer over noen laget til en adapterledning med 3G2,5mm fra 16A 230V Cee til 16A hunn Shuko. Vil jeg få bruk for den tro?
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

thoru

De fleste jeg har sett er Shuko. Har kommet over totalt to plasser som har industri varianten.

Arha

Med litt flaks så åpner hurtigladerne i Ringebu og Kvam til du skal kjøre, begge står med åpning i februar i hurtigladekartet.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Arha

Kjørte selv Oslo-Trondheim t/r i sommer. Etter Lillehammer ble det sakteladinger i Ringebu, Vinstra og Dombås før overnatting på Dovregubbens hall hvor jeg fikk plugge inn i en kontakt på baksida av bygget.  Dagen etter ble det en ladestopp på Lundamo før ankomst Trondheim.  På hjemturen ble det en saktelading på Støren og overnatting på Oppdal Gjestetun som hadde ca 10 overbygde parkeringsplasser med strømuttak.  Deretter var det ladepauser på Dombås og Ringebu før den hurtigladeren på Lillehammer dukket opp i det fjerne.
Turen blir nok mye lettere og raskere når Ringebu, Kvam og Berkåk (?) kommer på hurtigladekartet. :)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Elisabeth

Om Trondheim er utviklingsland på hurtigladere er det enda værre lenger nord....det er ingen hurtigladere mellom trondheim og bodø såvidt jeg ser av kartet, og skal du videre nordover er neste hurtiglader på sortland i vesterålen. Det vil si at jeg som bor i bodø verken kommer meg sørover eller nordover uten å bruke sinnsykt lang tid på tregladinger underveis. Jeg håper at det vil etableres flere hurtigladere langs E6 også her nord!


Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

Lynet

Det er hurtiglader både på Levanger og Steinkjer, du bør nok se litt bedre på kartet  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

KAM

Ser det er 11 måneder siden denne turen ble gjennomført. Ser på ladekartet at det ikke har kommet noen flere hurtigladre på denne strekningen siden da. Er utviklingen i Norge på hurtigladre så treige at det ikke går an å gjennomføre Oslo-Trondheim uten å beregne to dager på reisen med mindre man har en Tesla? Noen som eventuelt vet når det skjer noe mer med hurtigladere på denne strekningen?

ingolfzp

Dombås har Chademo i følge Tesla:
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger/dombas

SitatPublic Charging
CHAdeMO, combo og 22 kW vekselstrøm på stedet

emil

Sitat fra: Moksnes på lørdag 13. desember 2014, klokken 16:10
Noen som eventuelt vet når det skjer noe mer med hurtigladere på denne strekningen?

Tildelingen som ble gjort av Transnova i sommer har som krav at ting skal være utbygget innen februar. Sleng på noe utsettelse så bør man være i mål til sommeren igjen. Men jeg vet ikke hvor mange som fikk tildeling på strekningen Oslo-Trondheim. Alternativet er å satse på Kiwi-Nissan-Renault-VW samarbeidet.

For egendel har Arendal-Oslo vært kritisk, den ser ut til å løse seg ganske greit nå på siste tildeling. Etter dette er det helt klart Oslo-Trondheim som står øverst på vår ønskeliste, og da via Østerdalen. Særlig nå når vi ikke lengre har fossilbil. Men man trenger ladere for hver 5. mil ca for at dekningen skal være god nok til å kunne kjøre hele året.

TorT

Sitat fra: ingolfzp på lørdag 13. desember 2014, klokken 16:25
Dombås har Chademo i følge Tesla:
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger/dombas

SitatPublic Charging
CHAdeMO, combo og 22 kW vekselstrøm på stedet

Tror dette er feil. Kun Tesla SC
Var jo Ishavsveien som fikk tilslaget hos Transnova. Og de saler og rir ikke samme året. Eller de rir vel ikke i det hele tatt. Sitter stille og venter på bedre tider.

Riktignok et par måneder siden jeg var på Dombås sist.

mvh TorT

Daeedor

Sitat fra: Moksnes på lørdag 13. desember 2014, klokken 16:10
Ser det er 11 måneder siden denne turen ble gjennomført. Ser på ladekartet at det ikke har kommet noen flere hurtigladre på denne strekningen siden da. Er utviklingen i Norge på hurtigladre så treige at det ikke går an å gjennomføre Oslo-Trondheim uten å beregne to dager på reisen med mindre man har en Tesla? Noen som eventuelt vet når det skjer noe mer med hurtigladere på denne strekningen?

Det er hurtiglader både på Kvam og Ringebu nå  (kom i drift i oktober/ november), det hjelper litt. Hvorfor de ikke står på kartet ditt , vet jeg ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA