Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: IF dekker ikke batteriskade i kaskoen lengre.

Startet av cra, tirsdag 21. oktober 2008, klokken 08:32

« forrige - neste »

cra

De bygger om en '67 Chevrolet Camaro til elektrisk drift for Anthony Kiedis (Red Hot Clili Peppers)

Jeg tar det opp, og kan evt. se om jeg kan gjøre det om til et høvelig format (default blir ei .TS-fil il 1GB+) og gjøre det nedlastbart for den som måtte være interessert.

Jeg vet det egentlig ikke er lov, men med mindre noen har kraftige insigelser er jeg villig til å gjøre et untak. ;)

Det er for øvrig "Green Week" på Discovery, så det slenger en del programmer i samme sjanger. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Polestar i bestilling

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

De som er interesserte i å få lastet ned episoden kan sende meg en PM, så skal jeg sende nødvendig informasjon. De som har meldt seg til nå skal ha fått PM med nødvendig info.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

La maskina står på i natt om mulig, er du snill. Må forske litt på nedlastingsmetoden først.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ilmarw

Minner forresten om elbildokumentaren fra Danmark som ble nevnt på styremøtet i Norstart. Er også tatt opp på en tidligere tråd: http://www.legittorrents.info/index.php?page=torrent-details&id=a3685e9a54383190c13988646cca8a75a676a88a

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Jeg ser meg desverre nødt til å stenge ned maskinen sm kjører trackeren nå (venter et par minutter da jeg ser at en klient nå er på 96%), men den kommer opp igjen i morgen ettermiddag. Jeg er usikker på om det vil fungere så lenge trackeren er nede, men i fall det gjør det skal jeg la denne ene komme opp på 100% før jeg stenger av, slik at dere andre evt. har en sjanse til trackeren er oppe igjen.

Jeg skal gi beskjed når den er oppe igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Så den i går (antagelig jeg som var på 96%), skulle ønske jeg kunne få gjort noe sånt. De brukte jo ikke mye tid, heller. Norske regler gjør nok sånt litt vanskeligere. Noen som fikk med seg hva slags batterier som ble brukt?

Forøvrig vil torrenten vel funke selv om trackeren er nede dersom folk har skrudd på desentraliserte trackere. Jeg har sånt skrudd av.

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Sitat fra: ilmarw på onsdag 15. oktober 2008, klokken 09:45
Så den i går (antagelig jeg som var på 96%), skulle ønske jeg kunne få gjort noe sånt. De brukte jo ikke mye tid, heller. Norske regler gjør nok sånt litt vanskeligere. Noen som fikk med seg hva slags batterier som ble brukt?

Jeg ve tikke hva reglene sier, men så vidt jeg vet kan man uten videre skifte motor på en bil. Det skjer jo at man sprenger dem o.l. Så hvis man da ikke får en økt effekt på mer enn 10% (trur jeg det var) skal det ikke være noe problem. effektøkning over det vil medføre krav om effektavgift. Det man i realiteten gjør i et slikt tilfelle er jo at man setter inn en motor med mindre hestekrefter enn man hadde fra før.

Hvis man da i tillegg ikke gjør noen endringer på bremsene, og vektøkningen ikke gjør at tillatt totalvekt overstiges kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe problem?Eneste bøygen jeg kan se med en konvertering er evt. breksekraftforsterker.

Om det faktisk er slik det fungerer? Si det......
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

jeg har hatt min pc stående på for henting siden igår kveld. den er på hele dagen idag også. jeg så at noen lastet ned derifra igår.

hvordan ser jeg på filen?
Den starter bare Bit torrent når jeg klikker på den nedlastede filen? Skal den konverteres på noe vis? med hva?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Du må se i klienten du laster ned med hvor den lagrer filen. Evt. kan du kjøre et fil-søk på maskina di der du leter etter "08-10-07 - Discov Science - Den elektriska bilverkstaden_ Pilot.mpg". Filen er en mpeg, så den skal la seg åpne med windows media player (eller tilsvarende for mac/linux). Kan ellers på det sterkeste anbefale VLC player (www.videolan.org/vlc/ ). Den banker WM player på alle områder (and then some). :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

takk. jeg fant den egentlige filen Media player ville ikke spille den, men det gikk uten problemer med VLC.
vet ikke helt hva den andre fila med samme navn er for noe.
Tusen takk for hjelpen :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Hvis den ikke er 100% ferdig så må du være obs på at torrent-nedlasting ikke automatisk laster ned fila fra begynnelsen mot slutten.  Filen blir delt i xxx biter, og det er tilfeldig hvilken rekefølge du får dem ned i, så fila kan gjerne ikke spilles av før du har alle bitene. Men begynnelsen kan være i orden likevel.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

Sitat fra: ilmarw på onsdag 15. oktober 2008, klokken 09:45
Noen som fikk med seg hva slags batterier som ble brukt?
ilmar

De satte inn Exide Orbital batterier

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA