Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av Ona IX, søndag 23. februar 2014, klokken 14:10

« forrige - neste »

Ona IX

Ser at tesla har fått en egen fane til sin Model E, og som flere sier er det forventet levering ikke før minst 2017, med andre ord 3 år igjen. Mens kia soul har bare noen måneder, hvorfor har ikke den egen fane? plug-in fanen kunne forsåvidt også hatt en til ampera, outlander phev og prius. renault kunne vært delt opp i twizy, zoe, kangoo og fluence. Ford delt opp i focus og connect.

Hvorfor er ikke disse delt opp mens model e er det?
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

cra

Tipper at det har delvis med volumet på meldingene å gjøre. Tesla-forumet alene har vel flere hundre meldinger pr døgn for tida. Er ikke sikker på volumet til de andre du nevner, men det er antakeligvis en del lavere.

Men det gjør sikkert ikke noe om man får delt opp litt etterhvert, tenker jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ona IX

ser for meg at ting kan økes hvis det har eget forum, folk får øya opp for en bil de egentlig ikke har sett noe særlig på.. og jeg tror kia soul ev er en av dem, kanskje folk vil dele mer og ha spørsmål og svar hvis den hadde fått sin egen fane. vw golf har jo ikke mye pågang, men vil tro de hadde hatt enda mindre om de var stuet bort i "andre elbiler"
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

jkirkebo

Sitat fra: Ona IX på fredag 14. februar 2014, klokken 13:21
ser for meg at ting kan økes hvis det har eget forum, folk får øya opp for en bil de egentlig ikke har sett noe særlig på.. og jeg tror kia soul ev er en av dem, kanskje folk vil dele mer og ha spørsmål og svar hvis den hadde fått sin egen fane. vw golf har jo ikke mye pågang, men vil tro de hadde hatt enda mindre om de var stuet bort i "andre elbiler"

Det er vel ikke slik at det lages egne underforum for å få opp diskusjonsnivået rundt enkeltmodeller, men at det heller lages egne underforum for de modellene som diskuteres mye. Dvs. at om det blir mye diskusjon rundt Kiaen kommer det nok fort et eget underforum. Foreløpig har den knapt blitt nevnt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på fredag 14. februar 2014, klokken 14:37
Dvs. at om det blir mye diskusjon rundt Kiaen kommer det nok fort et eget underforum.
+1   Delforum opprettes gjerne litt i rykk og napp, men fornuftige ønsker sendt rett til Forumadmin (Lars) etterkommes som regel veldig kjapt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Klykken

BMW i-forumet kan gjerne få en egen kategori for BMW i8 også da denne nå har blitt lansert i Norge, og tydeligvis har fått en del reservasjoner.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Elmo

Sitat fra: Klykken på onsdag 07. mai 2014, klokken 09:43
BMW i-forumet kan gjerne få en egen kategori for BMW i8 også da denne nå har blitt lansert i Norge, og tydeligvis har fått en del reservasjoner.

Men strengt tatt burde jo da den i8 kategorien legge under Plugg-inn hybrider
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

02jan

Spørsmålet er om vi her på berget definerer elbil annerledes enn hva andre land ? Feks når jeg leser om elbil EV (electric vehicle) fra USA ,så ser jeg den "norske typen" av el-bil defineres som BEV (batery electric vehicle)  mens  pluggin hybrid , ofte defineres som PEV eller PHEV. 

Tolker da at både PEV og BEV er i kategori under EV?

Må en elbil for alltid bare ha batteri som drivstoff ?
Hva om noen finner på noe annet lurt , istede for batteripakke Og bilen drives av el motorer ?


Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Øyvind.h

i8 er en hybridbil, ikke en elbil (ut fra norsk språkbruk). Etter mitt syn kan ikke en bil med bensinmotor gå under betegnelsen elbil.

Men den burde vel uansett kunne ligge under bilmerket BMW, for der står det jo spesifisert at BMW-kategorien gjelder både hel- og delelektriske biler.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA