Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

LA-Thing

Har de samme stripene, sendte melding til Tesla om det. De hadde ikke hørt om det før....

Vasket bilen meget grundig først med Prickbort, deretter såpe og varmt vann. Men stripene gikk ikke bort selv om jeg (hobbydetailers ikke les videre!) gned godt med svampen. Måtte poleres vekk, men ser ikke at det har skadet lakken noe.

Jeg heller også i retning av aluminiumoksyd selv om Tesla mente det bare var avleiringer etter veisalt.

EDIT: Når jeg kom hjem hadde jeg fått en e-mail fra Tesla med en mer fornuftig forklaring: Dette skyldes korrosjon av aluminiums-strukturen inne i speilet. De er kjent med problemet og har rapportert det til ingeniørene i California, avventer beskjed om hva de skal gjøre. Ble anbefalt å vaske/polere vekk de avleiringer som oppstår.
Drammen, Tesla Model S #2510

Zanka

Må vi demontere selv for at Tesla skal innse at dette er aluminiums oksidering?
Hadde akkurat samme problemet på den forrige BMW'en jeg hadde, det så helt likt ut, samme stripene under speilene.
Skal på service i slutten av Mars, håper at jeg ikke får samme svada svar.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Teslanewbie

Ja, synes det blir for dumt fra tesla , bare for dem å demontere speil og den grusomme virkeligheten lyser mot dem....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 13. mars 2014, klokken 10:55
Har dette på min også. Virker å være festebraketten i alu som korroderer. Litt usikker på hvordan de løser dette. Mulig braketten må byttes til noe i plast. I så fall snakker vi noen måneder ventetid og bytte i forbindelse med service?
Det er bare å eloksere delen, alternativt pulverlakkere- koster ikke all verdens- man må bare besteme seg for det.

arnehelge

Jeg har også disse stripene under speilet. Veldig vanskelig å fjerne. Hvem hos Tesla skal jeg sende mail til for at det skal komme svar og at problemet blir tatt på alvor?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Havebigfun

Sitat fra: arnehelge på torsdag 13. mars 2014, klokken 22:15
Jeg har også disse stripene under speilet. Veldig vanskelig å fjerne. Hvem hos Tesla skal jeg sende mail til for at det skal komme svar og at problemet blir tatt på alvor?
Elon 8)

turfsurf

Sitat fra: Zanka på torsdag 13. mars 2014, klokken 17:40
Må vi demontere selv for at Tesla skal innse at dette er aluminiums oksidering?
Hadde akkurat samme problemet på den forrige BMW'en jeg hadde, det så helt likt ut, samme stripene under speilene.
Skal på service i slutten av Mars, håper at jeg ikke får samme svada svar.
Var inne på service for en uke siden og ba de sjekke dette. De sa det var kjent, og at de ikke hadde noen løsning. Påstod at det ikke skadet lakken, og at det bare kunne poleres vekk. Blir det skader på lakken av det, så får de ta det på sin kappe i så fall. Regner med det blir en redesign av speilene etter hvert, men det blir vel neppe ettermontert.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på fredag 14. mars 2014, klokken 06:38
Var inne på service for en uke siden og ba de sjekke dette. De sa det var kjent, og at de ikke hadde noen løsning. Påstod at det ikke skadet lakken, og at det bare kunne poleres vekk. Blir det skader på lakken av det, så får de ta det på sin kappe i så fall. Regner med det blir en redesign av speilene etter hvert, men det blir vel neppe ettermontert.
Nytt speilhus er ikke noe jeg trenger ettermontert, for jeg liker designet på de jeg har.
Ny brakett som ikke korroderer derimot skal selvfølgelig byttes så raskt det lar seg gjøre. Det er uakseptabelt med slikt søl, uavhengig av om det skader lakken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 14. mars 2014, klokken 07:33
Ny brakett som ikke korroderer derimot skal selvfølgelig byttes så raskt det lar seg gjøre. Det er uakseptabelt med slikt søl, uavhengig av om det skader lakken.

Man kan jo håpe, virket ikke som om det var noe på gang som de visste om...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Teslanewbie

Sitat fra: turfsurf på fredag 14. mars 2014, klokken 10:32

Det blir dumt, dette er et kjent problem som kan føres tilbake til korrosjon av alu-speilholderen som sitter under chrom detaljene til sidespeilene..

Hvis noen som har dette problem tar på seg jobbet med å demontere speilene så kan dere klart og tydelig se at det er alu korrosjon .... evt kan der bruke et fiberoptisk kamera å skli dette inn under dekselet så kan dette også visualisereres uten å måtte demontere ...

Problemet kan se på bildene her:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27414-My-baby-got-hurt-%28?p=577912&viewfull=1#post577912
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sofus

Sitat fra: turfsurf på fredag 14. mars 2014, klokken 10:32

Har hatt bilen på inne på service for å fikse endel småting. Striper av oksydert aluminium på dørene fra sidespeil var et av punktene. De har polert begge fordørene og såvidt jeg kan se (i dårlig lys) har det blitt bra. På "repair order" skjemaet jeg fikk på mail står det "Mirrors need to be replaced. Parts are on order for this repair."

Det er iallefall tydelig at de tar dette på alvor.  Er forøvrig veldig fornøyd og imponert over Tesla Skøyen.
Model S

arnehelge

Her er svaret jeg fikk fra Tesla Skøyen:
"The grey material coming from your mirrors on your doors is due to salt corrosion inside your mirrors. We are aware of the issue and are working on the solution. It will require replacing your outside mirrors with ones that have a coating on the aluminum support.  Fremont is still working on organizing the required parts.  In the interim, frequently washing off the material is recommended. We do not yet have a date when we can update your mirrors." 
Dette synes jeg er et greit svar, og regner med at det blir ordnet ila "to uker" ;).
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Zanka

Enig i at dette er et bra svar, ble redd for at Tesla hadde ansatt "Komiske Ali" på service avdelingen :D
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

BMW850

Da blir det mange speil å bytte  :o Men det skal de ha, de jobber med en løsning og det lover bra :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA