Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: ebbrey på fredag 21. februar 2014, klokken 13:17
Har mye rust som "sprer seg" fra den pluss polen bak nesa mi også. Kunne man ikke behandlet dette området med noe for å stoppe dette enkelt?

Som hotfix ville jeg sauset kontakten inn med WD 40 eller CRC 656 eller tilsvarende produkt fra Biltema til marin bruk-det kryper under saltlaken som gir krypstrømmer. deretter ville jeg ventet på at Tesla løser gåten- antakelig blir det en kappe på +-polen.

OT:Må bare gi utrykk for det samme som flere her- hatt bilen i 6 mnd- ville kjøpt igjen- ikke vær i tvil at dette er verdens beste bil- dog med småfeil- de blir ikke større av at de diskuteres her- men de blir løst raskere.  ;)
Jeg vil ikke starte en ny diskusjon her men jeg er ikke i tvil om at Mennekes-kabel utlevering som etterhvert skjer automatisk til de med problemer kom nå fordi det ble trykk på elbilforum. (Jeg undervurderer heller ikke den individuelle innsatsen enkelte har gjort med Tesla- takk for det :)).
Disse diskusjonene er verdifulle fordi vi øker kompetansen vår og gir Tesla anledning til å se hva som rører seg. Men please- hold dere OT.

Birger

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. februar 2014, klokken 18:40
Sitat fra: scoot på fredag 21. februar 2014, klokken 18:32
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 15:27
At det ikke skal forekomme er jeg helt enig i, men å tro at en ny bil fra en fersk produsent skal være like feilfri som hos produsenter som har holdt på i mange tiår er kanskje ikke helt realistisk? Og det er kanskje litt tøvete å ta utgangspunkt i at en bil man venter på kommer til å ha absolutt alle feil som alle på forumet har rapportert eller kommer til å rapportere? Er man så ukomfortabel er det bare å kansellere, for da virker ikke dette som bilen å kjøpe. Listen "feil og mangler på model S" er stappfull av diverse feil. Har man ikke lyst på bilen så er det bare å gå inn og lese den tråden, og tenke at alt vil skje på bilen man har bestilt  :)

Jeg har hverken ladeproblemer, rust på chromedetaljer eller mugg på filtbiten (noe man ut fra enkeltes ramaskrik skulle tro at finnes på alle bilene), men jeg er allikevel kritisk til de småfeilene som dukker opp på min bil. Det synes jeg man skal være, men om man forventer like lav feilrate som på eks 5-serie så tror jeg man blir skuffet.
Med disse kloke ordene så foreslår jeg å avslutte debatten.

For å svare trådstarter:

Jeg vet ikke hvor lang garanti du har, men jeg er ganske sikker på at du er beskyttet av norsk lov i dette tilfelle uansett - og jeg tviler sterkt på at Tesla ikke gjør noe med dette hvis du konfronterer dem.

Hvordan kansellerer man en allerede produsert bil ?

Kontakt Tesla og si du vil kanslere. Det koster deg noen kroner regner jeg med.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Maartensommer

Jeg tok turen til Skøyen i dag og de fikk sett på bilen.  Vinterferie eller ei, de skal ha skryt for å sette av tid til dette og de ga et inntrykk av at de tok dette seriøst.

Det var ingen quick-fix som de hadde fått fra fabrikken, men stålbjelken ble grundig vasket (og pusset?). 
"+pol bolten" ble demontert og satt inn igjen. Bjelken og bolten ble satt inn med ett eller annet.

Jeg skal ha et skarpt øye på rusten og muggen i tiden fremover.   

Øyvind.h

For guds skyld - ikke betal Tesla 15K for å kansellere. Har man kjøpt til gammel pris bør det være lett å tjene noen titusener på Finn. Er jo laaang venteliste fortsatt.

Tilbake til topic:

Tok bilen med til en vaskehall nå i kveld. Sjekket alle kriker og kroker for rust/korrosjon. Ikke så mye som en flekk å se. Ikke på kromlister, blinklys, krom i front eller bak nosecone. Eller, jeg skvatt først når jeg så en rustboble på innsiden av panseret, men det viste seg å være en bit av løv :)

Ingen mugg heller, men skal ikke nekte for at mugg sikkert kan oppstå over tid. Må byttes ut til noe annet tenker jeg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 19:10
For guds skyld - ikke betal Tesla 15K for å kansellere. Har man kjøpt til gammel pris bør det være lett å tjene noen titusener på Finn. Er jo laaang venteliste fortsatt.

Tilbake til topic:

Tok bilen med til en vaskehall nå i kveld. Sjekket alle kriker og kroker for rust/korrosjon. Ikke så mye som en flekk å se. Ikke på kromlister, blinklys, krom i front eller bak nosecone. Eller, jeg skvatt først når jeg så en rustboble på innsiden av panseret, men det viste seg å være en bit av løv :)

Ingen mugg heller, men skal ikke nekte for at mugg sikkert kan oppstå over tid. Må byttes ut til noe annet tenker jeg.

:-) har ikke tenkt å kansellere og jeg gleder med i grunn til å få bilen til tross for rekkeviddeangst, ladeangst, bremseangst, rustangst , muggangst og panoramalekkasjeangst :-) min psykolog sa at jeg måtte konfrontere mine fobier derfor gjør jeg det (ironi)  jeg håper bare ikke at det blir en dyrkjøpt glede :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

stiantveitofficial

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. februar 2014, klokken 19:36
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 19:10
For guds skyld - ikke betal Tesla 15K for å kansellere. Har man kjøpt til gammel pris bør det være lett å tjene noen titusener på Finn. Er jo laaang venteliste fortsatt.

Tilbake til topic:

Tok bilen med til en vaskehall nå i kveld. Sjekket alle kriker og kroker for rust/korrosjon. Ikke så mye som en flekk å se. Ikke på kromlister, blinklys, krom i front eller bak nosecone. Eller, jeg skvatt først når jeg så en rustboble på innsiden av panseret, men det viste seg å være en bit av løv :)

Ingen mugg heller, men skal ikke nekte for at mugg sikkert kan oppstå over tid. Må byttes ut til noe annet tenker jeg.

:-) har ikke tenkt å kansellere og jeg gleder med i grunn til å få bilen til tross for rekkeviddeangst, ladeangst, bremseangst, rustangst , muggangst og panoramalekkasjeangst :-) min psykolog sa at jeg måtte konfrontere mine fobier derfor gjør jeg det (ironi)  jeg håper bare ikke at det blir en dyrkjøpt glede :-)

Hehehe godt psykologen tok litt ansvar  :D
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Teslanewbie

Sitat fra: stiantveitofficial på fredag 21. februar 2014, klokken 21:29
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. februar 2014, klokken 19:36
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 19:10
For guds skyld - ikke betal Tesla 15K for å kansellere. Har man kjøpt til gammel pris bør det være lett å tjene noen titusener på Finn. Er jo laaang venteliste fortsatt.

Tilbake til topic:

Tok bilen med til en vaskehall nå i kveld. Sjekket alle kriker og kroker for rust/korrosjon. Ikke så mye som en flekk å se. Ikke på kromlister, blinklys, krom i front eller bak nosecone. Eller, jeg skvatt først når jeg så en rustboble på innsiden av panseret, men det viste seg å være en bit av løv :)

Ingen mugg heller, men skal ikke nekte for at mugg sikkert kan oppstå over tid. Må byttes ut til noe annet tenker jeg.

:-) har ikke tenkt å kansellere og jeg gleder med i grunn til å få bilen til tross for rekkeviddeangst, ladeangst, bremseangst, rustangst , muggangst og panoramalekkasjeangst :-) min psykolog sa at jeg måtte konfrontere mine fobier derfor gjør jeg det (ironi)  jeg håper bare ikke at det blir en dyrkjøpt glede :-)

Hehehe godt psykologen tok litt ansvar  :D

:-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kjølholdt

Sannsynligvis vil model s Være den bilen du får minst problemer med. Skal jeg ta meg selv som eksempel. Alle andre biler jeg har hatt , har jeg gitt blanke i vedrørende rust, fukt, motorproblemer osv.har bare skrudd litt mer volum på stereoanlegget.  Så ikke med tesla .kan med sikkerhet si at jeg aldri har kunnet så mye om en bil jeg har hatt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nuvolari

I dag oppdaget jeg rustflekk på cromlisten nederst på bilen bak. Altså rust vann fra noe som ruster innenfor støtfangeren. Var enkelt å tørke av men noe ruster et sted.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Hyperstress


Sitat fra: Nuvolari på lørdag 22. februar 2014, klokken 21:59
I dag oppdaget jeg rustflekk på cromlisten nederst på bilen bak. Altså rust vann fra noe som ruster innenfor støtfangeren. Var enkelt å tørke av men noe ruster et sted.

Kan det være piggstøv som ruster?, er vel mye av det som virvles opp bak der..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

Om du har de to barnesetene bak kan det vel være fra den ekstra interne støtfangeren?  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Nuvolari

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 22. februar 2014, klokken 22:23

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 22. februar 2014, klokken 21:59
I dag oppdaget jeg rustflekk på cromlisten nederst på bilen bak. Altså rust vann fra noe som ruster innenfor støtfangeren. Var enkelt å tørke av men noe ruster et sted.

Kan det være piggstøv som ruster?, er vel mye av det som virvles opp bak der..

Det er mulig men det var veldig konsentrert og vannet kom innenfra.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: BMW850 på lørdag 22. februar 2014, klokken 22:28
Om du har de to barnesetene bak kan det vel være fra den ekstra interne støtfangeren?  ::)

Har ikke de 2 setene men det er vel uansett en bjelke der inne som jeg mistenker ruster.

Når det er sagt regner jeg med at Tesla fikser dette.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jakoys

Jeg er ny i Tesla-gamet, men har i det halve året jeg har lest alt jeg har kommet over av Tesla-relatert i brukerforum og på nett ennå til gode å se en eneste sak hvor Tesla ikke har tatt problemer eller bruker-klager på største alvor og utbedret så fort det overhodet har vært mulig.

En ting er hva som står i avtaler og papirer, men en annen ting er hva Tesla faktisk gjør. Og de sier det jo selv - at de bare vil lage den ypperste 'Customer experience'.

Det er kanskje mange her som har hatt dårlige erfaringer med andre leverandører og har opparbeidet seg en ryggmargsrefleks hvor man ikke tror at man vil få gehør om man ikke har en skriftlig bindende avtale som klart definerer garantiansvar eller alternativt et lovverk å slå i bordet med.

Men selv gir jeg Tesla full kred for hva de gjør uavhengig av hva advokatene deres har skrevet ned i kontrakter og avtaler. Det jeg kan se er at de faktisk gjør alt som står i deres makt for at hver enkelt kunde virkelig skal få en god 'Customer experience'.

Tesla gjør ting på en annen måte. Fortsetter de slik med samme premium kundebehandling så er det ikke bare selve bilen som vil snu opp ned på bilbransjen. Spennende tider er det ihvertfall.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA