Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Leif1 på torsdag 20. februar 2014, klokken 20:43
Dette tror jeg de skal få komme med en avklaring på før jeg betaler fakturaen som er rett rundt hjørnet. Skal prøve å få lagt ut svaret deres her.

+1
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 20. februar 2014, klokken 11:12
Sist gang jeg vasket bilen la jeg merke til noen oransje dråper på kromlistene/vingene ved høyre kurvelys.
Da jeg vasket bilen i dag skjedde det samme og alt tyder på at det er rust. Noen andre som har opplevd det samme? Nysjerrig på hvor dette kommer fra.  Pt ingen tegn på venstre side.

Legger ved 2 bilder (tatt ovenifra og nedenifra):


Lurer på hvordan det ser ut bak plastikken..  Huff..

Noen som kan poste bildene på teslamotorsclub.com :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Maartensommer

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. februar 2014, klokken 20:54

Lurer på hvordan det ser ut bak plastikken..  Huff..

Noen som kan poste bildene på teslamotorsclub.com :-)

Det er bare å bruke mine bilder om det er noen som kan legge de ut. 
Tesla har tatt kontakt med meg nå i kveld og ønsker å få inn bilen i morgen.

Hetlsh

Min bil er 2.5 mnd, og selv om det ikke er rust på bremseskiver, så dannes det rustrøde vanndråper på bremseskiver etter noen timer når jeg har kjørt i saltlaken (normalt på alle biler med tradisjonelle bremseskiver). Disse rustrøde dråpene slenges av ved kjøring. Kan dette være synderen her også?  ;) ;)

Leif1

Hvis det er greit for Maartensommer vil jeg gjerne skrive ut bildene du la ut og ta de med til butikken. Tenkte å ha de med på bakrommet der og ta en liten prat med butikksjefen.
Det har jo vært litt forskjellige problemer rapportert her på forumet, men dette er det verste, og det eneste som virkelig har gjort meg skeptisk. Trodde dette var noe de hadde fått orden på før de sendte biler hit til saltsuppe halve året.
Konvertitt fra S til X

Maartensommer

Sitat fra: Leif1 på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:09
Hvis det er greit for Maartensommer vil jeg gjerne skrive ut bildene du la ut og ta de med til butikken. Tenkte å ha de med på bakrommet der og ta en liten prat med butikksjefen.
Det har jo vært litt forskjellige problemer rapportert her på forumet, men dette er det verste, og det eneste som virkelig har gjort meg skeptisk. Trodde dette var noe de hadde fått orden på før de sendte biler hit til saltsuppe halve året.

Greit for meg.  Ser ut som om jeg må ta den laaange turen in til Skøyen i morgen, ukens andre tur.

Jeg åpnet plastdekslene i frunken.  Det var for dårlig sikt til å se stålbjelken, men en ting er i hvertfall sikkert: Det er ikke rust fra felgene.  Har minimalt med rust på forhjulene og det er en hel del masse stæsj mellom hjulbrønnen og det hvor jeg lokalisert rusten.

Leif1

Konvertitt fra S til X

Havebigfun

Jeg vedder det er bjelken- korrosjonsbeskyttelsen av denne virker beskjeden- ser ut som et tynt lakklag. Kan også være et elektrisk issue -det er noen her som har observert mye korrosjon på polene til 12V batteriet som er rett ved.

Leif1

Om det er noen som har bilder av begredeligheten bak nosecone og støtfanger, så legg de gjerne ut. Jeg skal som sagt innom butikken en tur og snakke litt med dem før jeg betaler de resterende 615000,-
Ikke pokker om jeg betaler sånne summer for noe som begynner å gå i oppløsning første året.
Konvertitt fra S til X

cra

Er det dette bildet dere er ute etter?
 
Eller tenker dere på noe med rett under lyktene?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

Sitat fra: Leif1 på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:41
Om det er noen som har bilder av begredeligheten bak nosecone og støtfanger, så legg de gjerne ut. Jeg skal som sagt innom butikken en tur og snakke litt med dem før jeg betaler de resterende 615000,-
Ikke pokker om jeg betaler sånne summer for noe som begynner å gå i oppløsning første året.

Håper du deler samtalet her, er også spent på hva de sier og hvordan de forklarer at det ikke er rustskyddsgaranti på bilen.. De sammenligner seg med Mercedes men  Mercedes har 30 år rustskyddsgaranti..

Er usikker på om alle stådetaljer er galvanisert ordentlig , det rapporteres rust på flere sted nå i tillegg har noen funnet aluminiums korrosjon.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Leif1

Den delen der ja. På en bil som har gått en liten vinter i salt.
Nå skal ikke jeg male fanden på veggen her, ikke sikkert det er så ille som jeg innbiller meg. Og håper ikke det. Gleder meg fælt til denne bilen her og håper på et noenlunde problemfritt bilhold.
Et bilde sier mer enn tusen ord sies det, og tar en med seg et bilde av rustede deler kan det hende det hjelper på samarbeidsviljen.

Edit: Denne saken er såpass viktig at en bør forlange noe skriftlig fra dem.
Det vil det vel ta sin tid og få, men håper å få tatt turen innom butikken deres i slutten av neste uke. Skal ihvertfall referere fra den samtalen. Om noen her finner rust på sin nye bil håper jeg de går frem på rett måte med en gang. Dvs skriftlig kommunikasjon med Tesla.
Konvertitt fra S til X

Maartensommer

Rusten ser ut til å komme fra stålbjelken. Da jeg fjernet nesa fikk jeg se dette:




Da blir straks ukens andre tur til Skøyen.

Aikon74


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA