Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Det er ikke betraktninger jeg snakker om. Det er oppriktige bekymringer ut i fra iakttagelser ang korrosjon. Det synes jeg er  særdeles viktig å få informasjon om. Tesla burde ha gitt informasjon til bileierne om dette og ikke sporadisk på henvendelser. Alt på bilen skal tåle bil vaskemidler også avfetting for bil, uten at det skal være medskyldig i korrosjon.

LA-Thing

Sitat fra: JohanH på torsdag 20. mars 2014, klokken 22:24
Flott. Da regner jeg med at du mener Autoglym standard polish. Brukte du maskin eller for hånd?

Autoglym super resin polish, for hånd. Litt mer jobb enn vanlig, men det satt ikke veldig godt fast. Polerte bilen sent i desember, det hjalp sikkert også noe.
Drammen, Tesla Model S #2510

JohanH

Gikk greit bort med Glare Microfinish og litt jobbing (for hånd).

Takk for tips LA-thing.

Så får vi håpe det ikke renner ut mer før de får fingern ut og skifter det som skiftes skal. Målet mitt er før neste vinter eller som det heter hos Tesla: "om to uker" :)


Quattro

JohanH, hvordan er den blå lakken? Bedre enn den svarte som alle mener blir lett ripete?

Beklager OT....  Svar meg gjerne i PM om det blir too much for tråden...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

turfsurf

Har Model S på service nå, og de fortalte at de har fått inn noen nye speilbraketter (behandlet), som skal testes nå fremover. Så dette blir håndtert :). De som er værst angrepet kan kanskje høre om det er mulig å få nye. Ellers er det vel bare å ta smøre seg med litt tålmodighet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

P85_Norway

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. mars 2014, klokken 09:59
Har Model S på service nå, og de fortalte at de har fått inn noen nye speilbraketter (behandlet), som skal testes nå fremover. Så dette blir håndtert :). De som er værst angrepet kan kanskje høre om det er mulig å få nye. Ellers er det vel bare å ta smøre seg med litt tålmodighet.
Jeg hadde bilen inne på Skøyen på onsdag, da sa de at hele speilet måtte byttes, og det hadde de ikke inne. De påstod også at de ikke var sikre på om de braketter som satt i nyere biler var en god nok løsning, men at de jobber med saken i US.
De har polerte opp begge dører, selv om jeg sa at bilen er Ditech lakkforseglet. Noen som har synspunkter på det?
Tesla M3 Performance

JohanH


Sitat fra: Quattro på lørdag 22. mars 2014, klokken 22:36
JohanH, hvordan er den blå lakken? Bedre enn den svarte som alle mener blir lett ripete?

Beklager OT....  Svar meg gjerne i PM om det blir too much for tråden...

Vet ikke, har ikke sett på svart bil nøye. Men min har også mye swirls og små vaskeriper når en ser nøye med ordentlig lys.

Djur1



Tesla vil i god Tesla ånd tilby skifte til innklappbare speil for et veldig lite tillegg for alle som har vært plaget av korrosjon i speilene.

Veldig bra for meg som hadde tenkt å kjøpe innklappbare speil uansett pga parkeringsforhold.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt


Muffinman

Har hørt 5300,- .  Det er ikke veldig lite, og har ingenting med velvilje å gjøre. De skaffer seg bare inndekning for utbedringen.

jkirkebo

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 29. april 2014, klokken 15:43


Tesla vil i god Tesla ånd tilby skifte til innklappbare speil for et veldig lite tillegg for alle som har vært plaget av korrosjon i speilene.

Veldig bra for meg som hadde tenkt å kjøpe innklappbare speil uansett pga parkeringsforhold.

Var det ikke en som hadde fått pris på 5300,-?

I så fall ikke et "veldig lite tillegg" etter min mening. Må nok ned i maks 1500,- før jeg gidder ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Patosan

När jag var inom Tesla för några veckor sedan menar jag att någon fick pris på ca 15.000,- för eftermontering av infällbara speglar.
Jämfört med det är 5.300,- mindre, men inte oväsentligt.
Enig med kirkebo, dett måste ned för att vara intressant.

Undrar om man kan bruka den 'credit' vi fick för försenade adapters för att betala detta (delvis)?

Fick också besked att inte alla kommer få tillbud om bytte av alu i speglar - bara de som har klagat.
Så här måste man kontakta dem för att komma på 'listan'.
VIN 15026

LinkedIn

HKS

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. april 2014, klokken 17:01
Har hørt 5300,- .  Det er ikke veldig lite, og har ingenting med velvilje å gjøre. De skaffer seg bare inndekning for utbedringen.
Klaget på korrosjon fra speilet selv i forbindelse med at jeg påpekte flere andre mindre ting. 4000 fikk jeg beskjed om. Takket ja til dette tilbudet.
Tesla Model S 90D

P85_Norway

Sitat fra: HKS på tirsdag 29. april 2014, klokken 21:09
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. april 2014, klokken 17:01
Har hørt 5300,- .  Det er ikke veldig lite, og har ingenting med velvilje å gjøre. De skaffer seg bare inndekning for utbedringen.
Klaget på korrosjon fra speilet selv i forbindelse med at jeg påpekte flere andre mindre ting. 4000 fikk jeg beskjed om. Takket ja til dette tilbudet.
Har du dette tilbud skriftlig?
Jeg fikk beskjed om at vi ikke fikk redusert pris.....  :(
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA