Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

JohanH

Sjekket min nå, bare kikket forsiktig bak gummibiten og åpenbart oppsmuldring/oksidering/hvitt belegg på dette beslaget som det er bilder av fra flere i denne tråden. Min var ikke malt i hvert fall. Har fått tilbakemelding fra Tesla og venter på ytterligere svar.

jsu224

Har prøvd prickbort, skummet, vasket, skummet og vasket i dag uten å få bort de grusomt stygge stripene ned fra speilet som seff også har dradd seg bakover langs sida.. &/%#"/%"¤/(    :-(

Bilens utseende er jo rett og slett ødelagt!

Gruer meg også til alle skeptikere på jobben og i kompisgjengen får se det der... Det skal bli mye "told you so" og stygg latter...

Havebigfun

Sitat fra: Brede på mandag 17. mars 2014, klokken 11:02
Her er brakett på vår bil, gått 5000km siden levering 19.desember. Kjørt svært lite i regn/snø/salt.

Dette bilde viser igjen at det foreligger en salig blanding av metaller: braketten i aluminium, en rustfri stålskue og en av varmgalvanisert stål (tilsynelatende). Alle disse elmentene skal isoleres mot hverandre for å unngå galvanisk korrosjon når bilen bader i saltsørpe. Aluminiumsdelen får funksjonen som en offeranode på en båt :o

JohanH

Tenkte prøve eddik eller evt sitronsaft (ja fra kjøkkenet) mev avventer i første omgang beskjed fra Tesla. Dette løser seg ikke med avfetting i hvert fall.

Havebigfun: ja dette er skikkelig dårlig design. Kanskje det hadde vært OK "innendørs" men de må ko skjønne det kommer i hvert fall fukt inn her.

Havebigfun

Sitat fra: JohanH på mandag 17. mars 2014, klokken 19:09
Tenkte prøve eddik eller evt sitronsaft (ja fra kjøkkenet) mev avventer i første omgang beskjed fra Tesla. Dette løser seg ikke med avfetting i hvert fall.

Havebigfun: ja dette er skikkelig dårlig design. Kanskje det hadde vært OK "innendørs" men de må ko skjønne det kommer i hvert fall fukt inn her.
Ja- det som bekymrer meg er at hele understell/hjuloppheng ser slik ut- de sier det er tilstrekkelig overflatebehandlet. Det hadde vært fint om en av dere som har slike omfattende forandringer på dørene kunne tatt av hjulene og se hvordan det ser ut under- våren kommer snart- enda en grunn til å sette på sommerhjul- og ta bilder som deles med oss ;)

snurrehue

Prøvd lampeolje? Ei sprayflaske med det, la det virke litt. Fungerte ypperlig da jeg skulle gjøre rent panseret på en bil etter at den hadde stått et par uker under en dryppende, rustende stålbjelke i ei altfor lekk fellesgarasje. Prøvde da alle mulige slags rengjøringsmidler for å få bukt med alle flekkene og rennene med rustvann. De tvar nok muligens alle rundene med alt mulig som gjorde rent, men lampeolja på slutten var effektiv. Brukes nå ellers med stort hell ved rengjøring av bil. Tar effektivt asfaltrester og annen dritt som fester seg på bilen.

Patosan

Från en vän som är bevandrad i kemi fick jag tipset att forforsyra evt kunde hjälpa på aluminiumoxid.
Enklaste sättet att då tag på detta är bara att ta lite Coca Cola, som tydligen innehåller relativt stora mängder.
Har inte provat det själv ännu, men kanske någon har lust att vara först... ?  ;)
VIN 15026

LinkedIn

VigdisA

Spent på hva som skjuler seg rundt om kring - håper jeg slipper en bil som smuldrer opp av seg selv..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

JohanH

Sitat fra: VigdisA på mandag 17. mars 2014, klokken 20:31
Spent på hva som skjuler seg rundt om kring - håper jeg slipper en bil som smuldrer opp av seg selv..

Miljøvennlig da - istedet for å vrake bilen om 20 år så er den bare borte :)

Elkjell

Jeg har hatt bilen i tre dager nå og så etter spyling med vann idag at det er kommet en rekke slike hvite vertikale striper nederst på sidene . fra kromlisten under dørene og helt ned. Går ikke vekk med vanlige midler.
Andre som har dette ?
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

tho

Sitat fra: Hyperstress på mandag 17. mars 2014, klokken 15:39
Jeg har for øvrig trekk fra vinduet, så alkurat det er definitivt ikke fikset.

Fikk sjekka dette nå. Jeg har også trekk med takluka på "Vent". Ingenting ellers. Det er dessverre en rimelig dårlig patent på pakningen ved det lille trekantvinduet. Tror ikke det blir lett å forbedre. Dette blir første punkt på feillista mi faktisk! :P
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

rklokk

Same shit... :(

...ingen striper langs sidene foreløpig, men hvitt belegg under speil.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA