Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

ellholt

Tok en tur og kikket på mine speil også. Ser akkurat samme ut som Tho sine, malt i svart.
Er det noe skille her mellom ikke foldbare og foldbare el speil? Jeg har foldbare.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

cra

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. mars 2014, klokken 12:49
Viser jo bare at Tesla ikke har kontroll over hva de sier til kunder og hva de tilvirket .. I melding til en kunde forrige uke angir Tesla at de arbeider med saken men ikke har løsning...

Er vel ikke å forvente at alle i organisasjonen er informerte om alt til enhver tid. Dette tyder på at det er løst på fabrikken, men det kan jo være de funderer på hvordan de skal løse det rent praktisk for de som har fått striper på bilen.

Er bare å snakke med dem igjen, og fortelle hva løsninga er hvis de ikke vet det. Jeg nøler aldri med å komme med løsninga sjøl. Det var slik min Nissan-forhandler fikk vite at Leaf'en trenger spyledyser fra Juke.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

Det ser ut at de har endret denne , det er bra ! Får bare håpe at det ikke skjer det samme som med BMW speilene som korrordere under malingen , se i begynnelsen av tråden.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Bra det er løst i produksjon en gang i vinter! Da blir neste spørsmål hvorfor det ikke ligger hundrevis av nye braketter på servicesenterne allerede og service bulletin? Må jo være dårlig pr med slike stygge striper :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Brede

Sitat fra: Brede på mandag 17. mars 2014, klokken 11:02
Her er brakett på vår bil, gått 5000km siden levering 19.desember. Kjørt svært lite i regn/snø/salt.

Sjekket nå også passasjersiden og braketten ser like fin ut her, MEN.. Det ser ut til at det presser seg ut noe som liker på alu-oksidasjon i underkant av speilet, sikkert like før jeg også får noen fine striper nedover dørene, og jeg som har blitt helt manisk på å holde bilen fin..  :(

Ser også ut som antydning til oksidasjon i rotasjonsfeste til "innfellingsmekanismen", dersom jeg bøyer speilet forover og lyser inn under med lykt ser jeg antydning til grå "bobler".

Jeg frykter det er mye mer enn denne braketten som er problemet her..  :-\
Det positive er at speil må vel være noe av det enkleste en kan skifte ut på en bil!  :)

Muffinman

Teslanewbie

Sitat fra: tho på mandag 17. mars 2014, klokken 12:22
Tok et nytt bilde i lunchen. Som du ser er det malt på min. Må være endra produksjon:

Ikke bare er den malt men det ser ut slik at de har isolert sidevinduet bedre slik at problematikken med trekk fra det lille vinduet er løst ?  Eller trekker det fremdeles fra vinduet når panotaket er satt på ventilasjon ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tho

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. mars 2014, klokken 14:54
Ikke bare er den malt men det ser ut slik at de har isolert sidevinduet bedre slik at problematikken med trekk fra det lille vinduet er løst ?  Eller trekker det fremdeles fra vinduet når panotaket er satt på ventilasjon ?

Har ikke merka noe trekk... Skal sjekke på vei hjem fra jobb. Trodde det med trekk var en produksjonfeil på noen biler?

trygvelo

Sitat fra: tho på mandag 17. mars 2014, klokken 14:57
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. mars 2014, klokken 14:54

Har ikke merka noe trekk... Skal sjekke på vei hjem fra jobb. Trodde det med trekk var en produksjonfeil på noen biler?

Vi har merket trekk fra det vinduet godt i vinter. Det er helt tydelig at listene ikke tetter godt nok rundt døren i det området der. Har også fått litt vann inn den veien ved vask (ikke mye, men nok til at det er tydlig at det er for dårlig tetting).

Hyperstress

Min er også lakert. Har el speil.
Godt mulig at dette ble endret sammen med elspeil. (Og mulig de ikke ville sende ut flere biler med gammel brakett, og at det er derfor mange han fått el speil uten å ha bestilt det.?)

Jeg har for øvrig trekk fra vinduet, så alkurat det er definitivt ikke fikset.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tho

Bilen ble vasket med høytrykk i går. (før lakkforseileing) gikk nøye igjennom bilen for å finne lekkasjer. Fant ingen. Litt vann igjen på pakningene til frunk men ingen vannintrenging noen steder.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Hyperstress

-men hvorfor lot jeg meg friste til å dra i den pakningen! Nå sliter jeg med å få den ordentlig på plass :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Hehe, kan være litt vrien den ja. Har sjekket mine braketter, og de er tydelig korrodert men ikke så ille som det verste eksempelet i tråden her. Vinteren har jo vært usedvanlig tørr i år, så til tross for 16.000 km på 4,5 mnd har det ikke utviklet seg så veldig ille. Nok til at stripene vises på døra under riktignok.

Øggen

Sitat fra: Hyperstress på mandag 17. mars 2014, klokken 15:41
-men hvorfor lot jeg meg friste til å dra i den pakningen! Nå sliter jeg med å få den ordentlig på plass :(

Ikke alene om det desverre.  Jeg har også" gammel utførelse" og regner med de smuldrer opp. På mine var det ikke disse "EU" merkene som det var på bildene her inne.( sikkert bare slengt på en gammel overflødig amerikansk del) Bilen ble jo ifølge MyTesla mekket sammen på 2 dager ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA