Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilferie langs E6 i Norge

Startet av AJF, lørdag 22. februar 2014, klokken 23:08

« forrige - neste »

AJF

Hei her et spørsmål til dere som har 2011-2012 Leafer om finish på bilene deres. Det jeg tenker på er overgangen (skjøten) mellom forskjerm og støtfanger, flukter denne bra eller er det tydelig forskyvning mellom fanger og forskjerm??

Årsaken til at jeg spør er at jeg har kjøpt en US Leaf, som i følge selger (normann i US) skulle være som ny, kun kjørt 1900km når den kom til Norge. Ved ankomst Norge, var det noen riper nede på støtfanger foran og tydelig feil glippe mellom støtfanger og forskjerm (transportskade i følge selger), se bilde. Uansett selger tok ansvar og ville utbedre dette. Siden jeg ikke betalte bilen fult ut før etter at jeg hentet den, fikk jeg skaden taksert hos Drammen Karosseri, for å holde igjen tilsvarende beløp på sluttsummen til selger hadde utbedret dette.
Bilde av skaden:
[/URL]

Selger fikk bilen utbedret ved et annet verksted hvor han hadde kontakter. De byttet ikke støtfanger slik Drammen karroseri hadde anbefalt i sin takst (enkleste måten å få det 100% på ifølge DK), istede  flekklakkerte de og justere på fangeren. I mine øye er ikke resultatet 100%. Lakkering ser ok ut (etter at jeg klaget på tydelig lakksig, og de tok bilen tilbake og utbedret dette). Det som ikke er bra er overgangen mellom forskjerm og støtfanger. Lakk verkstedet og selger sier at slik er finishen på Leafer og det er normalt at denne overgange ikke er 100% (se bilde nedenfor). Jeg derimot synes det ikke ser bra ut og mener det bør værre 100%. Hvordan ser denne overgangen ut på bilen til dere som ikke har hatt skader???

Burde dette være 100%, slik at jeg har rett i å fortsatt klage og kreve dette utbedret eller et prisavslag, eller er det vanlig at Leaf er slik??

Bilder av "forskyvning" etter utbedring:

2012 US Leaf (Sølvpilen), registrert i Norge 11.12.2013

bjorn_2390

Sorry, altså, men jeg sleit litt med å skjønne alle bildene dine - hvordan de var tatt. Men har forsøkt å ta tilsvarende, sånn for sammenlikningens skyld. Min bil har ikke vært kollisjonsskadet.
Håper dette kan ha noen verdi for deg. Lykke til.
Blå Euro-Leaf (2012)

Hysvær

Jeg har akkurat levert min "Leif" til oppretting pga påkjørsel og påpekte til verkstedet under takseringen lignende skjevheter i karrosseriet, da sa verkstedfyren at "Sånn er Nissan, de er ikke bedre".
Nissan Leaf Tekna Hvit Des. 2013
Kolbotn

BE

Nissan Leaf og Tesla stiller omtrent like dårlig hva gjelder karosseritilpasning, slett arbeid på begge.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Electra

Jeg har også en uskadet bil hvor høyre side på bak fangeren stikker ut litt i forhold til metall karosseriet. Kan trykke den inn med fingeren, men den spretter ut igjen. Har vært slik siden den var ny, prøver å overse det. MEN det har irritert meg nok mtp at jeg kjøpte bilen flunkende ny.

En annen ting er de ettermonterte skvettlappene. Fikk først bilen med en stor glippe mellom flere av de og karosseriet. Sa til Nissan at her vil det sammle seg småstein og vann, fører til frostspreng og rust. Dette fikset de, men fremdeles liten glippe, de sa at det ikke var bedre passform.

knutgrr

Mine ettermonterte (montert av Nissan Ålgårds Auto) skvettlapper er også helt håpløse. Skal innom å få klaget på det snart.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Mippen

Noen som har opplevd at den blå lakken på emblemer flysser av? Har begynt foran på min 3mnd gamle Leaf. Det er vel reklamasjon?
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Nesten rart det er så få klager på krompakken. Min lokale Nissanforhandler hadde en ny Leaf stående klar for henting sist jeg var innom. I alle fall tre av de fem kromlistene var begynt å løsne fra underlaget. Hvor lenge de vil sitte på når nedbør og søle kommer inn på baksiden kan man begynne å lure på.   :-\

AJF

Takk for svar alle her, trist å høre at det tydeligvis er noe dårlig finish på Nissan. Veldig bra bilder bjorn_2390, de illustrerer akkurat det jeg var ute etter :D

Ser at jeg ikke har noen sak her, og bare må akseptere at Leaf ikke er bedre på detaljer (håpløst dårlig for en ny bil i mine øyne dog)  :-\
2012 US Leaf (Sølvpilen), registrert i Norge 11.12.2013

Daeedor

Sitat fra: Mippen på lørdag 15. februar 2014, klokken 14:02
Noen som har opplevd at den blå lakken på emblemer flysser av? Har begynt foran på min 3mnd gamle Leaf. Det er vel reklamasjon?

Det er reklamasjon ja , fått godkjent bytte på min. ( Vi har 2 nye Leaf , den andre er helt fin ! )

leaf-newbe

det var sånn på demobilen jeg prøvde får jeg kjøpte min.
selger sa det var en fabrikasjons feil som ville bli rettet på garanti.
så du får nok byttet emblem gratis om det er en norsk bil
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Powerflux

Kikket på min i dag og jaggu flasser det gitt.
Nå kunne det emblemet like gjerne vært kromm syntes nå jeg. Blå bil med blåskjær i emblemet ser egentlig bare ut som om man har glemt å fjerne beskyttelsesfolien  ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Hysvær

Jeg har akkurat fått tilbake Leifen min etter oppretting og bytte av bakskjerm, finishen på alle overganger bak er mye bedre nå enn da jeg fikk den i desember, men jeg grøsser når jeg sitter i bilen og ser overgangene mellom sidedørene i speilene, vinduskarmene er ikke helt på linje.
Emblemet mitt har også begynt å flasse etter bare to måneders kjøring.
Nissan Leaf Tekna Hvit Des. 2013
Kolbotn

bjorn_2390

Jeg skjønner godt at folk er irriterte over flassete emblemer. Ble redd jeg hadde oversett noe på mine, og gikk ut for å kikke. Ser heldigvis ut til at dette ikke er noe problem på min 2012. Puh!!
Krysser fingre for at det ikke blir noe heller. H@+£r sånt.
Blå Euro-Leaf (2012)

nofuelno

Sitat fra: Powerflux på lørdag 22. februar 2014, klokken 19:38
Kikket på min i dag og jaggu flasser det gitt.
Nå kunne det emblemet like gjerne vært kromm syntes nå jeg. Blå bil med blåskjær i emblemet ser egentlig bare ut som om man har glemt å fjerne beskyttelsesfolien  ::)
Helt enig ! Gruppebestilling av forkromming ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA