Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av BingoBonzo, lørdag 22. februar 2014, klokken 22:26

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: bjoris på fredag 14. februar 2014, klokken 13:55
Jeg bestilte i sept, men valgte mai som levering pga at jeg ikke ville bytte bil på vinteren så jeg spurte Tesla om jeg kom til å få el.speil f.eks, men det var garantert ikke slik at de som hadde flytte levering kom til å få dette, det ville bli vanskelig å forklare for de som betalte ny pris, vel. Time will show...:)

Rart , da dersom bestilte uten tech pakke nå får xenonlys på sine biler...  Og de som bestilte innen prisøkning leste jeg noen sted..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Høgis

Sitat fra: BMW850 på fredag 14. februar 2014, klokken 10:38
@Høgis, fikk du med tåkelys og evt funker sidemarkeringslysa i denne lykta eller er de ikke koblet til? Tåkelys fungerer sammen med LED-stripen i samme lyktehuset om jeg har forstått riktig?
Sidemarkeringslysene fungerer i lav fart ved litt større rattutslag som vanlig. Tåkelys med ledstripe kan settes på sammen med park og vanlig lys.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

t0ffluss

Jeg bestilte i sept, men valgte mai som levering pga at jeg ikke ville bytte bil på vinteren så jeg spurte Tesla om jeg kom til å få el.speil f.eks, men det var garantert ikke slik at de som hadde flytte levering kom til å få dette, det ville bli vanskelig å forklare for de som betalte ny pris, vel. Time will show...:)

jeg bestillte min i juli, valgte mars som levering. På en måte håper jeg at jeg ikke får noe oppgradert selv om bilen er produsert såpass lenge etter oktober. Kan du tenke deg shit-stormen som Tesla får om det skulle vise seg at folk får med nye features bare fordi de valgte senere levering?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

BMW850

Sitat fra: Høgis på fredag 14. februar 2014, klokken 13:59
@Høgis, fikk du med tåkelys og evt funker sidemarkeringslysa i denne lykta eller er de ikke koblet til? Tåkelys fungerer sammen med LED-stripen i samme lyktehuset om jeg har forstått riktig?
Sidemarkeringslysene fungerer i lav fart ved litt større rattutslag som vanlig. Tåkelys med ledstripe kan settes på sammen med park og vanlig lys.

Tenkte på de orange sidemarkeringslysa foran, ikke LED-kurve, samme som f.eks Volvo V70. Men utifra bildet ser det ikke ut som du har de. Kanskje det bare er å koble til? Og kan du bruke LED stripen i de nedre uten at tåkelysa er på?

Og hvilke felger har du? ;)

PS...Den grå gjør seg veldig bra med røde kalipere :)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Sitat fra: t0ffluss på fredag 14. februar 2014, klokken 14:03

jeg bestillte min i juli, valgte mars som levering. På en måte håper jeg at jeg ikke får noe oppgradert selv om bilen er produsert såpass lenge etter oktober. Kan du tenke deg shit-stormen som Tesla får om det skulle vise seg at folk får med nye features bare fordi de valgte senere levering?

Det jeg synes er dumt er at de som ikke har bestilt techpakken får XENON lys uten pristillegg , jeg som betalte for å få xenon får ikke avdrag for dette og jeg får heller ikke de nye sidespeilene , har kranglet med tesla om dette men de forlangte at jeg da bestilte til ny pris....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

turfsurf

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. februar 2014, klokken 14:15
Det jeg synes er dumt er at de som ikke har bestilt techpakken får XENON lys uten pristillegg , jeg som betalte for å få xenon får ikke avdrag for dette og jeg får heller ikke de nye sidespeilene , har kranglet med tesla om dette men de forlangte at jeg da bestilte til ny pris....

Så lenge du får bilen som den var ved bestilling så skjønner jeg ikke hva du har å krangle om. Selvfølgelig kjipt å ikke få det ene eller andre, men sånn er livet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Bjoris

Det er ikke viktig for meg med disse lysene og speilene bare så det er sagt og jeg tror Tesla gjør lurt i å skille, spørsmålet er vel om logistikken deres klarer dette, jeg vil jo tro de må gjør ett skifte en eller annen gang i produksjonen og da klarar de vel ikke å lage noen "gml" modeller og noen nye, men det er det tiden vil vise:)

Jeg er enig i at Techpakken begynner å ha lite innhold ifht den stive prisen, men har du fått bilen til gml pris kan en jo ikke klage på at de som betaler mye mer nå får litt mer om det ikke kjøper Techpk? Eller misforstår jeg, de har jo uansett betalt 40-100.000 mer for den samme bilen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Sitat fra: bjoris på fredag 14. februar 2014, klokken 14:41
Det er ikke viktig for meg med disse lysene og speilene bare så det er sagt og jeg tror Tesla gjør lurt i å skille, spørsmålet er vel om logistikken deres klarer dette, jeg vil jo tro de må gjør ett skifte en eller annen gang i produksjonen og da klarar de vel ikke å lage noen "gml" modeller og noen nye, men det er det tiden vil vise:)

Jeg er enig i at Techpakken begynner å ha lite innhold ifht den stive prisen, men har du fått bilen til gml pris kan en jo ikke klage på at de som betaler mye mer nå får litt mer om det ikke kjøper Techpk? Eller misforstår jeg, de har jo uansett betalt 40-100.000 mer for den samme bilen...

For meg er det ulogisk at de implementerer nye funksjoner for noen men ikke for andre. Til tross for samme bestillingstidspunkte.. De som bestilte uten tech innen prisøkning får xenon men nye speiler får ikke dem som bestilte tech innen prisøkning... Logisk ??  Techpakken koster like mye som før (500kr dyrere) synes at de foldbare speilene skulle ha vært standard eller at jeg med et litet pristillegg kunde ha fått disse , men dette var altså umulig, jeg må ettermonterte disse og da blir det 16000kr ... Dette er urimelig..

Hva får jeg nå for mine 24000kr?

Xenon var en av grunnene til at jeg bestilte tech..
Hva er kvar ? Baklukke , keyfree entry ,oppgradert kart, lys i håndtakene... Ikke nye speil... Da blir prisen litt stiv
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Høgis

Sitat fra: BMW850 på fredag 14. februar 2014, klokken 14:11
Sitat fra: Høgis på fredag 14. februar 2014, klokken 13:59

Tenkte på de orange sidemarkeringslysa foran, ikke LED-kurve, samme som f.eks Volvo V70. Men utifra bildet ser det ikke ut som du har de. Kanskje det bare er å koble til? Og kan du bruke LED stripen i de nedre uten at tåkelysa er på?

Og hvilke felger har du? ;)

PS...Den grå gjør seg veldig bra med røde kalipere :)

Det er Breyton GTS i 20' med Nokian R
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

BingoBonzo

Da kan det se ut som om Tesla kjører varierende deler og/eller to forskjellige produksjonslinjer for biler før og etter prisøkningen. Det er jo egentlig greit, ønsket bare å sjekke litt i forkant. Godt at det ordnet seg med ny bil for deg @Høgis!

Trådstarter blir sikkert sinna  ;) men hva gir Ditec behandlingen, er det bra?
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: BingoBonzo på fredag 14. februar 2014, klokken 18:20
Da kan det se ut som om Tesla kjører varierende deler og/eller to forskjellige produksjonslinjer for biler før og etter prisøkningen. Det er jo egentlig greit, ønsket bare å sjekke litt i forkant. Godt at det ordnet seg med ny bil for deg @Høgis!

Trådstarter blir sikkert sinna  ;) men hva gir Ditec behandlingen, er det bra?

Har god erfaring med ditec, lakken blir hardere og mer motstandsdyktig den blir blankere lengere og er mye lettere å vaske , skitten fester seg ikke like lett.. Har hvit bil nå (Bmw) med ditec og har bestilt hvit P85 , ikke perlemor..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA