Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Avstemming: Mugg i soltaket.

Startet av harald45, fredag 21. februar 2014, klokken 20:17

« forrige - neste »

harald45

Har  hatt  E-UP   1 måneds tid   , er veldig fornøyd, men i noen tilfeller når  jeg stopper  ved garasjen og venter på at porten skal åpne ,  ( der er litt motbakke )   da kobler den ut  , og oppfører seg  som dem  står i  N    , reagere ikke på  noe,,  prøver og restarte den  ;  ingen  fremdrift  .   den  triller  bare  bakover, Er det noen som har opplevd det samme ??    har snakket med Møller Ålesund om dette ,  dei lover å undersøke og ringe tilbake , neg  jeg hører ikke mer fra dem

Elmo

Er noen innlegg om dette innimellom i denne tråden

Sitat fra: harald45 på torsdag 13. februar 2014, klokken 10:58
2. Har opplevd to ganger at motoren har slått seg av når jeg har stått stille og ventet på noe ??
Ja i  motbakke
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

harald45

Forhandler  ringte     , sa det stemte  hadde  ingen  god forklaring

aalbork

Jeg hadde det samme problemet med Kangooen i jula. Da var det en defekt strømsensor på den ene faselederen til motoren. Det var registrert i feilminnet hvilken sensor det var. Nå har sikkert ikke Kangooen fra 2002 og E-UP samme styring, men verkstedet vil forhåpentlig kunne lese av feilminnet og finne ut hva som har sviktet.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

mortenbar

Er en sikkerhets mekanisme som kobler inn, dette skjer hvis du kjører uten sikkerhetsbelte, skjer kunn når du stopper og skal ta i vei i litt helling.

harald45

Jeg  hadde   belte på  da  det skjedde 

mortenbar

Da vill jeg anbefale deg og ta en tur innom Møller, har selv kun fått til dette da selen ikke var på.

corvette

Det er en innebygget sperre som gjør at den kobler ut dersom bilen triller bakover. Har ingenting med bilbelte eller åpne dører å gjøre. En tullete sak som ikke er gjennomtenkt.

I følge Møller kommer det en innkalling for å fikse dette + feilen med blinklys og vindusviskere som er beskrevet i andre tråder.

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

odahle

Da jeg fått beskjed om innkalling pga. feilrettinger/oppdateriner fra Møller Bil. Jeg har ikke vært i kontakt med dem anngående problemer, men regner med de kaller inn alle som har kjøpt hittil?
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Elmo

Sitat fra: odahle på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:19
Da jeg fått beskjed om innkalling pga. feilrettinger/oppdateriner fra Møller Bil.

Den innkallinga gjelder nok bare bytting av "noe" (skruer eller lasker eller noe sånt) på hovedbatteriet.
Kalles "Oppgradering 93A4 0099 VW3"
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

harald45

Det  stemmer  visst  at   det  har  med  sikkerhetsbeltet  å  gjøre  , litt  skummelet  når man ikke  er ops  på dette

rojohan

Sitat fra: harald45 på torsdag 06. mars 2014, klokken 06:36
Det  stemmer  visst  at   det  har  med  sikkerhetsbeltet  å  gjøre  , litt  skummelet  når man ikke  er ops  på dette

Det er egentlig ein bra ting det der............ Har opplevd det ein 5-6 ganger, og alle ganger har eg ikkje hatt selen på. Så det er ris til eigen ræv.......... dei småturene til butikken/trening uten å ta på selen  :-[

odahle

Sitat fra: rojohan på fredag 07. mars 2014, klokken 08:37
Sitat fra: harald45 på torsdag 06. mars 2014, klokken 06:36
Det  stemmer  visst  at   det  har  med  sikkerhetsbeltet  å  gjøre  , litt  skummelet  når man ikke  er ops  på dette

Det er egentlig ein bra ting det der............ Har opplevd det ein 5-6 ganger, og alle ganger har eg ikkje hatt selen på. Så det er ris til eigen ræv.......... dei småturene til butikken/trening uten å ta på selen  :-[

Har lurt meg selv med akkurat det samme flere ganger. Bla. ved flytting av bil utenfor carport, samt innkjøring i vaskehall. Kjedelig å se at bilbeltet var av etter noen pinlige forsøk på å starte.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

nortrahof

Jeg fikk min E-UP allerede i nov./des. 2013 og merket straks at det var noe pussig med bilen mht. fremkommelighet.
- Om man står i en helling der bilen ikke kommer frem på grunn av snø, så går det ikke an å "slippe bilen tilbake" som man normalt gjør - for å ta ny fart for å komme løs. Dersom bilen beveger seg motsatt av gearvelgeren"/retningsvelgerens posisjon, så kobler bilen helt ut - og man må gjenta startsekvens for å komme videre.
Trolig er det sensorene til ABSen som melder fra til bilens sentralelektronikk om at bilens retning ikke samsvarer med valgt kjøreretning - og elektronikken kobler ut av denne årsak?

Harald Møller fikk beskjed om dette alt i desember - og jeg hadde trodd at dette var temmelig enkelt å endre ved å legge inn "en patch" i programmet for å inhibitere det? - Man kunne eventuelt koble ut funksjonen ved veldig lav hastighet - eller la den kobles ut dersom ASR kobles ut for å beholde sikkerhetsfunksjonen - om den er nødvendig?
- Fikk melding etter en tid, at dette var ikke så enkelt, da slike endringer måtte først testes ut hos VAG i Tyskland, før de kunne implementeres. De hadde videresendt dette problemet til Tyskland da de innså at denne funksjonaliteten hadde visse ulemper i vinterlandet Norge.

- Nå venter jeg på event. innkalling for å få rettet det.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

rojohan

Eg tok det opp med ein teknikker hos Møller når eg hentet bilen idag. Han sa dei jobbet med saken i Tyskland, og han regnet med at det kom ein programvare oppdatering men visste ikkje når den kom....


Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA