Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av lifern, fredag 21. februar 2014, klokken 11:15

« forrige - neste »

TB

KAP 32-Empty Tap Off Box 96473
Tap off box can be fitted with MBC's of different ratings and brands.

Side 40: http://www.efa.no/efa/frontend/mediabank/10801/06--E-Line-KAM-KAP.pdf

Det står truleg ein 16A sikring inni boksen. Dvs, boksen er godkjent for 32A, men sikring som settes inni er 16A når det skal kobles til schuko.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

BE

Fungerer bra med 3 biler tilkoblet samtidig på 10A hver, så det er neppe noen 16A sikring vi deler...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

pberg

Dersom dere har en fase av en 16A 3fas hver, kan dere trekke 16A hver på en vanlig kontakt.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

BE

Problemet er bare det at dersom en av oss prøver å lade på 16A, samtidig med at de 2 andre er i bruk, så ryker sikringen. Så jeg antar vi har 32A på deling, noe som altså må være mer enn den lovlige grensen på 16A på disse tilkoblingene. Men jeg klager da selvsagt ikke :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

jkirkebo

Sitat fra: pberg på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:25
Dersom dere har en fase av en 16A 3fas hver, kan dere trekke 16A hver på en vanlig kontakt.

Forutsatt 400V TN. Er det 230V IT blir det maks 9A fra hver fase om de er jevnt belastet. 16/SQ(3).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA