Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S ruster... Hvor lang (aluminiums)korrosjonsgaranti har vi på bilen ?

Startet av GeirH, torsdag 20. februar 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

GeirH

Hei.
Noen som vet hva de gjør om batteriet på nøkkelen er dårlig og du skal ut å kjøre (står da selvfølgelig i ødemarken med -30 og storm....). Finnes det noen nødløsninger som kan få bilen i gang om du har nøkkelen, men batteriet er tomt?

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

BE

Ja, du låser opp døra med den fysiske nøkkelen, og holder så nøkkelen helt inntil startknappen for å starte bilen.

Det er en ekstra NFC-brikke i nøkkelen, og denne trenger ikke batteri for å fungere.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

GeirH

Sitat fra: BE på onsdag 12. februar 2014, klokken 11:45
Ja, du låser opp døra med den fysiske nøkkelen, og holder så nøkkelen helt inntil startknappen for å starte bilen.

Det er en ekstra NFC-brikke i nøkkelen, og denne trenger ikke batteri for å fungere.


Takk, Takk :-)

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Lynet

Det er vel typisk norsk å ikke lese den store kloke boken som følger med bilen  ::) ::) ::) ::)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

BE

Finnes en slik bok?

Uansett mer nyttig informasjon her på forumet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Knotten

Etter å ha lest den store kloke boken henger ca 5% igjen på teflonen  ::)
Etter 2 uker er 50% av det borte.. :-\
Etter..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

GeirH

Sitat fra: Lynet på onsdag 12. februar 2014, klokken 13:10
Det er vel typisk norsk å ikke lese den store kloke boken som følger med bilen  ::) ::) ::) ::)

Vel, lurer litt på hvordan jeg skal angripe denne :-)
Boka er sikkert fin, men den er i bilen. Jeg er av den nysgjerrige og "moderne" typen som liker å bruke de hjelpemidler som nok har kommet for å bli en stund. Forumet er et av disse og det er mange grunner til å benytte seg av dette. Bl.a raskere og mer konkrete/praktiske svar på en hel del. Scenarioet her var at en kollega havnet i trøbbel med en annen bil. Satte seg til å lese i rimelig lang tid. Etter en stund kom en annen kollega og han fikk skyss på jobben. Bilen ble stående og bytte av batteri i nøkkelen fikset dette. Hadde han hatt et slikt godt forum som dette og kjørt den løypa kunne han ha kjørt selv på jobben med ny viten om nødløsningen. Vi er jo på nett hele tiden alle sammen. Om noen ikke er det enda så kommer det snart til dere også :-)
Vel viten om forumet og dens kraft slang jeg inn en melding siden jeg ikke hadde tenkt så mye på dette. Etter få minutter var løsningen der og jeg kunne brife med moderne teknologi og hvor godt dette forumet er. Gir en god følelse det også.
Videre så kan jeg si at forumet her hjulpet meg mang en gang med ting jeg ikke viste jeg trengte å vite noe om før jeg står midt oppe i det. Har brukt en del tid på å lese om mangt og mye og det meste er av stor nytte. Jeg er av den oppfatning at en eller annen kommer til å dra nytte av akkurat denne tråden senere. Da har min energi kommet til nytte for andre også i tillegg til meg selv. En slik dynamikk er livsviktig for et aktivt og attraktivt forum. Vi bør alle bidra med våre undringer og skape et levende forum. Dette er et slikt bidrag selv om jeg vet at jeg kunne funnet ut av dette helt for meg selv en eller annen gang jeg ønsket å sitte å bla i boka. Og ikke minst er forumet søkbart noe som boka ikke er i praksis. Siden min kollega ikke fant ut av dette mens han ventet på skyss tenkte jeg å prøve dette på forumet og forumet vant overlegent. Både mer tilgjengelig, gøy og i tiden enn boka. Når det er sagt føles det trygt å vite at boka ligger der villig og klar til å brukes :-)

Takk igjen for raskt og godt svar og fortsett å legg inn spørsmål og svar fremover alle sammen. Da blir det et forum til stor hjelp for mange.

Ha en fin kveld hele gjengen.

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA