Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

eKramer

Kan det være et problem at jeg har 20"? Siden kallibreringen bare har 19 og 21 som valg?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Muffinman

#2266
Skal fungere likevel, mange som har 20 eller 22.

Men, du har en 2013. Har TPMS blitt byttet på bilen? Hvis ikke må du sjekket at du har fått "gammel" type sensorer. Den nyere typen vil ikke fungere før systemet er oppgradert på bilsiden.

eKramer

Jeg har mulighet for å se dekktrykkene på skjermen ved speedometeret, er ikke dette et tegn på at jeg har den nye typen?  :)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Muffinman

Stemmer det. Kan det tenkes at du har fått gammel type sensorer? En sjekk med leverandør kan kanskje være på sin plass.

eKramer

Da må jeg høre med de☺ Ellers hjertlig takk for tips muffin, kjekt av deg å komme med dine gode erfaringer, både her og ellers på dette forumet☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

eKramer

Kan anbefale Rasmussen import og utleie for de som er på jakt etter fine felg pakker i bergens området :)

Han holder til i nytt lokale på Frekhaug i Meland  :+1:

Kjapp og god service :)
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Simen1

Flott førsteinnlegg! Jeg legger merke til at det ikke står noen anbefalinger av 21" piggdekk. Hva bør jeg velge?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Cowboystrekk

Sitat fra: Simen1 på lørdag 21. oktober 2017, klokken 17:22
Flott førsteinnlegg! Jeg legger merke til at det ikke står noen anbefalinger av 21" piggdekk. Hva bør jeg velge?
Det finnes lite 21" vinterhjul. Kan dog gjøre noen søk og oppdatere lista igjen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Kommer ikke R2 I 21 nå da? Ikke pigg da men...

Simen1

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 23. oktober 2017, klokken 08:12Det finnes lite 21" vinterhjul. Kan dog gjøre noen søk og oppdatere lista igjen :)
Det hadde vært supert, tusen takk på forhånd.

Jeg fikk fire piggfri dekk på 21" med bilkjøpet. To nye og to som er klar for utskiftning. Jeg tror ikke piggfritt er noe for bakkene jeg kommer til å kjøre i det variable og ofte holkete Tromsø-klimaet. Hva er mest rasjonelt å gjøre om det ikke finnes noen gode 21" piggdekk? Selge alle dekkene på felg og kjøpe 19" + Hakka8? Noen andre forslag?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

Får da Hakka 8 i 245/35-21. Omtrent samme pris som original 19" dim.

petersv


Muffinman

Ikke så nøye, forskjellene er garantert bittesmå :)

Daniel80

Er Arachnid felgene 245 bredde forran og bak eller er de staggered med 265 bak slik som turbine felgene?
X100D April 2019 m/285/35-22 square

snappy

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 21:06
Noen som har kjørt Goodyear Ultra Grip Ice 2 på TMS? Har kjøpt disse til 19" originalfelger, og skal stort sett bare kjøre i Oslo-området samt noe motorvei.

Lite erfaring, med har prøvd et par dager på veldig vått føre i Oslo , funker bedre enn Nokia R2 jeg hadde før.
Goodyear kjører et sånn festlig amerikansk kupong opplegg om dagen så jeg  fikk 1000kr rabatt hos Johs Bjerke ( og sikkert andre ) 9767kr ferdig på bil
2014 e-UP
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA