Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg ville gått for CVC6. Forrige års testvinner og er i tillegg fint og stivt på asfalt.
Overgangen fra R2 til CVC6 var litt av en forandring...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 26. september 2017, klokken 13:12
Jeg ville gått for CVC6. Forrige års testvinner og er i tillegg fint og stivt på asfalt.
Overgangen fra R2 til CVC6 var litt av en forandring...

Kjøpte to nye R2 i fjor, og i år var de to siste slitne så det blir  to nye CVC6 som erstatning. Så to av hver, blir spennende :)

Mao

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 26. september 2017, klokken 13:12
Jeg ville gått for CVC6. Forrige års testvinner og er i tillegg fint og stivt på asfalt.
Overgangen fra R2 til CVC6 var litt av en forandring...

Tiltredes!
R2 er etter min erfaring bortimot ubrukelig på en tung bil som Tesla når du kjører på asfalt (selv med høyere lufttrykk enn anbefalt). Direkte farlig om du må foreta en unnamanøver, og slitestyrken er heller ikke mye å skryte av.

CVC6 er et dekk som passer veldig mye bedre. Bittelitt høyere rullemotstand er en liten pris å betale for et mye mer stabilt dekk. Vinteregenskapene på is og snø er i praksis like gode på CVC6 som på R2, men på slapseføre er kanskje R2 marginalt bedre.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Lynet

Sitat fra: Mao på tirsdag 26. september 2017, klokken 21:39
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 26. september 2017, klokken 13:12
Jeg ville gått for CVC6. Forrige års testvinner og er i tillegg fint og stivt på asfalt.
Overgangen fra R2 til CVC6 var litt av en forandring...

Tiltredes!
R2 er etter min erfaring bortimot ubrukelig på en tung bil som Tesla når du kjører på asfalt (selv med høyere lufttrykk enn anbefalt). Direkte farlig om du må foreta en unnamanøver, og slitestyrken er heller ikke mye å skryte av.

CVC6 er et dekk som passer veldig mye bedre. Bittelitt høyere rullemotstand er en liten pris å betale for et mye mer stabilt dekk. Vinteregenskapene på is og snø er i praksis like gode på CVC6 som på R2, men på slapseføre er kanskje R2 marginalt bedre.
Har kjørt på R2 i to vintre og kan varmt anbefale disse. Har også måttet foreta en heftig unnamanøver i 90km/h for å unngå en elg, unngikk elgen takket være gode dekk.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Øyvind.h

Har også kjørt R2 et par vintere. De blir helt utklasset på motorvei.
Unnamanøver med R2 går bra på tross av dekk, ikke på grunn av.

CVC6 gjør det like bra på vinterføre uten å være deigete.

Hadde R2 kostet halvparten av CVC6 kunne man kanskje vurdert dem. Men slik er det ikke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Da kom det tilbakemelding fra dekk-outlet.

SitatVi skriver i forbindelse med bestillingen RD 30976432.

Vi ønsker å informere deg at vi kan kun refundere opp till 15 EUR per dekk for avmontering (140 NOK) for tre dekk blir det 420 NOK. I tillegg ønsker vi å informere deg at vi har arrangert henting for de to opprinnelig dekk som du ønsker å reklamere og vår leverandør bør kom snart for å hente dem. Vi ber deg å kun gi to dekk til leverandøren når de først kommer. Siden henting for det siste dekket vil bli arrangert separat.

Jeg betalte kr. 300 pr dekk for omlegging. Verkstedet tar 200 for 19", og 300 for 21". Dermed vil de ikke dekke direkte kostnader de har påført meg, noe som er i strid med forbrukerkjøpslovens §30, første ledd. Merkelig at de kaller det avmontering forresten.

Jeg er usikker på om jeg gidder å ta saken videre, men til alle:

Delticom, dvs dekk-outlet og dekkonline er tilsynelatende useriøse aktører som:

1. Ikke er kjent med norsk forbrukerkjøpslovgiving, og ikke forholder seg til den

2. Bruker ekstremt lang tid på å behandle reklamasjon. Her tok det 10 dager kun å videresende en henvendelse til riktig avdeling, etter at epostserveren deres hadde avvist mitt svar på deres egen mail som spam...

3. Kan ikke hente opp alle tre dekkene samtidig, men overlater til meg å "gi" riktig antall dekk til transportør hver gang. Jeg sitter naturligvis ikke barnevakt for feilvarene i ukesvis og venter på transportøren.

Greit at den norske forbrukerkjøpslovgivingen setter forbruker i en veldig sterk stilling, men kan de holde på slik i andre land?




lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Vi får se, spørsmålet om reklamasjonen blir godtatt av Delticom sin leverandør gjenstår. Men jeg må innrømme at jeg har veldig lyst til å kjøre dette selskapet til veggen. Skal man operere i Norge får man pinadø forholde seg til reglene.

salxo

Hei, jeg har bestilt en s75 med slipstream 19 tommer som skal leveres november/desember. Sliter med å bestemme meg for felg og dekk til vintersesongen. Etter å ha lest en del vurderer jeg x-ice 3, eventuelt cvc6. Ikke at jeg selv har noe peiling...
Er kjøring på Østlandet, med kanskje en hyttetur på fjellet en gang på vinteren i gjennomsnitt som er bruken.

Når det gjelder felger så sliter jeg mer. Viktigst for meg er at felgene er rimelige nok, gjerne greie på forbruket, og heller mot noen som ikke er altfor flashy. Har valgt blå bil, og det er nok ;)

Hva ville dere anbefalt? Kan bruke opptil 20.000 på dekk+felg.

Forresten: har noen tenkt på det å kjøpe slipstream på Finn og legge vinterdekk på dem og så ha sommerdekk til overs? Ville vel vært bra for mileage...

Copernicus

#2244
Hva anbefaler folk her inne ved valg av hjul ved bestilling av ny bil?

Alternativ 1: Bestille original Tesla 19" vinterhjul
Alternativ 2: ikke bestille noe vinterhjul, bruke de som følger med og få på vinterdekk på dem og kjøpe felger og dekk til sommeren for de pengene jeg sparer.

Kan endre til imorgen, så hadde satt pris på om noen kom med noen anbefalinger!  :)
Kan Tesla være vanskelige mtp uoriginale felger og dekk?
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

MyMuffin

Sitat fra: Copernicus på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:01
Hva anbefaler folk her inne ved valg av hjul ved bestilling av ny bil?

Alternativ 1: Bestille original Tesla 19" vinterhjul
Alternativ 2: ikke bestille noe vinterhjul, bruke de som følger med og få på vinterdekk på dem og kjøpe felger og dekk til sommeren for de pengene jeg sparer.

Kan endre til imorgen, så hadde satt pris på om bilen kom med noen anbefalinger!  :)
Kan Tesla være vanskelige mtp uoriginale felger og dekk?

Min plan er ihvertfall alternativ 2.
Får 21' PH turbin felger (som ligner veldig på org. tesla 21' felger) med gode dekk (achilles) til 15k hos megahjul.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Copernicus

Sitat fra: MyMuffin på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:04
Sitat fra: Copernicus på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:01
Hva anbefaler folk her inne ved valg av hjul ved bestilling av ny bil?

Alternativ 1: Bestille original Tesla 19" vinterhjul
Alternativ 2: ikke bestille noe vinterhjul, bruke de som følger med og få på vinterdekk på dem og kjøpe felger og dekk til sommeren for de pengene jeg sparer.

Kan endre til imorgen, så hadde satt pris på om bilen kom med noen anbefalinger!  :)
Kan Tesla være vanskelige mtp uoriginale felger og dekk?

Min plan er ihvertfall alternativ 2.
Får 21' PH turbin felger (som ligner veldig på org. tesla 21' felger) med gode dekk (achilles) til 15k hos megahjul.

Og Tesla er ok mtp at det ikke er org "Tesla-hjul" som sitter på?

Frister jo noe helt voldsomt å kjøpe 21" til sommeren ja..  :angel:
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

eKramer

Hei folkens☺ jeg er på jakt etter vinterpakke og har fått pris på Ph turbin 20" med gripmax status pro winter til 15000 inkl tpms ventiler. Er dette en bra pris? Jeg har aldri hørt om dekka før, men får beskjed om at dette er Vredestein og bra dekk for norge. Stemmer dette? Noen erfaringer?
Mvh Einar
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

daktari

Jeg valgte Tesla vinterdekk da jeg fikk bilen på vinteren og ikke ville hente bilen på sommerdekk. Kunne velge bestilling av disse inntil rett før henting, men prisen kan jo endre seg - begge veier.
Hakka er meget gode på snø og is til piggfrie å være, så regner det som et trygt valg.
Hvorvidt der er verdt å spare 5-10k på kinadekk og uorginale felger må den enkelte vurdere, de tilbudene jeg så på "merkedekk" hadde for liten besparelse til at jeg gadd bryderiet.

Øyvind.h

Sitat fra: eKramer på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:52
Hei folkens☺ jeg er på jakt etter vinterpakke og har fått pris på Ph turbin 20" med gripmax status pro winter til 15000 inkl tpms ventiler. Er dette en bra pris? Jeg har aldri hørt om dekka før, men får beskjed om at dette er Vredestein og bra dekk for norge. Stemmer dette? Noen erfaringer?
Mvh Einar

PH turbin er bra. Bedre kvalitet enn det mexikanske greiene Tesla selger i hvert fall :)

Ikke vært borti gripmax, men hør om de kan ordne Conti Viking Contact 6. Det er forrige testvinner. Like bra på vinterføre som nokian r2, men uten de dårlige egenskapene på motorvei samt bedre på vått føre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA