Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Wilma

Ser at Lexani lx-Twenty nå har steget utrolig i pris igjen. Nå koster det 2300kr hos Dekkonline.
Ikke så lenge siden de gjorde et lignende hopp men da gikk prisen fort ned igjen. Nå har den vært på dette nivået en stund.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Digiman

Sjekk ut megahjul.com
Lexani Lx-Twenty er helt topp på Tesla

JorgenM

Idag satte jeg på helt nye 19" felger fra facelift Model S til fordel for de originale 21". Bilen ble en helt annen og hjulstøy er ikke lengre noe tema. 21" ser mye tøffere ut, men kommer neppe til å sette på dem igjen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Vet ikke hvilke 21" du tok av, men jeg fikk reduksjon i støy ved å gå fra originale 19" PS3 til 21" med Lexani LX-20. Og da med 285 bak. Opplevde også økning i støy ved å gå fra 21" PS2 til 19" Falken 453.

P85``en i signaturen ruller på 19" med Landsail LS588UHP. Jeg har til gode å prøve en stillere combo.

Så dekk er en minst like stor faktor som felgstørrelsen.

rmr

Synd ikke Model S har 22" originalt som Model X , nå får man 22" Lexani LX-TWENTY til 850,- kr. dekket hos Dekkonline.com , sjuk pris!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Ja, 295/25-30 er en mer vanlig dimensjon enn mange i 21" så det er både bedre utvalg og til dels lavere priser.

rmr

Ble ny Tesla på meg i går :)

Da kommer felg/dekk spørsmålet opp igjen.

Vurderer originale 21" Mørke Tesla Turbin , men det ser ikke ut som om det er lett å få tak i .

Da ser jeg etter Vossen CVT - digger de felgene. Noen som har tips til hvor de kan skaffes rimeligst? Det trengs da det er dyyyyyre felger. Har noen brukte så si fra :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

MyMuffin

Sitat fra: rmr på tirsdag 27. juni 2017, klokken 10:47
Ble ny Tesla på meg i går :)

Da kommer felg/dekk spørsmålet opp igjen.

Vurderer originale 21" Mørke Tesla Turbin , men det ser ikke ut som om det er lett å få tak i .

Da ser jeg etter Vossen CVT - digger de felgene. Noen som har tips til hvor de kan skaffes rimeligst? Det trengs da det er dyyyyyre felger. Har noen brukte så si fra :)

PH II turbin fåes nå i 21 tom, de  er veldig like de originale turbin felgene til Tesla. Veldig rimelige også. Sjekk ut Megahjul.no
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Muffinman

wasted1980

PH Turbin II fåes i 21" i sort og gun metal.
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Muffinman

Ok, da er den grå ny. Fantes ikke i følge en større dekk/felgforhandler for et par måneder siden.

Saberhagen

Er det bare jeg som syntes at PH Turbin felgene ikke er like fine som Tesla sine 21" Turbin felger? Jeg er på utkikk etter grå 21", og har sett på PH Turbin som erstatter for disse, men jeg klarer ikke helt å like de.

rmr

Nå var ikke PH-Turbin med i valgene mine da....,men takk for tips :)

Blir slike 20" på vinterhjul (Y)

Ingen tips til hvem som selger Vossen til en ok pris , er i dialog med Koolart , de kan levere 22" Vossen CVT til 30000,- Det er kanskje der prisen ligger.

Vurderer også Vossen VFS1

Andre tips mottas med takk :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Sjaugen

Hørt at Tesla sine medfølgende vinterdekk er litt dyre, så jeg har sjekket litt denne tråden.
Er jo en del rabatter når man er medlem her og der :)

Dekk: 245/45R19 102T TL  XL FR ContiVikingContact 6 - 12.000
Felg: PH Edition II Turbin II - 5.200

Er jo valg fra #1-innlegget. Bør jeg regne ca. 1000 for motering og sånne TPMS-ventiler?
Blir vel minst 5000 spart, eller overser jeg noe?
2017 S 75D

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA