Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

JorgenM

Oki, da vet jeg det. Takker :)

EDIT: fant dem hos Tempe, de kaller dem forøvrig Turbin :)
http://nettbutikk.tempedekk.no/products/ph-turbin-gunmetal85x19-5-120-et35
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

petersv

Det var jo nettopp det jeg skrev i post #1904 PH turbin. Men jeg synes iallfall at de er ganske langt fra Teslas turbinfelger i utseende, og ikke "identiske" ;)

Øyvind.h

PH Turbin 2 har litt skarpere kanter enn Teslas 21" turbinfelger.

19" SLipstream fra Tesla ser mindre ut enn de er pga høyde på delen av felgen mot dekket. I tillegg har de et spor bak eikene som kan fungere fint som oppsamlingsrenne for diverse.

PH Turbin 2 er billige, enkle å få tak i, kler bilen godt og maskerer møkk veldig bra nå på vinteren.
Kan fåes i både 19" og 21". 21" mener jeg Megahjul har gode priser på.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JorgenM

Takker for info :)

La fram forslag om 19" for kona nå nettopp, men fikk ubetinget blankt avslag. Hun er øverstkommanderende her i huset så da blir det nok nye dekk til 21"erne ???
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TrondW

Tid for årets sommerdekk diskusjon?

Ser at firmaet Megahjul brukes av en del... De er ivrige på å pushe Winrun dekk til TMS. For oss med 20' og høyt forbruk av dekk så er man jo ute etter et godt tilbud. Skal være bra på støy. Noen som har erfaringer (ikke ute etter synsing angående ukjente merker osv... Det er vi klar over alle sammen).
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Ljosdal

Jeg trenger nye sommerdekk, og er meget klar til å skifte om :-)

Lurer på om noen har prøvd Lexani performance tires?
De skrøyder mye om tester på Tesla og lav støy og lav rullemotstand.

Koster i underkant av 1100kr pr dekk (21")
Meget gunstig pris synes jeg.. Men hva får man??
Svart P85 Signature #88

Øggen

He bestillt ett sett i 20" og ett i 22". Blir spennende å sjå korsen det virka. Regna med det blir mange "balanselodd " da billigdekk bruka å være ujevne.
Men mange skryte av dei( sikkert blenda av pris), så vi får sjå.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Ljosdal

Jeg tenker at jeg prøver et sett uansett egentlig.
Har kjørt på PS2 siden siden 2014, inkl 2 turer til middelhavet. Dem har holdt godt. Men koster fort skjorta for å si det mildt når en skal bytte alle 4.

Bestiller ganske snart, og tilbakemelding kommer :-)
Svart P85 Signature #88

BMW850

Får levert 4 stk 21" Lexani i morra. Har trua og til den prisen er jeg villig til å prøve de ut :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Litt kaldt for at de skal funke bra enda vel? Jeg bytter fra pigg til piggfritt om tre-fire uker, og til sommerdekk noen uker senere.

turfsurf

Kommer jo veldig an på hvor man kjører. Her nede kan man stort sett legge om til sommerdekk i mars. Kjørte sågar opp til Golsfjellet med sommerdekk en påske sent i mars for ett par år siden.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

Var vel ikke så mange plussgradene da regner jeg med? Skal være temmelig lunt for at sommerdekk skal fungere optimalt. Nå har jeg ikke prøvd Lexani i kjøleskapstemperaturer, men både Conti 5P og Micheling PS2 ble veldig mye mer støyende når plussgradene ble få.

turfsurf

Ja, helt klart, sommerdekk fungerer ikke optimalt rett over 0. Utgjør veldig mye på rullemotstand.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

BMW850

Sitat fra: Muffinman på søndag 05. mars 2017, klokken 13:04
Litt kaldt for at de skal funke bra enda vel? Jeg bytter fra pigg til piggfritt om tre-fire uker, og til sommerdekk noen uker senere.

Får de selvfølgelig levert på døra i morra. Ikke akkurat sommerdekk-føre her på østlandet nå. Har ingen hast med å få dem på. Skjer som regel i april :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

alda

Generell fråga om mönsterdjup på nya sommardäck... Hur många millimeter är det egentligen?

Är det en standard som följs här eller? Hör till min förskräckelse att Michelin har minskat sitt mönsterdjup från 8 till 6mm på alla sina däck, bekräftat av däckförhandlare i Sverige (läst om det på Tesla Forum i Sverige).

Någon som har mer info om detta?
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA