Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. februar 2017, klokken 08:46
R2 er et dekk du MÅ ha ekstra luft (50 psi) i for å bedre veigrepet etter min mening, Nokia anbefaler det samme. Det er delvis takket være den ekstremt myke gummien at rullemotstanden og isegenskapene er så bra som de er. Uansett egner nok R2 seg til de lettere motoriserte og vektige TMSene. Jeg kjører med en gammel S60 som veier så vidt under 2 tonn og der funker de fint. Da jeg hadde lånebil som veide 150 kg mer og hadde mye mer krefter var ikke erfaringa like god. CVC6 er nok et bedre valg for D og P-utgavene. For 60\70\75 uten D vil jeg si R2 med 50psi er et godt alternativ pga vekt og ytelser, samt at de i noen tilfellene ekstra mil rekkevidde kommer godt med her :)

Jeg hadde R2 på min 85 RWD, og syntes de var for myke ved hardt pådrag på tørr asfalt kobinert med sving, f.eks. forbikjøring. Michelin var noe bedre. På 85D er jeg tilbake på R2 og synes det fungerer bedre her, siden man fordeler kraften på fir i stedet for to hjul. Til min kjørestil, samt prioritering av framkommelighet på vanskelig vinterføre, opplever jeg R2 som et godt alternativ på 85D. Til tross for at det er håpløst å kjøre "sportslig" på asfalt med, og det er dårlig på vannplaning.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.


Muffinman

#1892
Sitat fra: fonberg på torsdag 16. februar 2017, klokken 14:59
Jeg hadde R2 på min 85 RWD, og syntes de var for myke ved hardt pådrag på tørr asfalt kobinert med sving, f.eks. forbikjøring. Michelin var noe bedre. På 85D er jeg tilbake på R2 og synes det fungerer bedre her, siden man fordeler kraften på fir i stedet for to hjul. Til min kjørestil, samt prioritering av framkommelighet på vanskelig vinterføre, opplever jeg R2 som et godt alternativ på 85D. Til tross for at det er håpløst å kjøre "sportslig" på asfalt med, og det er dårlig på vannplaning.
Dette  er den mest edruelige tilbakemeldingen på R2 jeg har lest. Veldig bra!

Jejl

R2 liker ikke høy fart heller. Lå i 150-160 i Danmark/Tyskland og fikk nesten følelsen av å kjøre en båt(liten overdrivelse) eller en stor van.
Men tror jeg kommer til å kjøpe dem igjen pga fremkommelighet når det virkelig trengs, og lavt forbruk. De brukes ikke mer enn maks 3 mnd i året likevel.

chress41

Skal hente bil i Drammen på Torsdag Kl 10. Selvsagt med sommerdekk. Hadde dere turt å kjøre til Moss med det?

BMW850

Om det er bare veier og ingen nedbør i sikte hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Men selvfølgelig, vær obs på temperatur og eventuelle skyggepartier  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cowboystrekk

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 16. februar 2017, klokken 14:32
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. februar 2017, klokken 08:46
R2 er et dekk du MÅ ha ekstra luft (50 psi) i for å bedre veigrepet etter min mening, Nokia anbefaler det samme. Det er delvis takket være den ekstremt myke gummien at rullemotstanden og isegenskapene er så bra som de er. Uansett egner nok R2 seg til de lettere motoriserte og vektige TMSene. Jeg kjører med en gammel S60 som veier så vidt under 2 tonn og der funker de fint. Da jeg hadde lånebil som veide 150 kg mer og hadde mye mer krefter var ikke erfaringa like god. CVC6 er nok et bedre valg for D og P-utgavene. For 60\70\75 uten D vil jeg si R2 med 50psi er et godt alternativ pga vekt og ytelser, samt at de i noen tilfellene ekstra mil rekkevidde kommer godt med her :)

Når R2 er rated til 51 psi, er det da forsvarlig å fylle i så mye som 49-50 på en kald dag? Eller bør man legge seg litt under?
Prata med Nokian om dette og de sa det var trygt å kjøre med 60 psi, dekket tåler mye mer enn 51 psi, men det er øvre anbefalte grense over tid :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Sitat fra: fonberg på torsdag 16. februar 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. februar 2017, klokken 08:46
R2 er et dekk du MÅ ha ekstra luft (50 psi) i for å bedre veigrepet etter min mening, Nokia anbefaler det samme. Det er delvis takket være den ekstremt myke gummien at rullemotstanden og isegenskapene er så bra som de er. Uansett egner nok R2 seg til de lettere motoriserte og vektige TMSene. Jeg kjører med en gammel S60 som veier så vidt under 2 tonn og der funker de fint. Da jeg hadde lånebil som veide 150 kg mer og hadde mye mer krefter var ikke erfaringa like god. CVC6 er nok et bedre valg for D og P-utgavene. For 60\70\75 uten D vil jeg si R2 med 50psi er et godt alternativ pga vekt og ytelser, samt at de i noen tilfellene ekstra mil rekkevidde kommer godt med her :)
Jeg hadde R2 på min 85 RWD, og syntes de var for myke ved hardt pådrag på tørr asfalt kobinert med sving, f.eks. forbikjøring. Michelin var noe bedre. På 85D er jeg tilbake på R2 og synes det fungerer bedre her, siden man fordeler kraften på fir i stedet for to hjul. Til min kjørestil, samt prioritering av framkommelighet på vanskelig vinterføre, opplever jeg R2 som et godt alternativ på 85D. Til tross for at det er håpløst å kjøre "sportslig" på asfalt med, og det er dårlig på vannplaning.
Takk for info, høres da ut som de funker greit på D-modellene og, har bare prøvd de på P og PD og der var erfaringa litt mindre god enn på min egen :)

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Powerflux

Har R2 på min 70D og må si at dette er det værste jeg har opplevd når det gjelder styrefølelse!
For all del, fremkommelighet, rullemotstand og støy er meget bra og sånn sett gjør de jo jobben!
Likevel, når styringen føles som å tråkke i fiskepudding så blir totalinntrykket ganske dårlig :-\
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

fonberg

Sitat fra: Powerflux på torsdag 23. februar 2017, klokken 10:54
Har R2 på min 70D og må si at dette er det værste jeg har opplevd når det gjelder styrefølelse!
For all del, fremkommelighet, rullemotstand og støy er meget bra og sånn sett gjør de jo jobben!
Likevel, når styringen føles som å tråkke i fiskepudding så blir totalinntrykket ganske dårlig :-\

Da gjetter jeg på at du har for lite luft i dekkene. Med 45 psi er R2 håpløse, men med 50 psi er de OK.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Powerflux

Sitat fra: fonberg på torsdag 23. februar 2017, klokken 11:04
Sitat fra: Powerflux på torsdag 23. februar 2017, klokken 10:54
Har R2 på min 70D og må si at dette er det værste jeg har opplevd når det gjelder styrefølelse!
For all del, fremkommelighet, rullemotstand og støy er meget bra og sånn sett gjør de jo jobben!
Likevel, når styringen føles som å tråkke i fiskepudding så blir totalinntrykket ganske dårlig :-\

Da gjetter jeg på at du har for lite luft i dekkene. Med 45 psi er R2 håpløse, men med 50 psi er de OK.
Kjører 3.3 Bar/48 Psi og syntes det er er hardt nok
som det er! 50 Psi er jo som å kjøre med betonghjul....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

JorgenM

SOMMER! (vel, nærmer seg...)

Har 21" og sommerdekkene har nå gått 4 somre og er overmodne for utskifting. 21" er tøft, men bråker mer enn jeg ønsker å leve med så blir nok 19" nå.
Hvor, bortsett fra finn.no får man kjøpt originale Tesla-felger? (tenker på turbine silver).

Ser Megahjul og andre har identiske felger, men er disse originale Tesla? Nei?
http://www.megahjul.com/nb/product/rims/PHETN9_0S10S-phedition2-turbin5-SILV/271328-Tesla-Model-S-EX-FACE-LIFT-15-UP-tilbud

Har tidligere lest (VG) om forhandlere som er litt vanskelige på service hvis man har uoriginale felger, stemmer dette eller var det bare media-tull?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

petersv

PH Turbin er jo ganske langt fra identiske. Tesla har ikke turbin i 19". Det er vel bare en kopi i 19" som ligner, men den er overpriset (T-sportline i USA får de produsert og selger de for blodpris.)

Ang. org. vs. uorg. og garanti osv. så har vel historien vist at alt går enklere med org. felger, men det er ikke dermed sagt at uorg. er umulig å få gjennom ang. garanti.

JorgenM

Er ikke 19" vinterfelgene såkalt Turbin da? Disse jeg har med piggdekk.

Fra Tesla.com:
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

petersv

Det der er Slipstream, ikke turbin. De ser endel mindre ut en alle andre felger etter min mening siden de har den ekstra kanten. Minner meg om prius-felger faktisk. Men smaken er som baken ☺️

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA