Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

lunitiks

Begynner ikke dette å ta litt av?

Føler at jeg nesten måtte vært vært sint på pengene mine for å kjøpe dette
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

#1801
Ikke uten grunn jeg aldri har kjøpt et eneste sett med felger/dekk direkte fra Tesla annet enn det bilen MÅ leveres med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Spesielt med tanke på at dette er billig støp fra Mexico er dette hinsides. For 65.500 får man omtrent hva man vil av dekk og felger fra øverste hylle, og som regel penger til overs.

Ellers i markedet koster 19" felger av samme eller bedre kvalitet som Cyclone 1500-2000 pr stk, mens Tesla skal ha 20.700 i tillegg til det Slipstream-felgene koster.


Havebigfun

Jeg oppfatter det slik at Tesla ikke ønsker å styre med hjulsett utover de som sitter på bilen. Leverer man den gamle bilen tilbake ved nykjøp vil det heller ikke ha med et ekstra hjulsett som kjøperen av bruktbilen antakelig kunne ha fått vesentlig billigere en de hjulene hun ender opp med.
De som må ha originale hjul sørger i allefall for mer på bunnlinjen- fint for shareholderne.

Cobos

Tenkte jeg kunne oppgi litt erfaring med Michelin X-Ice 19''.
Byttet ut Sottozero 2 dekk med disse. Støymessig oppleves de ikke spesielt mer stillegående enn Pirelli. Jeg har desverre ikke fått testet de på ordentlig utfordrende vinterføre her i Oslo, men de oppleves stabile på dårlig underlag. Antagelig er de mye bedre enn Sottozero som opplevdes tvilsomme på alt snø/is føre.
Men nå når det er noen få plussgrader i 70+km/t oppleves Michelin MYE dårligere i svinger. Tar man skarpe svinger fort må jeg holde rundt 20-30 km/t lavere hastighet med Michelin enn med Sottozero. Dermed skulle jeg gjerne kjørt videre med Sottozero, men kunnet byttet på 5min til Michelin når jeg trenger det... Så på snø er Michelin nok mye bedre, på Oslo hovedveier (som betyr snøfritt alt annet enn 1 dag i året) holder jeg faktisk en knapp på Sottozero....

Cobos

Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

BMW850

Samme erfaring som deg med Sottozero. Tredje vinteren med disse. Meget gode på bare veier men man må være ekstra påpasselig på krevende føre.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

Har lenge tenkt på å pulverlakkere 19" felgene som jeg bruker til vinterdekk i sort. Har ikke bestemt meg for matt eller blank. Noen som har tenkt over at disse felgene egentlig er ganske kule i sort? Heller ingen ulempe med originalfelger. Tror jeg går for sort blank  8)

Østfold felg-teknikk er vel stedet er det ikke?



P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Thor2014


Muffinman

Sottozero II har sikkert sine fordeler så lenge det ikke er glatt, men på slitt asfalt har jeg til gode å kjøre et dekk som sporer mer på TMS.

buylove

Hei!

Er det noen som har forsøkt og gå ned på dimensjonen på dekkene for og få bedre kjørekomfort?
Jeg  kunne tenkt meg og forsøke 235/50-19 for eksempel eller til og med 225/55-19.
Begge disse dimensjonene er innenfor kravene når det gjelder rulle omkretsen men blir de altfor myke i forhold til vekten på bilen?

TS
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

Lynet

Kan være en utfordring med 225/55-19 da de blir litt større slik at de kan få kontakt med innerskjermen foran.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

buylove

Hei!

Tror ikke det blir noe problem 225/55-19 er 2,48 cm høyere men er også smalere så det går nok greit.

TS
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

Muffinman


Thor2014


petersv

Hvis ikke akseltrykk delt på to overskrides, kan man visstnok se bort fra lastindeks i vognkort på m+s-dekk. Maks hastighet må vises fra førerpos. i en gul trekant el.lign.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA