Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

alda

Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Cowboystrekk

Ang varighet på vinterdekk antar jeg de varer endel lengre på snøføre enn på mye asfalt, spesielt de med myk gummi som R2 :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

rsomby

Spørsmål;

Jeg skal bytte til vinterdekk på samme felger som jeg bruker på sommerdekk (får ikke ta i de felgene jeg ønsker meg enda). Er det da mulig å flytte over TPMS eller må jeg ha et nytt sett TPMS?

Muffinman

Sensorene er jo montert på felgen, så om du bare skal bytte dekk trenger du ikke foreta deg noe. Sensorene kan du ta med deg over på ny felg senere.

Voll1

Mine bakre sommerhjul er oppbrukt og jeg behøver to nye dekk (framdekkene er fortsatt veldig gode). Har hittil kjørt GoodYear Eagle RS-A2 (originaldekk fra 2013). Ønsker å forsøke annet fabrikat. Egentlig er det vel ikke anbefalt å sette på 2 nye av annet fabrikat, men hva er ulempene? Sporing?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

turfsurf

Så lenge man holder seg til samme dekkdimensjon er det ikke så farlig å bytte parvis foran og bak
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

teslAudun

Hei

Ved omlegging til vinterdekk oppdager jeg at mange av hjulmuttrene er problematiske å få av/på. Hovedårsaken til dette er at jeg sannsynligvis har vært litt uforsiktig ved hjulskift, og løsnet/strammet muttere uten å påse at verktøyet har vært helt på. Mutterne har et slags metallomslag, det er dette som har blitt litt skjevt. Har noen kunnskap om pris for denne type muttere hos Tesla?
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

petersv

Kjent problem. Nye koster endel hos tesla. Det ligger en post ute her på forumet om noen rustfrie muttere i høy kvalitet som passer, hvis du søker.

Muffinman

Den posten er jeg interessert i. Dessuten er den ontopic i denne tråden, så legg gjerne info her om du finner :)

petersv

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. november 2016, klokken 15:39
Den posten er jeg interessert i. Dessuten er den ontopic i denne tråden, så legg gjerne info her om du finner :)

Tror du må spise litt mer valnøtter Gøran, skal være bra for hukommelsen ;)

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10607.75

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Forumhukommelsen er tidsbegrenset av kapasitetsmessige hensyn. Det er rett og slett ikke plass til mer, og fremdeles er jeg ikke lur  :-[

petersv

Hehe, jeg kan stikke innom de på Alnabru hvis jeg er på de trakter, så kan jeg rapportere tilbake. Det firmaet i UK virket jo veeldig kompetent, så kanskje det er lurt å fyre av en mail dit med spesifikasjonene på mutterne?

alda

Sitat fra: alda på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:01
Snart dags för mitt första hjulbyte på bilen - tips fra erfarna ägare på vad man bör tänka på? Bilen väger ju nästan 2,2 ton - min jekk klarer 2, men det ska väl gå bra?

Har funderat på att köpa elektrisk mutterdragare, någon som har tips på en bra? Såg att det var ett test i Dagbladet förra veckan, någon som har resultatet?
Hade trott att detta skulle vara en tung och svår jobb, men det visade sig var ENKLARE än på en Citroen C-Zero!  :o
I och med att bilen er så låg så tar ju jekken med en gång (till skillnad mot på C-Zero där man måste ha något emellan för att jekken skal lyfta bilen tillräckligt högt), og hjulen var mycket enkla att få av (fördel med ny bil och helt nya hjul...). Kan bekräfta att man har gjort en bra jobb på Tesla med hjulmontering, det krävdes identiskt med kraft för att lossa alla bultar hela vägen runt.

Har läst i denna tråd att Landsail lager bra och prisvärda däck, som kan vara svåra att få tag på, hittade denna annons på Finn för dom som är ute efter nya sommardäck:
https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=76257888
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA