Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

tonl

Kjørte med R2 ifjor og ContiCV6 år. Enig at ContiCV6 er stivere. Nå har jeg bare kjørt ca 1000km med Conti-dekkene. Håper den blir litt "mykere" når dekkene er kjørt noe lengre. Nokian R2 syns jeg blir litt for myk for Tesla. Håper det finnes noe mellom R2 og Conticv6. I svingene oppfører bilen seg bedre med conti-dekkene enn R2.

Øggen

Da var årets dekktest her:
http://www.tv2.no/broom/8639190/

Ikkje uventa resultat, men ej kjøre testvinner i "piggfritt klassen."
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

rsomby

Bestilte CVC6 fra dekkonline.com i dag til 9800kr. En grei pris.

Ole Magnus Strømmen

Landsail til 85 rwd - får litt tyn på testen til motor - men er folket her positive?

Thor2014

Sitat fra: Ole Magnus Strømmen på søndag 09. oktober 2016, klokken 21:11
Landsail til 85 rwd - får litt tyn på testen til motor - men er folket her positive?
De er nok ganske dårlige på snø og is.
Bor du i Bergen og ikke skal til fjells er det sikkert OK.

fonberg

Sitat fra: tonl på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:37
Håper det finnes noe mellom R2 og Conticv6.

Svaret på det er ja: Michelin X-Ice Xi3.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

o.b.lix

Sitat fra: Ole Magnus Strømmen på søndag 09. oktober 2016, klokken 21:11
Landsail til 85 rwd - får litt tyn på testen til motor - men er folket her positive?

Var det ikke sommerdekk Landsail var god på og ikke vinterdekk?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Sitat fra: Øggen på torsdag 06. oktober 2016, klokken 21:03
Da var årets dekktest her:
http://www.tv2.no/broom/8639190/

Ikkje uventa resultat, men ej kjøre testvinner i "piggfritt klassen."

Artig at jeg ved en tilfeldighet gikk fra forrige testvinner (Nokian R2) til årets testvinner (CVC6). Fremdrift får jeg ikke sammenlignet pga 2wd vs 4wd, men generelt grep skal jeg ganske raskt få en følelse av om er det samme med CVC6 som med R2.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Sitat fra: Ole Magnus Strømmen på søndag 09. oktober 2016, klokken 21:11
Landsail til 85 rwd - får litt tyn på testen til motor - men er folket her positive?
De er mellomeuropeiske dekk, dvs bra i europa med mye bar veg og noe snø, dårlig her hjemme. På sommeren har landsail gode dekk, men vinterstid bør man velge nordiske vinterdekk :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Afterburner

PH Turbin 19 med Conti 6 piggfri. Synes det ble bra jeg  :)

























____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

lunitiks

La om til Hakka8 idag. Positivt overrasket over forbruket; 180Wh/km, pent vær og +2*C
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TeslaSvein63

Hei.
Er svært nysgjerrig på om det er noen som har prøvd / erfaring med           Kuhmo Wintercraft WP71?
Man får tak i disse til 1400 pr stk.

Cobos

Jeg har nå låst dekktesten til øyet blir stort og vått, og kom vel fram til at jeg antagelig burde kjøpe Goodyear Ultragrip Ice 2 om mine nye vinterdekk. Jeg kjører ikke på fjellet, men nesten utelukkende i Oslo og har egentlig vært OK fornøyd med Pirelli dekkene med tanke på hvor lite snø de har sett. De er nå nede i 4mm så tenker jeg uansett bør bytte de ut, og derfor jeg ser på nye piggfrie dekk. Ulempen med Goodyear er at det dekket ikke leveres i 19 tommer ser det ut som. Dermed står jeg tilbake med Contentintal ContiVikingContact 6 og Michelin Ice-X XI3. Det er med andre ord spesielt våt asfalt som er min skrekk, krav om høy fart (kjører typisk en tur på autobahn med vinterdekk), og grei fremkommelighet på snø de få gangene det dukker opp. Hvilken av disse er mest slitesterk og hva er folkets tips?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

TeslaSvein63

Jeg prøver her.
Hei.
Prøver å bestille dekk hos dekkleader.com.  Kommer ikke lengre en til betaling. Har prøvd alt. Epost er registrert og leveringsadresse er også kommet med, men får ikke noe kodeord tilbake på epost og dermed får man ikke sluttført. Noen med innspill og erfaring her?

Toltar

Etter to sommersesonger med P85D har jeg testet både PS2 og PSS som sommerdekk. 245 foran og 265 bak.

Sommer 2015:
Bilen kom utlevert med PS2 og de satt på hele sommeren. Da høsten kom og det skulle legges om var bakdekkene på corden med mye skjevslitasje og framme var det også klart for å byttes. Det var kjørt omlag 30000 km på disse.

Sommer 2016:
Kjøpte 4 nye PSS gjennom Tirendo, måtte vente litt på dekkene da tullen holdt de igjen til riktige papirer var kommet. Gjennomførte derfor bytte til sommerdekk litt sent, og det ble kjørt omlag 25000 km på sommerdekkene 2016. På bakdekkene var det en del slevslitasje, men ingen problem å kjøre på disse hele sesongen 2017, foran var det knapt noen forskjell på fra de ble satt på. Foran holder sannsynligvis ut sommeren 2018 før de må byttes.

Konklujon:
PSS holder mye lengre enn PS2, sannsynligvis på grunn av hardere gummiblanding og forsvarer dermed den høyere prisen som man betaler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA