Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

cstromme

Og hva med General Altimax Sport? Ser disse er oppført til 71db, mens Continental sine ContiSport er på 72db. Og godt under halve prisen.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:22
Fikk tilbud fra MittDekkhotell om å bytte vinterdekkene bak, Hakka R2 (har gått tre sesonger).  2 750,- pr dekk ink MVA virker ikke så ille for R2?  De skal i tillegg ha et par hundrelapper for jobben.
Ser at Megahjul.com skal ha 4 805,- for begge dekkene, ferdig montert på felg her i Oslo.  Det blir jo nesten 900 kr billigere.  Noen som har erfaring med Megahjul.com?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Cowboystrekk

Sitat fra: cstromme på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:11
Ser ut til at det ene dekket vårt har en liten lekkasje, så nå må vi muligens bytte alle i år. :(

Er LEXANI LX-TWENTY 102W det beste valget? ContiSilent ser ikke ut til å eksistere i 19".
et mer annerkjent og rimelig dekk som har gjort det bra i tester er nexen nfera su1 102. Tror jeg ville valgt det foran lexani.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cstromme

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 30. august 2016, klokken 20:46
Sitat fra: cstromme på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:11
Ser ut til at det ene dekket vårt har en liten lekkasje, så nå må vi muligens bytte alle i år. :(

Er LEXANI LX-TWENTY 102W det beste valget? ContiSilent ser ikke ut til å eksistere i 19".
et mer annerkjent og rimelig dekk som har gjort det bra i tester er nexen nfera su1 102. Tror jeg ville valgt det foran lexani.

Så mellom LEXANI LX-TWENTY 102W, GENERAL ALTIMAX SPORT 98Y og NEXEN N FERA SU1 102Y XL... Så Nexen?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Snakker vi 19" her? Med mindre sportslige egenskaper er viktig ville jeg faktisk kjøpt Landsail på nytt. P85``en i signaturen går på slike. Dessverre ser det ut som man må planlegge kjøp av disse en tid i forveien, og snappe opp de man trenger når de er tilgjengelig en kort periode i en eller annen (nett)butikk.

petersv

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. august 2016, klokken 19:41
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:22
Fikk tilbud fra MittDekkhotell om å bytte vinterdekkene bak, Hakka R2 (har gått tre sesonger).  2 750,- pr dekk ink MVA virker ikke så ille for R2?  De skal i tillegg ha et par hundrelapper for jobben.
Ser at Megahjul.com skal ha 4 805,- for begge dekkene, ferdig montert på felg her i Oslo.  Det blir jo nesten 900 kr billigere.  Noen som har erfaring med Megahjul.com?

De er greie de. Fikser det meste og bra priser på R2.

Cowboystrekk

Sitat fra: cstromme på tirsdag 30. august 2016, klokken 21:20
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 30. august 2016, klokken 20:46
Sitat fra: cstromme på tirsdag 30. august 2016, klokken 13:11
Ser ut til at det ene dekket vårt har en liten lekkasje, så nå må vi muligens bytte alle i år. :(

Er LEXANI LX-TWENTY 102W det beste valget? ContiSilent ser ikke ut til å eksistere i 19".
et mer annerkjent og rimelig dekk som har gjort det bra i tester er nexen nfera su1 102. Tror jeg ville valgt det foran lexani.

Så mellom LEXANI LX-TWENTY 102W, GENERAL ALTIMAX SPORT 98Y og NEXEN N FERA SU1 102Y XL... Så Nexen?
nexen har gjort det bra i diverse tester. General finner jeg lite om.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Elektrolytt

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 24. august 2016, klokken 10:30
Bare nevner det; Dekkmann kommer med en superkampanje kun til TOCN medlemmer om litt. Vi hadde et oppfølgingsmøte igår. Dekkpakkene vil dessuten være TÜV-sertifiserte! Skadegaranti, dekkhotell, fri hjulskift, etc. er selvsagt fortsatt inkludert.  Dette gjelder både Model X og Model S. Stay tuned!

PS! En overraskelse vil også bli annonsert... ;)



http://www.tocn.no/medlemsfordeler-dekkmann/

Noe nytt om tilbudet som skulle komme fra Dekkmann?

rsomby

Skal hente ut ny bil snart og de leverer visst ut biler med Michelin Primacy 3 på 19" for tiden. Er det noen som har erfaringer med dette dekket? 

Strengt tatt syntes jeg Tesla burde skaffe de beste dekkene i klassen til en så stor og dyr bil, eller kanskje det kunden ønsket, men men.  Nokian R2 på vinterføre f.eks var jeg ikke mye fornøyd med på gamlebilen.

Øyvind.h

#1704
Nokian R2 kom jo opprinnelig på plass grunnet et unisont krav fra kundene. De ville ha det beste piggfrie dekket, og mange mente det var Nokian R2.
Tesla, og en del av kundene mente R2 ble for mykt. Personlig syntes jeg dekket var mykt ved høye temperaturer, men også der helt OK til å være vinterdekk. Og R2 var ekstremt bra ift fremkommelighet. Totalt sett var jeg meget fornøyd med R2 og ville valgt det igjen til rwd. Til 4wd derimot skal jeg nå teste CVC 5.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: rsomby på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:12
Skal hente ut ny bil snart og de leverer visst ut biler med Michelin Primacy 3 på 19" for tiden.

Jeg fikk Michelin Pilot Sport 3 på min, men Primacy 3 koster det samme og er nesten likt, litt mykere og mer komfortabelt. PS3 er gode dekk, men bråker litt, jeg vil velge Primacy 3 neste gang.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rsomby

Primacy høres bra ut. På vinter ville jeg valgt X-Ice3. Får se om jeg går for en 3 parts leverandør av vinterhjul.

o.b.lix

Jeg har X-ice 3 på vinter og er meeeget fornøyd
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: rsomby på tirsdag 13. september 2016, klokken 11:12
Skal hente ut ny bil snart og de leverer visst ut biler med Michelin Primacy 3 på 19" for tiden. Er det noen som har erfaringer med dette dekket? 

Strengt tatt syntes jeg Tesla burde skaffe de beste dekkene i klassen til en så stor og dyr bil, eller kanskje det kunden ønsket, men men.  Nokian R2 på vinterføre f.eks var jeg ikke mye fornøyd med på gamlebilen.

Hva som er "best" er jo veldig individuelt og avhengig av hva du legger vekt på. Selv har jeg Nokian R2 og kommer til å kjøpe de på nytt.
På sommerdekk vil noen legge vekt på rullemotstand, noen på støy og noen på veigrep. Ingen dekk er best på alt.  Selv har jeg valg Michelin Pilot SuperSport som 21" sommerdekk, de er bra på stort sett alt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Jeg har kjørt 50.000+ på R2 (P85). Den går nå på Hakka 8 og er rattet av samboeren min. 85D``en ble levert med Sottozero II, og jeg kom meg så vidt helskinnet gjennom forrige vinter med disse - mest fordi vi har en skikkelig skodd bil i tillegg. Skal slite ut Pirelliene i høst/vinter/vår, så blir det utvilsomt R2 på 85D``en til neste vinter. Suverene vinterdekk med lavest rullemotstand, og mykheten de kritiseres for er bare plagsom når man bruker kreftene i bilen eller kjører friskt. Om vinteren er jeg mest opptatt av å holde meg på veien, og dermed blir ikke denne negative siden ved R2 et tema i det hele tatt for min del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA