Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

cstromme

Nå har vel de originale dekkene kun vart 3 sesonger. Kunne kjørt på de neste år og, men syns det er greit å bytte før de blir for slitt.

Da burde vel Conti kanskje vare iallefall 2 sesonger?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Jeg er fryktelig spent på flere erfaringer med dette:
http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Lexani-LX-TWENTY-245_35-R21-96W-XL&details=Ordern&typ=R-283026&cart_id=76175341.129.13932&ranzahl=4&Breite=245&Herst=Lexani&Quer=35&Felge=21&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard

Tør ikke anbefale det på generelt grunnlag da jeg har støydempet  og at jeg ikke har testet andre 21" dekk på samme bil, men som nevnt ble det roligere under 60 og ca det samme som originale 19" PS3 med disse. Og forbruket taler jo for seg selv.

Noen som tar sjansen? De koster jo ikke skjorta heller  :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: cstromme på søndag 28. august 2016, klokken 11:35
Nå har vel de originale dekkene kun vart 3 sesonger. Kunne kjørt på de neste år og, men syns det er greit å bytte før de blir for slitt.

Da burde vel Conti kanskje vare iallefall 2 sesonger?
Er også litt avhengig hvor mange km du legger i en enkelt sesong :-) Min sesong er f.eks ca 20.000km for både sommer- og vinterdekk

BMW850

Sitat fra: Muffinman på søndag 28. august 2016, klokken 11:55
Jeg er fryktelig spent på flere erfaringer med dette:
http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Lexani-LX-TWENTY-245_35-R21-96W-XL&details=Ordern&typ=R-283026&cart_id=76175341.129.13932&ranzahl=4&Breite=245&Herst=Lexani&Quer=35&Felge=21&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard

Tør ikke anbefale det på generelt grunnlag da jeg har støydempet  og at jeg ikke har testet andre 21" dekk på samme bil, men som nevnt ble det roligere under 60 og ca det samme som originale 19" PS3 med disse. Og forbruket taler jo for seg selv.

Noen som tar sjansen? De koster jo ikke skjorta heller  :)

Har ingen problem med å forsøke disse når jeg skal bytte ut mine 21". Til nesten 1/3 av prisen er det absolutt verdt ett forsøk :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Veggen

Eller disse Achilles dekkene:
http://www.megahjul.com/nb/content/achilles-atr-sport-2-suverent-sommerdekk-på-tesla-s

Litt fristet til å prøve, men problemet med disse kina dekkene er som regel dårlig våtgrep, særlig ved lavere temperaturer, altså typisk norsk høstvær.

Litt kjipt å ha spart noen tusenlapper den dagen man ligger i grøfta eller har kjørt på en unge pga noen meter lengre bremselengde...

Muffinman

Megahjul skriver om Lexani også:
http://www.megahjul.com/nb/content/lexani-lx-twenty-performance-sommerdekk-med-lite-st%C3%B8y-og-sporing
Nødbrems på våt asfalt har jeg fått testet, og det virker veldig bra.

Wilma

Jeg kjører nå ContiSilent og var overbevist om at ville også bli mine neste dekk men jeg må si at jeg nå er i tvil.
Lexani-dekkene ser jo veldig bra ut og de er jo i en annen verden prismessig.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

OleJA

Sitat fra: Veggen på søndag 28. august 2016, klokken 16:34
Eller disse Achilles dekkene:
http://www.megahjul.com/nb/content/achilles-atr-sport-2-suverent-sommerdekk-på-tesla-s

Litt fristet til å prøve, men problemet med disse kina dekkene er som regel dårlig våtgrep, særlig ved lavere temperaturer, altså typisk norsk høstvær.

Litt kjipt å ha spart noen tusenlapper den dagen man ligger i grøfta eller har kjørt på en unge pga noen meter lengre bremselengde...

Fra FB: 'Tesla Owners Club Norway':

 
Da har jeg testet Achilles ATR SPORT 2 dekk på bilen min. Dette er billigdekk til under 2000kr pr.dekk ferdig montert. For å si det sånn, man får det man betaler for. Disse dekkene fungerte greit de første 1000km på både tørr og våt asfalt, men etter 1000km: LIVSFARLIG på våt asfalt! Ekstremt dårlig feste! Ikke gjør samme feil som meg og kjøp disse dekkene, selv om Megahjul (iflg dem selv) har fått gode tilbakemeldinger fra Teslaførere om disse dekkene. Noen andre som har tilsvarende erfaring med disse dekkene?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Så denne, ja. Minner om mine erfaringer med originalleverte Continental 5P på P85``en våren 2014, men de var muligens feilvare.

Har kjørt 6000 på Lexani nå og har ingen negative erfaringer så langt. Holder de på egenskapene videre kjøper jeg samme dekk neste gang.


eadie

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. august 2016, klokken 10:10
Så denne, ja. Minner om mine erfaringer med originalleverte Continental 5P på P85``en våren 2014, men de var muligens feilvare.

Har kjørt 6000 på Lexani nå og har ingen negative erfaringer så langt. Holder de på egenskapene videre kjøper jeg samme dekk neste gang.

Hva er sammenlikningsgrunnlaget ditt på dekk, dvs hva kjørte du på FØR Lexani?
Jeg irriterer med grønn over GoodYear Eagle RA-A2 som jeg synes rumler fælt på norsk grov asfalt.

Jeg kjører lite, 12-15000 pr år, så tåler å kjøpe dekk som slites raskt, da jeg likevel skifter etter 2 sesonger.
Vurderer ContiSilent opp mot Lexani, men er usikker.
For meg er egenskaper på våt vei viktig (bor i Bergen....) samt støy ekstremt viktig.

----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Muffinman


o.b.lix

Husk også at dB oppgitt av produsenter etter EU-norm er IKKE målt for norske forhold. Snakket med en som jobber med dekk og de hadde målt 10dB forskjell inni bil på ulike merker, alle med samme dB-merking.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

tomrh

Man ruller dekk på en trommel for å måle rullemotstand for EU merking. Regner med de måler støy på samme måte? En jevn ståltrommel vil ikke avsløre hvordan dekket responderer støymessig på ulike underlag.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

cstromme

Ser ut til at det ene dekket vårt har en liten lekkasje, så nå må vi muligens bytte alle i år. :(

Er LEXANI LX-TWENTY 102W det beste valget? ContiSilent ser ikke ut til å eksistere i 19".
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Tuxedo

Fikk tilbud fra MittDekkhotell om å bytte vinterdekkene bak, Hakka R2 (har gått tre sesonger).  2 750,- pr dekk ink MVA virker ikke så ille for R2?  De skal i tillegg ha et par hundrelapper for jobben.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA