Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

kimnaess

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. juli 2016, klokken 18:21
Legge om gummi to ganger i året høres fryktelig tungvindt ut.

Jeg har dekkhotell idag, så gjør ingenting annet enn å levere bilen og få den tilbake med nye hjulsett.

Spørsmålet er om det er litt smartere økonomisk, samt kvalitet ved balansering hver sesong og kunne få kjøpe seg nye felger hvert 5 år

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg spør siden jeg har hatt 4 Teslaer siden 2012  8) Mest nysgjerrighet, hvorfor ha to felgsett egentlig. Enkelhet? 
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Muffinman

Kan jo ha to biler. En med sommerhjul og en med vinter :-)

petersv

For å kunne legge om selv, bytte til annet hjul hvis du punkterer pluss lippe slitasje fra stadig omlegging av gummi.

Trustno1

Sommerdekkene mine nærmer seg utslitt og jeg er på utkikk etter nye. Har lest litt i tråden her, men den begynner å bli så lang at jeg ikke orket å gå igjennom alt :)

Vil noen anbefale meg dekk til min P85DL på 19" felg?
Kriterier etter prioritert rekkefølge:
- Støysvakt
- Rullemotstand
- Kjøreegenskaper
- Økonomi (Pris/slitestyrke)

NB, selv om økonomi står på bunnen er det ikke aktuelt med ett dekk som er utslitt etter kort tid.
-


fonberg

Første post i tråden holdes oppdatert med anbefalte dekk mm.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Powerflux

Sitat fra: Trustno1 på mandag 01. august 2016, klokken 11:27
Sommerdekkene mine nærmer seg utslitt og jeg er på utkikk etter nye. Har lest litt i tråden her, men den begynner å bli så lang at jeg ikke orket å gå igjennom alt :)

Vil noen anbefale meg dekk til min P85DL på 19" felg?
Kriterier etter prioritert rekkefølge:
- Støysvakt
- Rullemotstand
- Kjøreegenskaper
- Økonomi (Pris/slitestyrke)

NB, selv om økonomi står på bunnen er det ikke aktuelt med ett dekk som er utslitt etter kort tid.
-
Muffinman er vist i gang med å teste ut Landseil UHP588.
Har så langt bare lest positive tilbakemeldinger så det burde absolutt vurderes!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

OleJA

Sitat fra: Powerflux på mandag 01. august 2016, klokken 12:54
Muffinman er vist i gang med å teste ut Landseil UHP588.
Har så langt bare lest positive tilbakemeldinger så det burde absolutt vurderes!
Har forsøkt å finne disse dekkene hos diverse dekksjapper, uten hell så langt.
Ser på tidligere poster at de ser ut til å forsvinne fra vareutvalget like
fort som de dukker opp.

Noen tips om hvor disse er å få tak på nå?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Kilroy

Har selv kjørt over 8000 km på Landsail dekkene nå og er veldig fornøyd, lavt forbruk og lav støy i forhold til originale Good Year.

Jeg kjøpte de via interdekk.no, men ser ut til at de er tomme igjen nå, du kan sjekke på finn.no:
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=73152837



Sitat fra: OleJA på mandag 01. august 2016, klokken 13:00
Sitat fra: Powerflux på mandag 01. august 2016, klokken 12:54
Muffinman er vist i gang med å teste ut Landseil UHP588.
Har så langt bare lest positive tilbakemeldinger så det burde absolutt vurderes!
Har forsøkt å finne disse dekkene hos diverse dekksjapper, uten hell så langt.
Ser på tidligere poster at de ser ut til å forsvinne fra vareutvalget like
fort som de dukker opp.

Noen tips om hvor disse er å få tak på nå?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Muffinman

Har ikke fått kjørt så veldig mye med Landsail i alle fire hjørner, men så langt er inntrykket at støynivået er veldig moderat. Har ikke vært på langtur, men forbruket ser også ut til å være veldig hyggelig men det gjenstår å teste skikkelig. De er oppgitt med en veldig høy slitestyrke, om det stemmer i praksis gjenstår å se. Har hatt en nødbrems for vilt på våt vei, og jeg ble overrasket over hvor bra grepet var.

Det jeg tror du ofrer med disse er "kjøreegenskaper" hvis du med det mener egenskaper til sportslig kjøring. I testen hvor de slo Michelin ble det også påpekt at styrefølelsen var litt dårlig. Til gjengjeld får du i rikt monn på de andre parametrene.

Følg med på Interdekk, de har hatt de inne med jevne mellomrom.

Trustno1

Takk for tips. Har tittet litt på Landsail dekkene og vurderer disse.

Med kjøreegenskaper tenkte jeg mest på bremselengde, samt at de ikke må føles helt "båt" ut i svingene. De må også gi bra grep under aks siden dette er en P85DL. Men noe fryktelig "sportslig" kjøring er jeg ikke ute etter. Driver ikke med banekjøring :)

Økonomi burde kanskje stått litt høyere på lista mi siden jeg kjører ca 50k km/år.

Muffinman

Vet ikke helt hvordan de føles i svingene (ikke prøvd) eller hvordan de vil oppføre seg med kreftene som slippes løs fra stillestående med en PD, men jeg _vet_ at de ikke er like stive som de originale PS3-dekkene. Ville regnet med å måtte gi litt på disse områdene, og eventuelt tatt det som en positiv overraskelse om de skulle fungere bra her også.

Muffinman

Samboer på langtur i P85 m/Landsail, og hun rapporterer om forbruk på 161wh/km fra Averøy til Klett. Denne bilen har aldri vært kjørt med så lavt forbruk på sommerdekk før. Videre merker hun at det er vesentlig stillere i bilen nå.

Kilroy

Nå kjenner jeg selvfølgelig ikke din samboer, men generelt når damer påpeker slike forbedringer, så finnes det knapt bedre "vitne". Damer flest bryr jo seg katta om bil, så tar dette som ett veldig godt tegn  :) Samsvarer også med mine opplevelser av disse dekkene, skal aldri ha noe annet på den!
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Muffinman

Må vel innrømme at jeg ringte og ba henne lese av forbruket, men hun hadde merket at kilometrene hadde minket saktere enn tidligere og at støynivået var lavere - helt selv :)

Hun var nok i utgangspunktet ikke spesielt bilinteressert men etter at dette ble hennes bil tok det seg kraftig opp. Og det er ikke umulig at hun er litt "miljøskadd" heller :)

Sjøhyene

Har 4stk R2 vinterdekk som nå har litt over 5mm igjen på alle dekka. Tenkte i våres at jeg skulle bytte til to nye bak når høsten kom, men lurer på nå om jeg skal tyne dem for det de er verdt. Har lest meg til at kvaliteten på disse dekkene skal holde seg bra ned til minimum 3,5mm.

Økonomi er et tema så om jeg kan få en sesong til ut av de så er det gull. Kommer til å kjøre forsiktig med de for å bevare mønsterdybde lengst mulig, samt sjekke mønsterdybde regelmessig. Noen erfaringer eller meninger rundt dette?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA