Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

OleBrumm

Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 12. april 2016, klokken 18:49
Ja, 12500 pluss mva inkludert dekk - da har du gjort en god deal!

Dekkmann på Skjetten kan selge meg dem for 3800,- eks mva, kun felgene. Ifølge dem var fullpris over 6000,- eks mva.

Noen som har TSW Bathurst? Som kan legge ut bilde? Setter pris på om du legger ut bilde når du får dine, 70D

Her har du ett bilde:-)
VOSSEN VFS2 22" (22*9/22*10.5)     FALKEN FK453  245/30 & 295/25    LOWERING LINKS

70D

Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 12. april 2016, klokken 18:49
Ja, 12500 pluss mva inkludert dekk - da har du gjort en god deal!

Dekkmann på Skjetten kan selge meg dem for 3800,- eks mva, kun felgene. Ifølge dem var fullpris over 6000,- eks mva.

Noen som har TSW Bathurst? Som kan legge ut bilde? Setter pris på om du legger ut bilde når du får dine, 70D

Skal gjøre det. Har midnight silver og med mørke felger håper jeg det blir bra. Dekk er forventet inn først 12 mai så laaang ventetid :(

kjolnerdomen

Noen som har noen erfaring med Vredestein Ultrac Vorti? Har fått ett godt tilbud på TSW Bathurst med disse i 245/40-20.

Lurer også på om jeg evt. skal gå for 285/35-20 bak og 245/40-20 foran - noen som kam komme med fordeler/ulemper? Bortsett fra at det blir vanskelig å rullere hjulene ifht. slitasje. Vil det gå noe særlig utover rekkevidde, for eksempel?

Cookie Monster

Jeg har 21 med 285 bak. På samme strekning til og fra jobb og temp ligger jeg på ca 10-15 wh/km mer enn på 19" vinterdekkene.
Har Pilot Super Sport som ikke er de dekkene som ruller lettest.
2015 P85D

rovervest

Hei.
Noen som har erfaring med Zito WP111, ser at noen mener disse felgene ikke er solid nok for TMS.

Skjøteledning

Er det noen som har Nokian Hakka Black 19" på en Model S?
Hadde de dekkene på en tidligere bil og var veldig fornøyd.
Lurer på hvordan de subjektivt er støymessig og hvordan de føles på en Model S.

Har Michelin Pilot Sport 19", standard fra fabrikk. Ikke fornøyd med verken rullemotstand eller støy.
Har 70 D.


kjolnerdomen

Da ble det TSW Bathurst i gunmetal på meg 245/40-20 foran og 285/35-20 bak. Vredestein Ultrac Vorti dekk.

Bilde kommer når jeg får dem - forhåpentligvis mot slutten av uka.

70D

Sitat fra: kjolnerdomen på mandag 18. april 2016, klokken 16:55
Da ble det TSW Bathurst i gunmetal på meg 245/40-20 foran og 285/35-20 bak. Vredestein Ultrac Vorti dekk.

Bilde kommer når jeg får dem - forhåpentligvis mot slutten av uka.

Blir spennende. Har du en ca. pris på hele pakken? Jeg vurderte også vredstein men tror ikke dekkmann hadde de.

kjolnerdomen

Sitat fra: 70D på mandag 18. april 2016, klokken 17:45
Sitat fra: kjolnerdomen på mandag 18. april 2016, klokken 16:55
Da ble det TSW Bathurst i gunmetal på meg 245/40-20 foran og 285/35-20 bak. Vredestein Ultrac Vorti dekk.

Bilde kommer når jeg får dem - forhåpentligvis mot slutten av uka.

Blir spennende. Har du en ca. pris på hele pakken? Jeg vurderte også vredstein men tror ikke dekkmann hadde de.

Ca 28000,- inkl tpms og montering. Ca 1000,- mindre om jeg hadde valgt 245/40-20 rund baut, men da hadde jeg måtte vente til midten av mai...

OnlyOne

Kan du legge ut et bilde av bilen din med VFS/1, cookie monster? Vurderer de felgene selv..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Cookie Monster

#1510
Sitat fra: OnlyOne på onsdag 20. april 2016, klokken 22:31
Kan du legge ut et bilde av bilen din med VFS/1, cookie monster? Vurderer de felgene selv..

Har ikke fått tatt noen gode bilder enda. Har bare ett i lyset og tok 2 stk i garasjen nå. Men er ganske mørkt, men ser vel greit hvordan det er :)

Kjøpte de forresten hos Tempe Dekkservice. Veldig bra service hos de :)

2015 P85D

OnlyOne

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman


shufu

Hei,

Tenkte å lage en ny tråd men kanskje det passer best her.
Min model S bestilling (bestilt 2 dager før facelift) blir låst i morgen og lurer på om jeg bør bestille vinter hjul hos tesla eller vente.
Vet dere hvor mye koster det å etterbestille hos Telsa?
Er ikke sikkert hva er best:
- kjøpe vinterdekk fra tesla og håpe å få slipstream felger (sansynnligvis, og det vil hjelpe litt med rekkevidde).
- kjøpe hos dekkman (polar felg for eksempel) og spare 3 000 nok. også jeg kan vente om vinter og få disse montert direkte på bilen...

Jeg er litt bekymre også at Tesla kan være vanskelig med "uoriginal" felger...
men hos dekkman, man får også god garanti på dekk, gratis dekkhotel først sesong...

Setter pris på dere råd/anbefaling. Takk.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

RonnyØ

Sitat fra: shufu på fredag 22. april 2016, klokken 00:17
Hei,

Tenkte å lage en ny tråd men kanskje det passer best her.
Min model S bestilling (bestilt 2 dager før facelift) blir låst i morgen og lurer på om jeg bør bestille vinter hjul hos tesla eller vente.
Vet dere hvor mye koster det å etterbestille hos Telsa?
Er ikke sikkert hva er best:
- kjøpe vinterdekk fra tesla og håpe å få slipstream felger (sansynnligvis, og det vil hjelpe litt med rekkevidde).
- kjøpe hos dekkman (polar felg for eksempel) og spare 3 000 nok. også jeg kan vente om vinter og få disse montert direkte på bilen...

Jeg er litt bekymre også at Tesla kan være vanskelig med "uoriginal" felger...
men hos dekkman, man får også god garanti på dekk, gratis dekkhotel først sesong...

Setter pris på dere råd/anbefaling. Takk.

Hadde jeg fått bekreftet slipstream, så hadde jeg gått for det. Hvis det var usikkert om man fikk det, lett polar. Glem det styret mtp garanti, dem har ingen sak der.
Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA