Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

dundun

Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Cowboystrekk

Sitat fra: morpheos på torsdag 31. mars 2016, klokken 16:35
Viser seg at det ikke var så rart at jeg ikke fant PremiumContact som 21", det finnes nemlig ikke. Dekkene som havnet på bilen var SportContact5. Fornøyd så langt med dekkene, men ikke helt med presisjonsnivået hos selger..CSC5 er uansett et bra dekk. Et av de som skårer høut i mange tester og blant brukere og dermed havna på anbefaltlista i førstepost :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

morpheos

Sitat fra: Cowboystrekk
CSC5 er uansett et bra dekk. Et av de som skårer høut i mange tester og blant brukere og dermed havna på anbefaltlista i førstepost :)

Joda. Mistenker dog at de bevisst namedroppet et dekk som har vunnet mange tester i det siste, og som gjør det vanskeligere å sammenligne priser. Prisen de ville ha for CSC5 lå ca. 800 kr per dekk over f.eks. dekkonline.

TRM

Noen som har prøvd Landsail LS588 over tid, og kan si noe om egenskapene (støy, rullemotstand, kjøreegenskaper)?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Cowboystrekk

Det er vell en håndfull brukere her som har sagt de har kjøpt ls588. Bonkers kan du sende en pm? Han har hatt dem lenge :)

Muffinman

Har satt to foran på P85``en i signaturen i vår. Så langt kjennes de greie ut, men har ikke kjørt nok til å gi noen særlig tilbakemelding på egenskapene. Imidlertid har jeg testet relativ hard brems på halvtørr asfalt ved lave temperaturer, og der overrasket de med å sitte som klistret. Lover godt!

Mao

Godt mulig Landsail er bra dekk i forhold til prisen, men jeg stoler ikke på dekkmerkingen som er oppgitt av produsenten. Ifølge produsenten er både LS 388 og LS 588 helt i toppklasse hva angår støy, rullemotstand og grep på vått føre, men i årets dekktest hos NAF får LS 388 dårlig score. Der kommenteres bl.a. at "Støyen er høyest av alle dekkene og det ruller tyngre enn de fleste."

Sammenlignet med data på premium-dekk som koster 3-4 ganger så mye virker rett og slett de data som Landsail oppgir usannsynlig gode.

https://www.motor.no/tester/dekktester/sommerdekktest-2016/landsil-ls-388/
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Muffinman

Artikkelen tester jo Landsil, ikke Landsail. Kanskje en billig kinakopi av kinadekket  ;D

Her er ihvertfall UHP588 som er aktuelt på TMS:
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2015/landsail-ls-588-uhp/

Cowboystrekk

Sitat fra: Mao på søndag 03. april 2016, klokken 20:37
Godt mulig Landsail er bra dekk i forhold til prisen, men jeg stoler ikke på dekkmerkingen som er oppgitt av produsenten. Ifølge produsenten er både LS 388 og LS 588 helt i toppklasse hva angår støy, rullemotstand og grep på vått føre, men i årets dekktest hos NAF får LS 388 dårlig score. Der kommenteres bl.a. at "Støyen er høyest av alle dekkene og det ruller tyngre enn de fleste."

Sammenlignet med data på premium-dekk som koster 3-4 ganger så mye virker rett og slett de data som Landsail oppgir usannsynlig gode.

https://www.motor.no/tester/dekktester/sommerdekktest-2016/landsil-ls-388/
Støy er testet ved et gitt føre, type veg etc. Nokian R2 kommer dårlig ut på støykarakter, dog kommer den bedre ut i det virkelige liv ifølge de som kjører det her inne :) 588-dekket kommer godt ut i det virkelige liv og. LS388 om det er landsail sitt så kommer dette dårligere ut i tester, det vi anbefaler her er det litt dyrere og bedre dekket 588 :)

TRM

4 stk Landsail LS588UHP innkjøpt, påmontert PH Turbin ll Edition.
Oppdaterer tråden med erfaringer etterhvert.

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Cowboystrekk

Fint om du kommer med erfaringer etterhvert :) Zneip på forumet sa han skulle kjøpe et sett han og. Bonkers hadde vært fornøyd med sine, men bytta til annen felgdim så ikke hatt dem på ei stund.

Xirius

Sitat fra: TRM på mandag 04. april 2016, klokken 12:29

Knall!

Tenkte jeg skulle gå for Landsail jeg også.
Noen som har erfaringer med  Skedsmo Bilvask og Bilpleie?
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=72294292&fks=72294292
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

TRM

Sitat fra: Xirius på tirsdag 05. april 2016, klokken 15:26
Sitat fra: TRM på mandag 04. april 2016, klokken 12:29

Knall!

Tenkte jeg skulle gå for Landsail jeg også.
Noen som har erfaringer med  Skedsmo Bilvask og Bilpleie?
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=72294292&fks=72294292
Det har jeg! Det var der jeg kjøpte hjulsettet mitt! ☺️
Har ingenting å utsette på de. Hyggelig folk, og et ryddig oppgjør.

Tror dessverre at de har gått tom for Landsail, men hør med de. Felger har de på lager.

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Xirius

Flott!

Er det sånn at det er to forskjellige rotasjoner på turbinfelgene, eller er alle like? (For da blir det vel en side hvor hjulene snurrer "feil" vei?)
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

Muffinman

PH Turbin er like, ja. Men det gjør ikke så mye når de koster litt over 6000 for fire stykk. Jeg synes det er verre når felger til 10 ganger prisen ikke er tilpasset sidene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA