Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Det dekket skårer veldig bra i tester som allrounddekk, men finnes vell ikke i så store dimensjoner? Korriger meg gjerne :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

morpheos

Mja, jeg har fått tilbud fra Dekk og Felg på de dekkene i 245/265/35/R21 så jeg tror de finnes.

lognvik


morpheos

14999 ink. omlegging og balansering. Jeg sliter litt med å finne tilsvarende dekk på dekkonline eller andre steder, så usikker på om prisen er ok?

Cowboystrekk

Det er et bra dekk som gjør det godt i tester og vil trolig passe bilen utmerket :) Flott at det er tilgjengelig! Litt stiv pris med over 3k pr dekk, men de bedre 21" ligger vell i det prisområdet.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Førstepost oppdatert etter ønske fra leser med info om nettbutikker :) Om andre har innspill, korrigeringer etc til førstepostenposten jeg og flere har satt sammen så gjerne send meg en PM eller 2 :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

morpheos

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 18. mars 2016, klokken 09:14
Det er et bra dekk som gjør det godt i tester og vil trolig passe bilen utmerket :) Flott at det er tilgjengelig! Litt stiv pris med over 3k pr dekk, men de bedre 21" ligger vell i det prisområdet.

Både PS2 og PSS ligger på omtrent samme pris, Conti SportContact er ikke så langt unna heller. I det jeg har sett på som akseptable dekk på sommerføret på Vestlandet så finner jeg lite under 3k per dekk i det oppsettet (245/265) på 21". Noen som har erfaringer med levetid på bakdekkene? Hører stygge rykter om maks en sesong; ser at tidligere eier som har hatt bilen i 2 år og kjørt ca 20-25k på sommerdekkene som fulgte med har slitt de ned til 0.5mm bak; hvilket vil vel si at mot slutten av sesong 2 så er de mer eller mindre ihelkjørt og vel så det (dette var PS2).

Cowboystrekk

Du har en kode som heter UTQG som pleier å stå på dekk, denne kan ganges med 100 for å finne levetid i kilometer om du kjører pent og asfalten er fin. Noen dekk har helt nede i 120 på koden, nadre er oppe i 500. Om du ønsker et økonomisk bilhold med få dekkbytter kan du sjekke alterantivene og velge det med det høyeste sifferet på koden :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

morpheos

Finner noen som skriver 280 i UTQG, ellers lite av merking på den (siden jeg ikke har fysisk tilgang på dekket og kan sjekke). Leser om alt fra folk som har byttet det ut etter en sesong til folk som har kjørt 20-25kkm på de dog. Antar det har litt med bil og fører også. Ellers er det vel noe med kvalitet, utseende og pris - velg to...

lunitiks

Når ble det slutt på Hakka 8 i design studio?? Fikk H8 på min, men ser nå at det er H7 som gjelder  :-\
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Tror det har stått H7 hele tiden jeg, selv om de har levert H8. Samme med Pirelli; her selger de inn Sottozero II selv om de leverer Sottozero III.

Men man har neppe noen garanti for hva man får. Jeg fikk Sotto II i slutten av november samtidig som mange andre fikk Sotto III. Videre var en P90D loaner jeg rattet i et par uker nylig utstyrt med helt nye Hakka 7.

Lotto  ;D

erot

Sitat fra: OleBrumm på søndag 28. februar 2016, klokken 22:27
Sitat fra: Muffinman på søndag 28. februar 2016, klokken 22:17
Blir vel ikke lovlig uten videre? 32,5 - 47,5 er vel innenfor etter regelverket mener jeg.

Hehe lovlig er en ting.. Men vil det stikke for langt ut? ;D

HRE brukte faktisk 25 på 9" foran på noen av sine hjulsett. Det er innenfor skjermen, men kanskje det er uheldig med så stort avvik på innpress foran mht til geometrien på hjul som svinger?

Cookie Monster

Vossen 21" felgene jeg har bestilt er 9" ET30 foran og 10.5" ET38 bak. Regner med det skal gå fint. Har bare vært snakk om at man kanskje trenger 2-3mm spacer bak så det ikke tar borti demper.

Noen andre med rundt samme med erfaringer?
2015 P85D

erot

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 21. mars 2016, klokken 15:13
Vossen 21" felgene jeg har bestilt er 9" ET30 foran og 10.5" ET38 bak. Regner med det skal gå fint. Har bare vært snakk om at man kanskje trenger 2-3mm spacer bak så det ikke tar borti demper.

Noen andre med rundt samme med erfaringer?
Jeg har akkurat samme, men ET40 bak. Kommer nok an på felgdesign, men det går akkurat for min del. Har pittesmå merker etter kontakt på demperne (etter flere titusen km), så det er sikkert bare antydning til kontakt ved maks sidebelastning (med dertil flex).

morpheos

Viser seg at det ikke var så rart at jeg ikke fant PremiumContact som 21", det finnes nemlig ikke. Dekkene som havnet på bilen var SportContact5. Fornøyd så langt med dekkene, men ikke helt med presisjonsnivået hos selger..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA