Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

ofn

Vurderer å kjøpe polarfelger i 20", men lurer på hvilke dekk jeg skal sette på.
Er det noen som vet om Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i dimensjon 245/40/R20 finnes som ikke er RunFlat? I tilfelle, hvor går det an å bestille disse? Har søkt litt men finner bare RunFlat i 245/40/R20. Vurderer også Vredestein Ultrac Vorti, de har veldig gode egenskaper på tør vei og er bra på støy, men på de sammenligningstestene jeg har sett så er de helt i bunnsjiktet på rullemotstand. Noen som har disse og som kan si noe om forbruket?
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

krister461

ofn

Var innom Dekk1 og han jeg snakket med anbefalte ikke runflat. Er ingen dekkspesialist selv og aldri hatt runflat, så vet ikke hva ulempene skulle være.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

jazzwheel

Runflat bråker mer fordi de har metall i sideveggene, men er typisk veldig krengingsstabile.

Jeg har Ultrac Vorti 20" med 245 foran og 275 bak. 204Wh i gjennomsnitt på mine første 100 mil. Har kjørt med 46 psi, men endret til 42 psi nylig. Forbruket går vel litt opp, men den føltes veldig mye mykere og mer elegant nå.

krister461

Jeg kjører selv på dunlop sport maxx gt runflat, uten at jeg har merket noe negativt. Men synes det gir meg en ekstra trygghet når jeg ikke har reservehjul. Det har alt reddet meg en gang når jeg fikk en stor skrue i dekket... :-)

petersv

Det er vel noe med at runflat ikke kan lappes/plugges, eller noe i den duren. Sikkert derfor mange er skeptiske.

krister461

Hmm. Mitt dekk ble plugget etter at jeg fikk en skrue i det...

ofn

@krister

Er du fornøyd med disse dekkene? Er det 245/40/R20 dekk? Hvordan er de på kjøreegenskaper, støy, forbruk og slitasje? Dekktrykk 42/43 psi? Fant forøvrig ikke dette dekket i denne dimensjonen med runflat på dunlop.eu.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

petersv

Kjørte du lenge på det mens det var flatt da? Jeg har bare sett det nevnt her. Kanskje avhengig av hvor hullet er og hvor lenge/langt man kjører på det uten luft i.

krister461

Ja, det er 245/40/R20.

Ellers er jeg godt fornøyd med dekkene, uten at jeg har merket stor forskjell mellom disse og 19'' Pirelli-dekkene jeg kjørte på i vinter. Synes de er relativt like på støy og komfort, mens Dunlop har litt mere veigrep og litt mindre slitasje etter å ha kjørt 5000km med begge sett. Forbruket på Pirelli lå på 220 mens på Dunlop ligger jeg på 210 - dette skyldes trolig mest temperaturforskjeller.

Til sammenligning har jeg såvidt testet 19'' Goodyear Eagle RSA2 som jeg også synes var relativt lik på støy, mens de to lånebilene jeg har hatt fra Tesla med 21'' dekk synes jeg støyet betydelig mer.

Jeg kjørte kanskje 4-5 mil fra jeg fikk varsel om lavt dekktrykk. Jeg kjørte først 1 mil og fyllte luft (fra ca 27 psi til 42 psi) og deretter kjørte jeg et par mil til før jeg fikk nytt varsel. Da kjørte jeg hjem og fant skruen. Det er riktignok mulig at jeg hadde nok trykk til at "runflat"-funksjonen hadde lite å si.

ofn

Merkelig, finner ikke dette dekket i den dimensjonen med runflat hverken på Dunlop sin hjemmeside eller prisjakt.no

2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

krister461

bakskj

Polarwheels izar 19". Vet noen om man kan vrenge av de medfølgende 245/45 r19 dekkene på teslaen og sette på polarwheels felgen? Gjerne også tips til web-butikker som selger felgene mottas med takk :)
TM3 LR AWD

petersv

Sitat fra: bakskj på tirsdag 15. juli 2014, klokken 20:47
Polarwheels izar 19". Vet noen om man kan vrenge av de medfølgende 245/45 r19 dekkene på teslaen og sette på polarwheels felgen? Gjerne også tips til web-butikker som selger felgene mottas med takk :)

Du kan bruke de medfølgende dekkene på de felgene ja. "Alle" forhandlere selger de i Norge. På nett er jeg ikke sikker.

skyfawn

Fikk montert nye Rial Lugano felger kjøpt fra wheelshop.no, flyttet originaldekkene over og setter vinterdekk på originalfelgene. Ser meget bra ut, skal ta noen flere bilder når bilen er utav garasjen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA