Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

MyMuffin

Hadde akkurat en splitter ny 75 loaner med Nokian R2. På regnføret som skyller ned over østlandet så var grepet rett og slett ræva på våt asfalt. Kunne knapt ha foten på gassen rundt en sving uten at dekkene mistet grepet.

Det var noe HELT annet å få tilbake min 75D med megahjul sine nereus dekk. Fungerer ihvertfall veldig bra på dagens føre (noe de også reklamerer for med bla. annet bedre drenering mot vannplaning).
De har visstnok like myk gummiblanding som Nokian.

Enn så lenge fornøyd med megahjul sin anbefaling, så gjenstår ildprøven på snø og is, når den melder ankomst.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

jkirkebo

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:50
Hadde akkurat en splitter ny 75 loaner med Nokian R2. På regnføret som skyller ned over østlandet så var grepet rett og slett ræva på våt asfalt. Kunne knapt ha foten på gassen rundt en sving uten at dekkene mistet grepet.

Ikke så rart det, R2 må kjøres inn. Minimum 500km helst 1000km. Da blir det helt andre dekk forskjellen er overraskende stor.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eKramer

Samme gjelder nok de fleste dekk, merket også dette på mine Gripmax satuspro dekk, disse var jo farlige å kjøre med i starten! No fungerer de kjempebra på vått ☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

MyMuffin

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 25. oktober 2017, klokken 11:28

Ikke så rart det, R2 må kjøres inn. Minimum 500km helst 1000km. Da blir det helt andre dekk forskjellen er overraskende stor.

Kan vel nevne at loaneren hadde 1700km på seg, naturligvis så aner jeg ikke hvor lenge R2'ene har stått på og det kan godt hende at de ikke var skikkelige innkjørt.
2019 P3D- 
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Hodetelefoner

Nokian dekkene er farlige... Alltid vært det. Hjelper ikke å kjøre med de. Dekk sidene er så myke at bilen er farlig i nødsituasjoner.
Kjøp Continental.
Selv kjører jeg Nokian pigg. Men med 35 profil

knut.aulie

Det var noe HELT annet å få tilbake min 75D med megahjul sine nereus dekk. Fungerer ihvertfall veldig bra på dagens føre (noe de også reklamerer for med bla. annet bedre drenering mot vannplaning).

Enn så lenge fornøyd med megahjul sin anbefaling, så gjenstår ildprøven på snø og is, når den melder ankomst.
Hva synes du om lyden på Nereus på TMS.
Jeg synes de er veldig stille på min Ampera-E, men de har en lav syngende lyd. Litt behagelig egentlig.
Fikk veldig anbefaling på disse til min Ae som gjorde at jeg forsøker.

MyMuffin

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 25. oktober 2017, klokken 20:16

Hva synes du om lyden på Nereus på TMS.
Jeg synes de er veldig stille på min Ampera-E, men de har en lav syngende lyd. Litt behagelig egentlig.
Fikk veldig anbefaling på disse til min Ae som gjorde at jeg forsøker.

Opplever egentlig ikke noe særlig lyd, de er dønn stille. Beste på lyd av det jeg har vært borti (Goodyear eagle, michelin primacy og X-ice3).

2019 P3D- 
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Sjaugen

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:21
Opplever egentlig ikke noe særlig lyd, de er dønn stille. Beste på lyd av det jeg har vært borti (Goodyear eagle, michelin primacy og X-ice3).

Artig å høre om en som tok spranget med Nereus. Hold oss oppdatert ja.
Mangel på uavhengige tester (de burde ha klart å lure seg med i Motor-testen) gjorde at jeg ikke turte, og gikk for CVC6
2017 S 75D

MyMuffin

Sitat fra: Sjaugen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:03
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:21

Artig å høre om en som tok spranget med Nereus. Hold oss oppdatert ja.
Mangel på uavhengige tester (de burde ha klart å lure seg med i Motor-testen) gjorde at jeg ikke turte, og gikk for CVC6

Var og er fortsatt litt skeptisk til "billigdekk", men når jeg går inn til en dekkforhandler og ber om deres anbefaling uavhengig av pris og de anbefaler nereus til min bil, så bør det jo ligge noe i det.
De omtaler jo nereus som "erstatteren" til Nokian R2.
R2 har jo vært en testvinner og favoritt på TMS de siste årene.

Skal selvfølgelig gi tilbakemeldinger på både snø og is.
Er vel ikke så lenge igjen til snøen melder ankomst i det lavere strøk.
2019 P3D- 
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

GOS

@sjaugen

Fikk du noe god pris på CCV6 noen plass? Jeg må bytte 2 av mine R2 og tenker å prøve CCV6 og mener jeg tidligere har sett gode priser referert fra andre, men på meg så ser det ut som om det er 3000+ per dekk. Har du eller andre funnet de billigere?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

snappy

Sitat fra: GOS på torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:49
@sjaugen

Fikk du noe god pris på CCV6 noen plass? Jeg må bytte 2 av mine R2 og tenker å prøve CCV6 og mener jeg tidligere har sett gode priser referert fra andre, men på meg så ser det ut som om det er 3000+ per dekk. Har du eller andre funnet de billigere?

Miks av dekk med såpass forskjellige egenskaper som R2 og CCV6 er vel ikke anbefalt..
2014 e-UP
2015 85D

Sjaugen

Jeg er nok egentlig litt naiv, og antar at ting (/mat!) som selges i Norge alltid er trygt / testet.
Men i dette tilfellet feiget jeg ut
2017 S 75D

Sjaugen

Sitat fra: GOS på torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:49
@sjaugen

Fikk du noe god pris på CVC6 noen plass?

Jeg dro til Dekk Sjekk AS i Askim. 17.000 for full pakke med TPMS, bytte osv.
Hør med de hvordan de er på løse dekk - jeg er storfornøyd etter noen ukers bruk.

Og for å gjenta hva GOS sier, jeg ville hatt samme type dekk på alle fire hjul
2017 S 75D

GOS

Sitat fra: snappy på torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:53

Miks av dekk med såpass forskjellige egenskaper som R2 og CCV6 er vel ikke anbefalt..

Når det ene settet er fremme og det andre bak?
De er vel ikke så veldig forskjellige.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

turfsurf

Nei, litt forskjellige dekk foran og bak bør gå helt fint.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA