Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Nuvolari

Hei,

Jeg har en P85+ med Pilot Sport 2 265/35/21 bak. Bilen min skjevsliter ikke dekkene mye men litt slik alle Tesla gjør. Jeg spurte min dekkforhandler om jeg kan ta av bakdekkene av felgene og snu dekkene slik at man kan slite på yttersiden av dekkene slik at dekket varer en sesong til.

Dekkene har ikke rulleretning men det står hvilken side som er ut. I teoriene har dekket gitte egenskaper som gjør at yttersiden skal ut. Spørsmålet er om dette er noen man merker i praksis. På tørt føre merker man nok ingen forskjell. Spørsmålet er om man kan få letter vannplaning ved å gjøre dette. I såfall vil jeg ikke gjøre dette.

Min dekkforhandler sier at det bør gå å snu dekket men de kan ikke anbefale noe. De har ikke testet det selv.

Spørsmålet nå er om jeg skal tørre å teste ut dette?

Noen som har testet noe lignende?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Lynet

Dekkene dine har nok en liten forsterkning på utsiden slik at ikke fortauskanter ikke ødelegger dekket så lett. Ytterskulder kan også være mønstret slik at det egner seg litt bedre i sving i og med at ytterdekket i en sving får høyere belastning.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Felgbeskyttelsen sitter såvidt jeg har sett alltid på begge sider av dekket?

arve

Jeg er i ferd med å bestille en hvit X. Jeg har svært lite peiling på felger og dekk, men synes bestemt at en slik bil bør ha mørkere felger enn standardhjulene, men ikke sorte. Jeg synes det blir for galt å betale 25T bare for å få riktig farge og lurer derfor på følgende:

1. Sommerhjul: Kan det være en fornuftig løsning å kjøpe standardfelgene og lakkere disse i ønsket farge? Hva vil evt pris på dette kunne være og er det holdbart?

2. Vinterhjul: Er da mest opptatt av fremkommelighet og forbruk. Antar da at 19" (evt 18") er mest fornuftig. Synes PH Turbin II ser bra ut. Vil gun metal versjonen se bra ut på en hvit bil? Finnes det noen bilder av dette? Og viktigst: Fungerer felgene i praksis og er "godkjent" av Tesla? Har sett at en del har hatt problemer overfor Tesla med uoriginale felger.

Beklager dersom dette er besvart tidligere, men jeg klarer ikke å søke meg frem til noe svar.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

MyMuffin

Sitat fra: arve på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:49
Jeg er i ferd med å bestille en hvit X. Jeg har svært lite peiling på felger og dekk, men synes bestemt at en slik bil bør ha mørkere felger enn standardhjulene, men ikke sorte. Jeg synes det blir for galt å betale 25T bare for å få riktig farge og lurer derfor på følgende:

1. Sommerhjul: Kan det være en fornuftig løsning å kjøpe standardfelgene og lakkere disse i ønsket farge? Hva vil evt pris på dette kunne være og er det holdbart?

2. Vinterhjul: Er da mest opptatt av fremkommelighet og forbruk. Antar da at 19" (evt 18") er mest fornuftig. Synes PH Turbin II ser bra ut. Vil gun metal versjonen se bra ut på en hvit bil? Finnes det noen bilder av dette? Og viktigst: Fungerer felgene i praksis og er "godkjent" av Tesla? Har sett at en del har hatt problemer overfor Tesla med uoriginale felger.

Beklager dersom dette er besvart tidligere, men jeg klarer ikke å søke meg frem til noe svar.

Jeg har en hvit S og med PH turbin i gunmetal og det ser VELDIG kledelig ut, men smaken er jo som baken - delt i 2 :P
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

msater

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 16. august 2017, klokken 08:13
Sitat fra: arve på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:49
Jeg er i ferd med å bestille en hvit X. Jeg har svært lite peiling på felger og dekk, men synes bestemt at en slik bil bør ha mørkere felger enn standardhjulene, men ikke sorte. Jeg synes det blir for galt å betale 25T bare for å få riktig farge og lurer derfor på følgende:

1. Sommerhjul: Kan det være en fornuftig løsning å kjøpe standardfelgene og lakkere disse i ønsket farge? Hva vil evt pris på dette kunne være og er det holdbart?

2. Vinterhjul: Er da mest opptatt av fremkommelighet og forbruk. Antar da at 19" (evt 18") er mest fornuftig. Synes PH Turbin II ser bra ut. Vil gun metal versjonen se bra ut på en hvit bil? Finnes det noen bilder av dette? Og viktigst: Fungerer felgene i praksis og er "godkjent" av Tesla? Har sett at en del har hatt problemer overfor Tesla med uoriginale felger.

Beklager dersom dette er besvart tidligere, men jeg klarer ikke å søke meg frem til noe svar.

Jeg har en hvit S og med PH turbin i gunmetal og det ser VELDIG kledelig ut, men smaken er jo som baken - delt i 2 :P

Har PH Turbin høyre og venstre-felger? Eller er det 4 like felger med tanke på turbin-effekten?
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

fonberg

Sitat fra: arve på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:49

2. Vinterhjul: Er da mest opptatt av fremkommelighet og forbruk. Antar da at 19" (evt 18") er mest fornuftig. Synes PH Turbin II ser bra ut. Vil gun metal versjonen se bra ut på en hvit bil? Finnes det noen bilder av dette? Og viktigst: Fungerer felgene i praksis og er "godkjent" av Tesla? Har sett at en del har hatt problemer overfor Tesla med uoriginale felger.

18" går ikke, da blir det ikke plass til bremsene. Jeg ville hatt 20" på X, med 19" blir det veldig høy dekkprofil, og det blir gjerne mindre stabilt.

Tesla tar gjerne prinsipielle forbehold hvis man har uoriginale felger, men min erfaring etter fire år med uoriginale felger på S er at det går greit når felgene er innenfor spek.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

MyMuffin

Sitat fra: msater på onsdag 16. august 2017, klokken 08:18
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 16. august 2017, klokken 08:13
Sitat fra: arve på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:49
Jeg er i ferd med å bestille en hvit X. Jeg har svært lite peiling på felger og dekk, men synes bestemt at en slik bil bør ha mørkere felger enn standardhjulene, men ikke sorte. Jeg synes det blir for galt å betale 25T bare for å få riktig farge og lurer derfor på følgende:

1. Sommerhjul: Kan det være en fornuftig løsning å kjøpe standardfelgene og lakkere disse i ønsket farge? Hva vil evt pris på dette kunne være og er det holdbart?

2. Vinterhjul: Er da mest opptatt av fremkommelighet og forbruk. Antar da at 19" (evt 18") er mest fornuftig. Synes PH Turbin II ser bra ut. Vil gun metal versjonen se bra ut på en hvit bil? Finnes det noen bilder av dette? Og viktigst: Fungerer felgene i praksis og er "godkjent" av Tesla? Har sett at en del har hatt problemer overfor Tesla med uoriginale felger.

Beklager dersom dette er besvart tidligere, men jeg klarer ikke å søke meg frem til noe svar.

Jeg har en hvit S og med PH turbin i gunmetal og det ser VELDIG kledelig ut, men smaken er jo som baken - delt i 2 :P

Har PH Turbin høyre og venstre-felger? Eller er det 4 like felger med tanke på turbin-effekten?

4 like felger.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

morpheos

Selger sa til meg når jeg bestilte X at han anbefalte (og selv hadde gjort det på sin) å kjøpe standard og få lakkert de for en brøkdel av prisen

Muffinman

Sitat fra: fonberg på onsdag 16. august 2017, klokken 08:52
18" går ikke, da blir det ikke plass til bremsene.
Tja, tror egentlig det ville gått for bremsene sin del om felgen ikke bygget for mye. Men det er noe annen "leamikk" som bygger lenger ut i radiusen foran. Se bilde med 19" felg:


E_S

Bestilte felger fra www.wheelsshop.no rett før jeg dro på ferie. Kan bare si at min erfaring er god - ryddig kommunikasjon, gode priser og bra levering.

Nå var det bare å få flyttet over dekkene jeg har til de nye felgene til en spiselig pris.. :P
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

MyMuffin

noen som vet hva slags dekk som følger på standard 19 fra tesla nå?
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Gusse

Har noen erfaring med Tristar Radial F105?
Ganske billige somerdekk med lasteevne på 102 og XL felgbeskyttelse(MFS) BSW

Gusse

Da ble det LANDSAIL LS588 UHP hos Interdekk :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA