Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

ModelS_Oslo88

Skal kjøpe vinterdekk til mine 21" turbine felger.. neon som har anbefalinger her? Kjører stort sett i Oslo men er også på fjellet nesten hver helg vinterhalvåret.. så snøegenskaper er viktig for min del.

snd

Jeg har ingen sammenligningsgrunnlag, men jeg kjører i Oslo etter forholdene med Pirelli SottoZero 3 (245/35-21). Disse regnes om kontinentale vinterdekk og egner seg "egentlig" ikke til kjøring i Norge. Har gått fint for min del siden februar 2015. Har også ett nytt sett liggende da jeg trodde disse skulle bli slitt i løpet av forrige sesong, så de er svært slitesterke til å være vinterdekk.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

#2178
Fikk ikke kloa i Lexani i bakre dimensjon, og gikk for disse Kinforest KF550 istedet:


Dessverre var et av dekkene ikke rundt (det andre var tilsynelatende perfekt) så de gikk fort av igjen i påvente på at leverandøren løser saken, men fikk et veldig godt inntrykk av disse på prøveturen (sett bort fra vibrasjonen). De virker både komfortable og stillegående, med forbehold om at 20 sommerlige grader spilte inn.  Forbruk fikk jeg naturligvis ikke testet. Med mindre feilvare er et hyppig innslag kan disse helt sikkert være et greit budsjettalternativ på linje med Lexani.

EDIT: Da har jeg fått byttet det urunde dekket, og gjett: fremdeles vibrasjoner. Nærmere undersøkelser er gjort ved å kjøre kun det nye, kun det gamle som jeg trodde var OK og ingen på bilen for å sammenligne. Det viser seg at samtlige skaper vibrasjoner i bilen, selv om de er balansert til 0 i maskinen. Med forbehold om at verkstedet har ødelagt begge bakfelgene mine (og det er vel ikke så sannsynlig) har jeg altså mottatt 3 urunde dekk av 3 mulige.

Dermed blir anbefalingen på Kinforest KF550 enkelt og greit: Styr unna
Det hjelper dårlig at dekket virker bra både på støy, komfort og grep når kvalitetskontrollen er så dårlig.

Sjaugen

Megahjul anbefaler NEREUS INVOVIC 805+ som vinterdekk, alternativ til CVC6.
Asia-hjul er for så vidt ikke krise det, mpt. Lexani som blir snakket mye opp her.

Men jeg finner ikke noe særlig info/tester av Nereus-dekkene, utover hva Megahjul selv skriver.
CVC6 er jo et trygt valg, men 4-5000 dyrere. Erfaringer her med Nereus? Megahjul har slik jeg forstår et godt rykte.
2017 S 75D

MyMuffin

#2180
Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:19
Megahjul anbefaler NEREUS INVOVIC 805+ som vinterdekk, alternativ til CVC6.
Asia-hjul er for så vidt ikke krise det, mpt. Lexani som blir snakket mye opp her.

Men jeg finner ikke noe særlig info/tester av Nereus-dekkene, utover hva Megahjul selv skriver.
CVC6 er jo et trygt valg, men 4-5000 dyrere. Erfaringer her med Nereus? Megahjul har slik jeg forstår et godt rykte.

Leser at megahjul varmt anbefaler disse, de roser det på støy og påstår at det er det beste dekket for tesla (sitat: "KJØRER DU DIN TESLA S PÅ NOKIAN ELLER CONTINENTAL I DAG OG VIL HA BEDRE VINTERDEKK ?") men at det i utgangspunktet er til testing da de ikke har nok erfaring.

Litt skeptisk, spørs jo hvor mange som ønsker å spare noen tusen for å være en prøvekanin..
Synes forøvrig det er litt spesielt at prisen er på 1000kr per dekk, men velger man henting i Oslo i kassa så havner totalprisen på 5400kr. Velger man med frakt til østlandet så kommer prisen på 5080kr... snåle greier
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Muffinman

Har mailet et par ganger og fått svar, men oppfølgingsspørsmål har blitt stående ubesvart. I tillegg blir jeg ikke klok på dette med fraktberegning, og kjøps- og leveringsbetingelsene er også litt snodige. Har derfor aldri kommet i mål med bestilling derfra.

Sjaugen

På en side hadde de nok ikke solgt Nereus om de var farlige på veien etc.
Men når jeg ikke finner uavhengige tester, er tryggheten med CVC6 lett verdt mellomlegget
2017 S 75D

o.b.lix

Cvc6 har god pris hos dekkmann med tocn rabatt.

Da får man en del i tillegg, bl. a. nytt dekk  om det gamle blir skadet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:00
På en side hadde de nok ikke solgt Nereus om de var farlige på veien etc.
Men når jeg ikke finner uavhengige tester, er tryggheten med CVC6 lett verdt mellomlegget

Akkurat der har du et godt poeng. Jeg har brent meg på billigdekk/Kinadekk før, og kjøper kun kjente merkenavn nå. Det har garantert kostet meg (unødvendig?) mye penger opp igjennom årene, men det er en pris jeg hele veien har vært villig til å betale. Ser at det kommer noen nye merker nå som gjør det ok i tester, men problemet er at de kun tester de helt nye. Hvordan disse er i sesong 2-3-4 er ofte en annen skål, og det er ofte der det har skjært seg for meg med de dekkene.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mhtofte

Vurderer å kjøpe 21" felg hos Megahjul. Er det nokon som har erfaring med PH Turbin 2 Gunmetal, og kanskje eit bilde? Ser eg kan velge 21x9 eller 21x8.5. Kva skal eg velge av dei to? Ellers vurderer eg Lexani LX sommer dekk, er det eit bra dekk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

andvib

Meget god erfaring med Achilles sommer i 21" fra Megahjul, kjørt med dette i sommer i all slags vær inkl. autobahn/Europatur, konklusjonen er ihvertfall foreløpig at jeg har kastet bort mange tusen opp igjennom på merkedekk tidligere.

MyMuffin

Sitat fra: mhtofte på torsdag 10. august 2017, klokken 17:15
Vurderer å kjøpe 21" felg hos Megahjul. Er det nokon som har erfaring med PH Turbin 2 Gunmetal, og kanskje eit bilde? Ser eg kan velge 21x9 eller 21x8.5. Kva skal eg velge av dei to? Ellers vurderer eg Lexani LX sommer dekk, er det eit bra dekk?


Sent from my iPhone using Tapatalk

21x9 er vel for staggered oppsett (der bakhjula er bredere enn forhjula).
Fordelen ved å ha 21x8.5 både foran og bak er jo at man kan rotere på dekkene og få lenger levetid ut av dem (litt usikker på hvor mye dette hjelper på dual motor utgavene).
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

arnkl

Eg har fått tilbod om eit dekk som heiter Minerva F105 (19" dekk). Er det nokon som har erfaringar med dette?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA