Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Cookie Monster

#2145
Spec liste for Lexani dekkene
http://www.lexanitires.com/media/docs/spec-lx-twenty.pdf

Står også der hva de anbefaler på felgbredde som er 10.5 for 285/25-22. Litt usikker på hvordan Section Width er målt sammenlignet med feks Tirerack sine mål. Står 295 der så hvis det stemmer er de ganske brede så du burde da gå for 285 og ikke 295.

Vossen 10.5 med inpresset de fleste har på de tar som oftest borti demperne bak med 295 Michelin Pilot Sport. Må da bruke spacere. Det varierer litt fra modell og hjulstilling.
2015 P85D

Cookie Monster

Mange som har 22 kjører på Vredestein Ultrac Sessanta i 295. De dekkene er en god del smalere. 295 Vredestein er mer type 275 Michelin dekk eller 285 Conti.


Ser flere klager på det.
https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1207336-Tires-DO-NOT-buy!!!!-Vredestein-Ultrac-Sessanta

2015 P85D

rmr

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 05. juli 2017, klokken 12:02
Spec liste for Lexani dekkene
http://www.lexanitires.com/media/docs/spec-lx-twenty.pdf

Står også der hva de anbefaler på felgbredde som er 10.5 for 285/25-22. Litt usikker på hvordan Section Width er målt sammenlignet med feks Tirerack sine mål. Står 295 der så hvis det stemmer er de ganske brede så du burde da gå for 285 og ikke 295.

Vossen 10.5 med inpresset de fleste har på de tar som oftest borti demperne bak med 295 Michelin Pilot Sport. Må da bruke spacere. Det varierer litt fra modell og hjulstilling.

Takk CookieMonster! Er på en strand på Rhodos, så er
begrenset hva jeg får sjekket selv.

Så er takknemlig om du kan si om 285/25 skal gå fint mtp
Rulleomkrets osv. Det blir 9" felg foran, 10,5 bak, tesla innpress.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

#2148
285/25-22 er bare -0.7% forskjell fra org 21 245/35-21. Så det går veldig fint. Regner med du skal ha 245/30-22 foran? Da blir det også -0.7%.

Til sammenligning er org Tesla med staggered oppsett +1.8% forskjell mellom foran som er 245/35-21 og bak 265/35-21


Når det kommer til 9" felg foran og 10.5 bak så blir det vel fort litt trangt med org ET 40 (Innpress) med bredere felger tror jeg. Men mulig det går akkurat.
Felgene mine bak er ET38 og ET30 foran og får akkurat et bankkort mellom demper og dekket bak med Michelin PSS 285 dekk. Så med ET40 må man nok bruke spacer.
Foran er det også lite med plass når man setter på 9" felg. Vet om folk med org 21" staggered oppsett hvor de har satt dekkene bak foran ved feil som er en ET40 9" felg med 265 dekk. Det tar borti. Men usikker på om det er dekket eller felgen som tar i da, han sa skrapelyd så er vel felgen da. Så ville hatt minst ET35 foran med en 9" felg.

Så dobbel sjekk at de som selger felgene har solgt det samme til andre Model S. Regner egentlig med det er ca samme som jeg har for har ikke sett noen med brede 21/22Vossen og 40 inpress :)

2015 P85D

rmr

Takk CookieMonster. Setter stor pris på det
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

#2150
Skal ha 245/30 foran ja.

9x22 et30 foran og 10.5x22 et38 bak er data på felgene. Antar dette er Tesla
"Vennlig" - det jeg ble fortalt vertfall
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Da har jeg fått testet Landsail LS588UHP på autobahn. De er som kjent stillegående og lettrullende, og det merkes. Rullemotstanden får dog mindre betydning jo fortere man kjører da luftmotstanden "tar over" etterhvert.

Bilen er 85D senket 30mm, kjørt i standard høyde. Selv med senking ble dette veldig komfortabelt, og grepet er virkelig bra. Styrefølelsen over 130-140 er ikke topp, så hvis man virkelig skal tyne fartsressursene er nok et mer sportslig dekk et bedre valg. Men det fungerte faktisk brukbart, og jeg lå til dels mellom 160 og 190 i perioder. Bilen kjentes stabil nok, men understell/dekkcombo er alt for mykt for å prøve å ta kurver i høy hastighet. En P85+ eller helst en P85D med sportsunderstell ville nok vært å foretrekke til slike øvelser uansett dekk.

Alt i alt er jeg veldig positivt overrasket over dekkene i disse hastighetene. De har ingen åpenbare problemer som legger noen demper på bilturen i Tyskland for vår del ihvertfall.

rsomby

Muligens et dumt spørsmål men kan en ha et "staggered" oppsett på en D-modell, ikke Performance?
Husker Elon sa at staggered var det beste oppsettet, men så sluttet de å levere det på nyere P modeller også.

lightscribe


joda

Sitat fra: rsomby på torsdag 06. juli 2017, klokken 08:19
Muligens et dumt spørsmål men kan en ha et "staggered" oppsett på en D-modell, ikke Performance?
Husker Elon sa at staggered var det beste oppsettet, men så sluttet de å levere det på nyere P modeller også.
Ja. :)

For min 85D har jeg fått beskjed fra Tesla at det er staggered som gjelder om jeg ønsker å oppgradere dekk og felger til 21". (fra 19" originalt)
Er vel lastindeksen registrert i vognkortet som avgjør dette. (for min del 102)
TMS 85D

Thor2014

Utvalget i 265/35-21 er ganske lite i forhold til 245.
Hvordan ville 265 blitt på 8,5" felg?
Lexani dekkene ser ganske smale ut i 245 på 8,5" felg, men de finnes vel ikke 265.
255/30-21 er et alternativ, men de blir vel litt små?

Cookie Monster

#2156
Var en periode de ikke hadde staggered på P utgavene men det kom tilbake igjen.


Hvordan 265 blir på 8.5 kommer an på bredden på dekket. Men ville gått for 245 eller maks 255 er dekkene av normal bredde og ikke smalere enn oppgitt bredde. For 255 er egentlig maks anbefalt på 8.5" felg.  255/30 er vel innenfor men blir litt mindre ja.
255 finnes også med 35 profil.  Men ser ut som det bare er Michelin PSS og Conti sport contact 6 man får i den.
2015 P85D

E_S

Noen grunner til at 9,5x19 ET35 med 255/45R19 ikke skulle funke både foran og bak? Har denne dekkdimensjonen på 19" originalfelger (8x19 ET40) i dag og det funker fint..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

morpheos

Kjører Autobahn om dagen med P85+ på 21" Conti Sport 5 og det fungerer veldig bra med tanke på styrefølelse. Tips til de som pleier å styre med to fingre og comfort er å sette det til sport, ellers blir det mye justeringer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Muffinman

Tipper det blir kontakt mellom innerskjerm og dekk ved sving. Det blir det av og til selv med originale dimensjoner. Kan justeres med varmepistol til en viss grad. Jeg får litt berøring med 8mm mindre innpress og 9" felg, samt Lexani-dekkene i 245 som er relativt smale.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA