Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Jejl

På den forrige arbeidsbilen ble dekkene så harde at slitingen av mønsterdybden omtrent opphørte. Hadde rundt 4mm mønster fra dekkene var 4-10 år selv om bilen var i daglig bruk.

OleJA

Sitat fra: arv på mandag 12. juni 2017, klokken 09:51
Sitat fra: troso på fredag 09. juni 2017, klokken 16:38
Jeg har fortsatt originaldekkene fra 2014 på min model S. Dette er Goodyear RS-A2 i 19 tommer.
Jeg opplever denne sesongen betydelig mer dekkstøy enn tidligere. Det er fortsatt bra med mønsterdybde igjen (4-5mm), men vurderer nå å bytte sommerdekk bare pga. støy. Er det normalt at dekkene støyer (mye) mer etterhvert?
Jeg har fortsatt originaldelene på min s 85 2013, støyer mere , hardere gummi etter så mange år.

Byttet mine orginale 2013-Goodyear for 1. mnd siden. Kunne da fint kjørt enda en sesong til på disse, men var lei av høyt støynivå. Dessuten begynte de å spore mye på de neslitte veiene i Trøndelag.

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Doro

Sitat fra: troso på fredag 09. juni 2017, klokken 16:38
Jeg har fortsatt originaldekkene fra 2014 på min model S. Dette er Goodyear RS-A2 i 19 tommer.
Jeg opplever denne sesongen betydelig mer dekkstøy enn tidligere. Det er fortsatt bra med mønsterdybde igjen (4-5mm), men vurderer nå å bytte sommerdekk bare pga. støy. Er det normalt at dekkene støyer (mye) mer etterhvert?
Jeg endte opp med å bytte dem med Landsail dekk -- hvilken forskjell!! Støysvake og komfortable!

eminate

Spekulerte litt på noe jeg ser i vognkortet mitt.

Bilen står spesifisert med 245/45R19, Y (300km/t) og 102 i lasteindex. Har en Model S 75D.
Har virkelig trøbbel med å finne 245 og 265/35R21 dekk med den lasteindexen. Er det noen som vet hvor jeg får tak i dekk med denne spekken?
Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

E_S

Kjent problem. Biler originallevert med 19" har litt høyere aksellast og loadindex enn biler originallevert med 21". Ikke mulig å finne 21" i de dimensjonene med høy nok LI. Ingen som vil legge merke til det uansett. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Lynet

Min P85 har Li 98 og er levert med standard 19"
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Digiman

Disse ble svært raskt levert på døren fra byttdekk.com.
Spent på om disse holder mål. Monteres til uken.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

Ok, ga 4300 i januar inkl frakt. Ikke montert ennå men jeg hører/leser kun positive tilbakemeldinger  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Tenker å legge igjen Vossen/Lexani-komboen hjemme når vi kjører sørover om noen uker til fordel for 19" Landsail 245/45R19 102Y.  Lurer litt på hvordan man skal lese hastighetsindeksen på disse. Kun "R" er ikke mye å skryte av, men man må vel se den i sammenheng med "Y"``en etter lastindeksen?

Muffinman

De er ikke merket ZR men slik jeg skriver over. Tar man Y``en i betraktning er det vel ok inntil 300km/t?

Doro

Mine Landsail er merket ZR, men Y'en betyr det samme...

"Et dekk med R-struktur og hastighetsindeks V, W eller Y er per definisjon et ZR-dekk. ZR-merking står ikke nødvendigvis på dekksiden."

Cowboystrekk

Om noen ønsker mer info i førsteposten eller oppdateringer\korrigeringer så rop ut. Jeg er litt avventende til å anbefale dekk det ikke finnes tester av pr nå. Ser flere liker Lexanidekkene, men jeg sliter med å finne tester.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA