Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

turfsurf

Verdt å merke seg at den sliter mere på bakhjulene når man ikke bruker range mode mye. Når jeg var dekktester for Continental så brukte jeg range mode mye gjennom vinteren, og dekkene ble vesentlig mere slitt foran. Så viktig å følge med på mønsterdybde.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

#1936
Da har jeg tatt av fire Hakka 8 som ble satt på nye like før jul på 85D. De er kjørt 10.500km, og flaut nok det meste på bar asfalt (et par hundre mil på skikkelig underkjølt regn i siksakk mellom biler som lå i grøfta riktignok). Disse virker å være slitesterke, for selv på hjørnet hvor dekk slites mest uten range mode - høyre bak - var 8mm merket fremdeles synlig. Og piggene så helt fine ut. Nå får de hvile seg til den mørkeste delen av neste vinter hvis det ikke skulle skje noe helt uventet værmessig.

Pirelliene ble satt på nok en gang siden det sannsynligvis blir bare veier i fortsettelsen. Umiddelbart merker jeg at bilen blir tyngre på rattet, sporer mer og at forbruket gjør et hopp i været. Videre støyer det like mye opp til 40-50(!), men i større fart bråker piggdekkene naturligvis mer. Og jeg merker meg at det igjen kan høres sand og småstein  hagle langs sidene. Det gjorde det ikke med Nokian-dekkene.

Konklusjon: Hakka 8 bra, Sottozero II fremdeles not so much, selv ikke på bar vei :)

atleten

Tips til 19 tommer sommerdekk samt bra sted for omlegging i Akershus regionen?

BMW850

Min tredje vinter på Sottozero II, supre dekk. Har en P85D loaner med R2 og bilen er en båt  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

Sitat fra: atleten på søndag 19. mars 2017, klokken 07:49
Tips til 19 tommer sommerdekk samt bra sted for omlegging i Akershus regionen?

Conti Viking Contact 6, helt klart! Grep omtrent som Nokian R2, men ikke myke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mao

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. mars 2017, klokken 12:53
Sitat fra: atleten på søndag 19. mars 2017, klokken 07:49
Tips til 19 tommer sommerdekk samt bra sted for omlegging i Akershus regionen?

Conti Viking Contact 6, helt klart! Grep omtrent som Nokian R2, men ikke myke.

CVC 6 og R2 er ikke sommerdekk....

Et rimelig og godt alternativ mht. sommerdekk kan være Landsail 588
https://www.interdekk.no/dekkinformasjon?283333#245%2F45+ZR19+TL+102Y+SD+LANDSAIL+LS588+UHP
Interdekk samarbeider med Dekk1 for omlegging.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

tkjoerlaug

Noen som har tips til Jula/Biltema-jekk som er grei til en såpass tung bil som Tesla? Har hatt dekkhotell tidligere, men tenkte å bytte hjul selv denne gangen.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Er jo ikke noen ekstremlast å løfte bilen i et av hjørnene. Jeg har av historiske årsaker en ganske billig jekk og den har fungert plettfritt. Skulle jeg handlet i dag ville jeg kanskje valgt meg opp litt i prisklasse, men ikke fordi bilen er så veldig tung å jekke.

alda

Sitat fra: tkjoerlaug på fredag 24. mars 2017, klokken 09:29
Noen som har tips til Jula/Biltema-jekk som er grei til en såpass tung bil som Tesla? Har hatt dekkhotell tidligere, men tenkte å bytte hjul selv denne gangen.
Har den här:
http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601060/

Det är faktiskt enklare att byta hjul på TMS kontra många andra bilar, tack vare låg lyfthöjd - piece of cake att göra det själv!
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

petersv

Kjøpte denne etter anbefaling her inne: http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601045/

Kanongod og stabil jekk som er lav nok til å komme under S uten luftfjæring og med ekstra kloss mellom.

Den er faktisk på tilbud nå ser jeg.


BMW850

#1946
Lei av svake jekker. Har hatt denne Biltema-jekken en stund. Kraftig og solid. Tre pump så er bilen oppe.Ett tips, kjøp en hockeypuck på EBAY, kjekt å bruke som mellomlegg :)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-2000022809/


P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

knut.aulie

Sitat fra: BMW850 på lørdag 25. mars 2017, klokken 16:24
Ett tips, kjøp en hockeypuck på EBAY, kjekt å bruke som mellomlegg :)
Kjøp Jackpad på Biltema i stedet. Den er helt glimrende og lager ikke merker, er stabil og koster 25 kr eller noe sånt [emoji1]


BMW850

Den der tåler ikke en drit, kjærringopplegg! En hockey puck tåler alt  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA