Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. september 2016, klokken 13:11
Forbruk med Landsail 588UHP på P85 i dag. 10-15 pluss, for det meste tørre veier. Slike forbrukstall har jeg aldri sett med andre sommerdekk. 70D``en jeg kjørte hjem igjen brukte nesten like mye :)

Tja, det er da ikke spesielt lavt? Kjørte Dokka-Kongsvinger engang med min P85+ med 21" Michelin PS2, endte på 152Wh/km :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Det er spesielt bra til å være på denne bilen. Eneste gangen jeg har vært nede på dette nivået var på R2-dekk når sommeren plutselig kom før jeg rakk å bytte. Har kjørt på 21" PS2 (ikke staggered) på denne bilen og var aldri under 183wh/km selv med ac avslått, sommerlige forhold og maks 80km/t. Sikker på at det ikke var høydeforskjell som hjalp til litt?

Merk også at dette ikke var en etappe midt i en lengre tur, men kaldstart på sen-natta og eneste etappe på turen.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. september 2016, klokken 13:59
Det er spesielt bra til å være på denne bilen. Eneste gangen jeg har vært nede på dette nivået var på R2-dekk når sommeren plutselig kom før jeg rakk å bytte. Har kjørt på 21" PS2 (ikke staggered) på denne bilen og var aldri under 183wh/km selv med ac avslått, sommerlige forhold og maks 80km/t. Sikker på at det ikke var høydeforskjell som hjalp til litt?

Merk også at dette ikke var en etappe midt i en lengre tur, men kaldstart på sen-natta og eneste etappe på turen.

Det er ingen høydeforskjell av betydning mellom Dokka og Kongsvinger, maks noen få meter. Men det var ingen kaldstart nei, jeg ladet på Fortums Hurtiglader der før jeg kjørte til Kongsvinger. Hadde kjørt fra hytta, men det blir feil å måle derfra da den ligger på 815moh ;)

Dokka-Oslo har jeg kjørt på 132Wh/km men der er det en liten høydeforskjell og det var dessuten på R2-dekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lunitiks

Du må ta i betraktning at Muffin har 400 kg. tjære i hjulbuene, uante mengder alubutyl samt carbon spoiler på bilen sin
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Aner vi en smule...et eller annet her?

Reelt sett er vel spoileren fake karbon og egentlig glassfiber. Ironisk nok er kinaspoileren på den nyeste bilen i ekte karbonfiber.
Sitat400 kg. tjære i hjulbuene, uante mengder alubutyl
Og inni bilen. Muskler. MYE muskler. Og nesten IKKE NOE fett.

;D


Thor2014

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. september 2016, klokken 17:20
Aner vi en smule...et eller annet her?

Reelt sett er vel spoileren fake karbon og egentlig glassfiber. Ironisk nok er kinaspoileren på den nyeste bilen i ekte karbonfiber.
Sitat400 kg. tjære i hjulbuene, uante mengder alubutyl
Og inni bilen. Muskler. MYE muskler. Og nesten IKKE NOE fett.

;D
Mye muskler demper dårligere enn fett. Spis mer sjokolade for å ta lyddempingen til neste nivå.
Når kommer review av Lexani dekkene?

Muffinman

Har vel ikke så mye mer å bidra med enn det som allerede er skrevet. Har ikke kjørt andre 21'' dekk på akkurat denne bilen og siden den er dempet kan jeg ikke sammenligne med andre biler og 21''. Oppsummert virker de komfortable, stillegående i sammenlignet med originale 19'' PS3, og gir overraskende lavt forbruk. Biter bra på våt asfalt. Mangler en del på sportslighet ved ekstremt frisk kjøring i svinger, men understellet på TMS viser svakheter uansett når man er der. Sportsunderstellet fortjener kanskje mer sportslige dekk om man har tenkt å utnytte det. Måler slitasje når dekkene går av bilen om ikke lenge.

Cowboystrekk

Etter at Tesla justerte spissinga mi sank forbruk me 5%. Sånt påvirker og. Jeg bruker konsekvent 5-10% mer med 21'. Bruk av klimaanlegg, hastighet har mye å si. Rundt Dokka er det vell mye 70-80? Muffinman hadde kanskje høyere hastighet og varmere kupe?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

TomHenden

Noen som vet om det er Michelin Primacy 3 dekk som leveres med original 19" felgene nå til dags?
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

Muffinman

Står slike på loaneren jeg kjører ihvertfall.

alda

Sitat fra: TomHenden på onsdag 21. september 2016, klokken 10:42
Noen som vet om det er Michelin Primacy 3 dekk som leveres med original 19" felgene nå til dags?

Jepp, det er det - se bilde fra bil hentet i går:
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"


OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cowboystrekk

Det var bra. Rart ikke flere butikker tar dem inn. Etterspørselen er det ikke noe å si på ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Muligens sakens kjerne det. Kanskje de ikke er så enkel å få tak i for leverandørene heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA