Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

TRM

Må ha nye vinterdekk til vinteren. Skal ha 19". Noen som har erfaringer med Continental ContiVikingContact 6 på Tesla, OG som samtidig har erfaring med Nokian R2 eller Michelin X-Ice?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Mao

Sitat fra: TRM på mandag 15. august 2016, klokken 22:06
Må ha nye vinterdekk til vinteren. Skal ha 19". Noen som har erfaringer med Continental ContiVikingContact 6 på Tesla, OG som samtidig har erfaring med Nokian R2 eller Michelin X-Ice?

Jeg hadde R2 på min P85+ fra 2013. Helt ubrukelige på en så tung bil, etter min mening. Veldig myke og 'svampete', bilen føltes utrygg f.eks ved feltskifte kombinert med gasspådrag. Større lufttrykk i dekkene hjalp bittelitt, men ikke nok.

Har Conti CVC6 på min P85D, og det fungerte veldig bra sist vinter. Fortsatt mykere enn sommerdekk selvfølgelig, men vesentlig mer stabile enn R2. Godt fornøyd med CVC6  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

fonberg

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 10. august 2016, klokken 11:14
Har 4stk R2 vinterdekk som nå har litt over 5mm igjen på alle dekka. Tenkte i våres at jeg skulle bytte til to nye bak når høsten kom, men lurer på nå om jeg skal tyne dem for det de er verdt. Har lest meg til at kvaliteten på disse dekkene skal holde seg bra ned til minimum 3,5mm.

Økonomi er et tema så om jeg kan få en sesong til ut av de så er det gull. Kommer til å kjøre forsiktig med de for å bevare mønsterdybde lengst mulig, samt sjekke mønsterdybde regelmessig. Noen erfaringer eller meninger rundt dette?

Jeg ville starta sesongen med de dekkene du har, og tatt en ny vurdering rundt (h)juletider på om bakdekkene holder ut sesongen - det er jo ikke noe problem å bytte i sesongen heller  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

TRM

Sitat fra: Mao på mandag 15. august 2016, klokken 22:52
Sitat fra: TRM på mandag 15. august 2016, klokken 22:06
Må ha nye vinterdekk til vinteren. Skal ha 19". Noen som har erfaringer med Continental ContiVikingContact 6 på Tesla, OG som samtidig har erfaring med Nokian R2 eller Michelin X-Ice?

Jeg hadde R2 på min P85+ fra 2013. Helt ubrukelige på en så tung bil, etter min mening. Veldig myke og 'svampete', bilen føltes utrygg f.eks ved feltskifte kombinert med gasspådrag. Større lufttrykk i dekkene hjalp bittelitt, men ikke nok.

Har Conti CVC6 på min P85D, og det fungerte veldig bra sist vinter. Fortsatt mykere enn sommerdekk selvfølgelig, men vesentlig mer stabile enn R2. Godt fornøyd med CVC6  :)
Takk for tilbakemelding!
Har to vintre med R2 på 19", og synes de fungerer glimrende når jeg dundrer over en snødekt Hardangervidde, men har lyst til å prøve noe som også fungerer bra på asfalt.

Hadde bestemt meg for Michelin X-Ice basert på tilbakemeldinger på forumet, men så leser jeg at mange også er fornøyd med Conti. Også leser jeg NAF-testen av piggfrie vinterdekk fra 2015 - og blir usikker igjen... https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2015/test-av-piggfrie-dekk-2015/
Skal ikke være lett dette.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Trustno1

Jeg bestemte meg for å gå for nye Landsail LS588 UHP 19" pga gode tilbakemeldinger på støy og rullemotstand.

Problemet er at jeg har problemer med å finne noen som har disse på lager. Noen som har tips til forhandlere på østlandet, eventuelt nettbutikker?

TRM

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 17. august 2016, klokken 12:40
Jeg bestemte meg for å gå for nye Landsail LS588 UHP 19" pga gode tilbakemeldinger på støy og rullemotstand.

Problemet er at jeg har problemer med å finne noen som har disse på lager. Noen som har tips til forhandlere på østlandet, eventuelt nettbutikker?
Jeg kjøpte mine her: http://www.finn.no/76257888
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Mao

SitatHadde bestemt meg for Michelin X-Ice basert på tilbakemeldinger på forumet, men så leser jeg at mange også er fornøyd med Conti. Også leser jeg NAF-testen av piggfrie vinterdekk fra 2015 - og blir usikker igjen... https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2015/test-av-piggfrie-dekk-2015/
Skal ikke være lett dette.

Blir ikke feil uansett om du velger Conti eller Michelin.
Apropos dekktesten, så har vi Goodyear UG Ice 2 på nr 2-bilen vår (Kia Soul EV). Disse virket også veldig gode på vanskelig føre sist vinter  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Trustno1

Sitat fra: TRM på onsdag 17. august 2016, klokken 14:02
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 17. august 2016, klokken 12:40
Jeg bestemte meg for å gå for nye Landsail LS588 UHP 19" pga gode tilbakemeldinger på støy og rullemotstand.

Problemet er at jeg har problemer med å finne noen som har disse på lager. Noen som har tips til forhandlere på østlandet, eventuelt nettbutikker?
Jeg kjøpte mine her: http://www.finn.no/76257888
Jeg sjekket med disse, men de var dessverre utsolgt

petersv

Skruvat i Sverige, så henter du de på nærmeste buss-stasjon.

Trustno1

Sitat fra: petersv på torsdag 18. august 2016, klokken 12:00
Skruvat i Sverige, så henter du de på nærmeste buss-stasjon.

Takk for tipset, men det hørtes ut som i overkant mye styr for ett sett dekk :)

Veggen

Noen som har et brukt Michelin PS2 265/35 -21 dekk til overs?

Var uheldig og ødela det ene bakdekket på en kant.
Skulle gjerne hatt noen flere km på resten av dekksettet og lurer derfor på om noen har vært i samme situasjon og sitter med et velbrukt dekk til overs på sør-østlandet et sted?

BMW850

#1661
Må si at jeg tror 20" er det optimale for Model S. Evannex tilbyr disse nå i sort matt/blank, metallic grå og sølv. Kan bruke OEM cap, TPMS-sensorer og bolter. Har 21" selv men dette er ett godt alternativ. Ikke særlig dyre heller særlig hvis dollaren faller endel :)

https://evannex.com/products/tst-20-wheels-for-tesla-model-s





P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Egil Fonn

Hadde en s70d med Michelin pilot sport 3 245/45R19 som lånebil mens min var på service. Disse dekkene opplevdes en del stillere en mine Michelin primacy 3 245/45R19. På papiret skal primacy3 støye 2db mindre, men opplevd støy i bilen er som sagt mindre med pilot sport 3. Tenker det blir pilot sport 3 neste gang dekkene skal byttes.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Muffinman

Jeg opplever ikke PS3 som spesielt stillegående. Greie nok, men jeg fikk ingen økning i støy når jeg byttet fra 19'' til 21''. Se lenger fremme i tråden.

petersv

Landsail er vel veien å gå hvis støy er det som er viktigst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA