Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

kjolnerdomen

Sitat fra: erot på søndag 01. mai 2016, klokken 19:02
Sitat fra: kjolnerdomen på lørdag 23. april 2016, klokken 22:18
Da var hjulene på bilen - veldig fornøyd [emoji4]

Ser bra ut! Hva er bredde og innpress på felgene? Setter pris på om du gidder å ta enda flere bilder på litt avstand, f.eks rett fra siden og nesten rett bakfra (så du ser langs siden). Vurderer å gå fra 21 til 20 med samme dekkdimensjoner.

Beklager sent svar, har vært bortreist... Jeg skal få tatt noen bilder, og få lagt ut i løpet av ett par dager!

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 18. mai 2016, klokken 07:01
Hvis du fikk tilbud på 20" i Trondheim regner jeg med at samme sjappa tilbyr felgene jeg nevner også ;)

Jepp, de tilbyr PH turbin, og de er fine de. Er ikke helt bestemt på felg enda, får kikke litt mer. På 19".
For øvrig enig med deg ang. 8,5" vs. 8,0" bredde samt noen mm mindre innpress enn ET40, til sammen så hjelper dette vesentlig på det estetiske.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Muffinman


tomrh

Ok, var ikke klar over det. Leste om en dansk Leaf-eier og noen kolleger av ham som var veldig fornøyd med å ha bestilt derfra. Men særdeles useriøst av dem å la være å håndtere feil i det tilfellet du lenker til. Har også lest skrekkhistorier fra dekkonline.com, men handler der fortsatt. Er alltid en større risiko med netthandel dessverre. Jeg skulle imidlertid anta at det er lavere risiko å bestille dekk enn felger over nett.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Xirius

Skal kjøpe meg dekk og felg til min S85 og har funnet en som selger sine splitter nye. De er med den nye sensoren mens jeg har en bil uten autopilot. Er det noe i veien å kjøre med de?
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

Muffinman

Hvis du ikke har AP hardware har du nok det gamle TPMS systemet. Da vil du få feilmelding så lenge du kjører med disse. Den gode nyheten er at i Norge ligger det en bulletin på oppgradering til nytt system for alle biler med det gamle. Når det er gjort vil ting fungere, og du slipper feilmelding.

Dessverre er det en dårlig nyhet også. Servicesentrene har masse å gjøre og mangler foreløpig deler til oppgraderingen. Så regn med å måtte kjøre med feilmelding lenge om du kjøper disse hjulene. Om det er OK kan bare du svare på, men det vil gi merknad på EU-kontroll om det ikke er fikset innen da.

Cookie Monster

Vil få feilmelding på dekktrykk sensor bare.

Må kjøpe gamle sensorer eller noen 3 part sensorer som kan programmeres til å fungere med både baolong kina driten som de tidligere har og Continetal. Eller vente til du får bilen din oppgradert til Continetal som er en service bulletin for alle de eldre i Norge på. Siden baolong ikke tåler salt/vann over tid og til slutt tar det ned hele can bus systemet i bilen så man ikke får kjørt.
2015 P85D

Powerflux

Er litt svak for konkave felger og sitter å kikker litt på hva den kommende 70D skal få.
Liker godt Zito WP 111 men har hørt litt frem og tilbake om at de ikke tåler all verden.
Noen som kjenner til disse?

Kom gjerne med forslag til alternativer også  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Xirius

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. mai 2016, klokken 12:31
Hvis du ikke har AP hardware har du nok det gamle TPMS systemet. Da vil du få feilmelding så lenge du kjører med disse. Den gode nyheten er at i Norge ligger det en bulletin på oppgradering til nytt system for alle biler med det gamle. Når det er gjort vil ting fungere, og du slipper feilmelding.

Dessverre er det en dårlig nyhet også. Servicesentrene har masse å gjøre og mangler foreløpig deler til oppgraderingen. Så regn med å måtte kjøre med feilmelding lenge om du kjøper disse hjulene. Om det er OK kan bare du svare på, men det vil gi merknad på EU-kontroll om det ikke er fikset innen da.

Tusen takk for hjelpen :)
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

fonberg

Sitat fra: Sven-E på fredag 20. mai 2016, klokken 10:03
Det er vel også slik at om man har feilmelding av noe slag, (jfr. 12V problematikken,) så får man ikke FW-oppdateringene. 
Kjører man med feil dekktrykk-sensorer blir det vel det samme.
Konstant feilmelding, og ingen oppgradering av funksjoner og programvare.

Jeg har kjørt to vintre uten dekktrykksensorer, har likefullt fått oppdateringer installert.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Sitat fra: Sven-E på fredag 20. mai 2016, klokken 10:03
Det er vel også slik at om man har feilmelding av noe slag, (jfr. 12V problematikken,) så får man ikke FW-oppdateringene. 
Hadde det vært slik skulle jeg nappet ut sensorene fra P85``en sommeren 2014  ;)

Øyvind.h

Noen her som har testet Vredestein Wintrac xtreme S?

Ser en på forumet har testet disse dekkene i XL, men ikke S versjonen.

Jeg kikker på et felgsett med 245/40/20 med disse dekkene. Tipper de er helt fine på vinterføre, men lurer på om noen har førstehånds erfaring :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjolnerdomen

Sitat fra: erot på søndag 01. mai 2016, klokken 19:02
Sitat fra: kjolnerdomen på lørdag 23. april 2016, klokken 22:18
Da var hjulene på bilen - veldig fornøyd [emoji4]

Ser bra ut! Hva er bredde og innpress på felgene? Setter pris på om du gidder å ta enda flere bilder på litt avstand, f.eks rett fra siden og nesten rett bakfra (så du ser langs siden). Vurderer å gå fra 21 til 20 med samme dekkdimensjoner.

9x20 ET 35 foran og 10,5x20 ET 35 bak.

morpheos

Noen som kjører på SportContact 5? Har rullet på 245/35/21 (265 bak) i litt over 1,5 mnd, og synes bilen slipper veldig lett (dvs. slår inn traction control) ved litt pådrag på stort glis-pedalen. Jeg har bare hatt bilen i 3 mnd, så har litt begrenset med erfaring, men rent subjektivt er nesten 19" Hakka R8 bedre enn SP5 på akkurat dette området. Ellers happy nok med dekkene; mindre støy enn jeg forventet, og bilen er langt fra så stiv som jeg fryktet (dvs. jeg liker det; var mer usikker på min bedre halvdels opplevelse av det, men har gått bra).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA